Höstlöv säger: Gospel betyder evangelium & glatt budskap. Vill uppmuntra ALLA att lyssna & se lovprisande videon "Every Praise" med Hezekiah Walker
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-09-13 av Anonym.
Skilsmässa är barn misshandel
Skällen att skilas är så få. Endast fyra skäl som går att bearbeta.
Missbruk. Misshandel nog svårast. pykiska och otrohet.
Att leva tillsammans kräver kunskaper och man bör gå och lära sig.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-10-21 av Anonym
Det är också barnmisshandel att stanna kvar i ett äktenskap där barnen tar skada.
Anonym
#2. Publicerat 2019-10-21 av Anonym
Ja ett är då säkert
Är helt emot skilsmässa. Så mycket lidande och alltid är det barnen som blir förlorarna.

men sen finns det undantagsfall, där skillsmässa är nödvändigt, inget tvivel om det

Det Gud sammanfogat ska ingen människa tas ifrån.
Vill båda så går det
Otyget är otroheten, men även den kan bli förlåtet Det går att börja om om båda så vill och räkna med Gud
Anonym
#3. Publicerat 2019-10-22 av Anonym
Det är också barnmisshandel att stanna kvar i ett äktenskap där barnen tar skada.
Många säger så men enligt min kunskap så stämmer det väldigt sällan.
Tror att vi saknar kunskap att skapa relation.
Anonym
#4. Publicerat 2019-10-22 av Anonym
Det är också barnmisshandel att stanna kvar i ett äktenskap där barnen tar skada.
Men när tar barnen skada? Var går gränsen? Någon kan ju mena att ett barn tar skada bara att av föräldrarna inte kommnicerar med varandra, eller inte älskar varandra lika intensivt som i början av äktenskapet.

Och vad ska man välja om barnen tar skada vare sig man stannar eller ej?

Är det inte lätt hänt att det blir något man gömmer sig bakom: "Barnen tog skada", medan det i själva verket var så att man själv tröttnade, och inte hade vilja och mod nog att stanna och kämpa, och på ett praktiskt sätt se till att saker och ting blev bättre, för barnens skull? Handlar det egentligen mer om en själv än om barnen?
Anonym
#5. Publicerat 2019-10-22 av Anonym
Men när tar barnen skada? Var går gränsen? Någon kan ju mena att ett barn tar skada bara att av föräldrarna inte kommnicerar med varandra, eller inte älskar varandra lika intensivt som i början av äktenskapet.

Och vad ska man välja om barnen tar skada vare sig man stannar eller ej?

Är det inte lätt hänt att det blir något man gömmer sig bakom: "Barnen tog skada", medan det i själva verket var så att man själv tröttnade, och inte hade vilja och mod nog att stanna och kämpa, och på ett praktiskt sätt se till att saker och ting blev bättre, för barnens skull? Handlar det egentligen mer om en själv än om barnen?
Det går nog inte för någon av oss att sätta en definitiv gräns. Inte som Jesus ju faktiskt gjorde när det gällde skäl för skilsmässa. Enligt forskning är iaf det där med kärleken mellan föräldrarna inte viktigast. Bara det är någorlunda lugnt och tryggt hemma så far inte barnen illa. Men optimalt är det förstås inte.

Jo, barnens väl och ve är nog alltför ofta ett skäl man gömmer sig bakom för att man själv inte vill längre. Om det inte finns allvarligt missbruk och misshandel i hemmet. Då lär gränsen vara överskriden så långt att vi inte behöver undra.
Anonym
#6. Publicerat 2019-10-22 av Anonym
Det finns enligt mig tre skäll att gå isär och det går att undvika det också delvis. Missbrukare. Psykos. Och misshandel. Det som kan förändra det hela i övrigt är utbildning i att leva tillsammans.

En förståelse för varför man blir väldigt glad i en människa är att hon är helt olik mig och därför blir hon glad i mig också för att jag är olik henne.
Ferguson
#7. Publicerat 2019-10-22 av Ferguson
Men när tar barnen skada? Var går gränsen? Någon kan ju mena att ett barn tar skada bara att av föräldrarna inte kommnicerar med varandra, eller inte älskar varandra lika intensivt som i början av äktenskapet.

Och vad ska man välja om barnen tar skada vare sig man stannar eller ej?

Är det inte lätt hänt att det blir något man gömmer sig bakom: "Barnen tog skada", medan det i själva verket var så att man själv tröttnade, och inte hade vilja och mod nog att stanna och kämpa, och på ett praktiskt sätt se till att saker och ting blev bättre, för barnens skull? Handlar det egentligen mer om en själv än om barnen?
"medan det i själva verket var så att man själv tröttnade, och inte hade vilja och mod nog att stanna och kämpa"

Så tror jag att det är alltför för ofta, kärleken tar aldrig slut den tror och hoppas allt och den kan aldrig förgås, men det kan viljan!
Anonym
#8. Publicerat 2019-10-22 av Anonym
Skillsmässa är aldrig gott
Men i vissa fall nödvändigt,,,

Ett forum som inte passar här, det är alldeles för många åsikter som och verkar ha banalt enkla lösningar.
Familjesituationen är högst privat och så smärtsam, passar alls inte här på Kristen date då många många många härinne har skillsmässoerfarenheten på nära håll och då kan ge svåra skuldkänslor.
Vi ska inte upprepa det som många gått igenom och lagt bakom sig.Därför är inte denna tråd något som kan leda till något gott eller till någons hjälp,,,möjligtvis, skuldbelägga

Gud är allas vittne i skyn

De som inte har egna barn brukar vara mest dömande och " brukar veta bäst"
Ferguson
#9. Publicerat 2019-10-22 av Ferguson
Skillsmässa är aldrig gott
Men i vissa fall nödvändigt,,,

Ett forum som inte passar här, det är alldeles för många åsikter som och verkar ha banalt enkla lösningar.
Familjesituationen är högst privat och så smärtsam, passar alls inte här på Kristen date då många många många härinne har skillsmässoerfarenheten på nära håll och då kan ge svåra skuldkänslor.
Vi ska inte upprepa det som många gått igenom och lagt bakom sig.Därför är inte denna tråd något som kan leda till något gott eller till någons hjälp,,,möjligtvis, skuldbelägga

Gud är allas vittne i skyn

De som inte har egna barn brukar vara mest dömande och " brukar veta bäst"
Jag kan inte se att risken att någon känner skuld är ett skäl att inte tala om skilsmässa. Jag har varit med om en skilsmässa och tycker det är bra att höra andras tankar om det.
Anonym
#10. Publicerat 2019-10-23 av Anonym
Det finns räddning för varje trasig relation. Svaret är det Jesus sa "Förneka dig själv och ta ditt kors var dag", när vi kollar närmare vad det betyder så handlar det om att glöma bort sina egna själviska intressen, ta upp sitt kors och följa Jesus Kristus. Ty talet om korset är en dårskap för den här världen sa Paulus men för oss som tror är det en Guds kraft till frälsning. Jag är själv ett levande exempel på att Korsets kraft fungerar idag med. Trasiga äktenskap och trasiga relationer människor emellan kan blir upprättade av att vi tar dessa ord Jesus sa på allvar. Biblen har svar på hur vi ska förhålla oss. Kompassen är Guds ord.
Höstlöv säger: Gospel betyder evangelium & glatt budskap. Vill uppmuntra ALLA att lyssna & se lovprisande videon "Every Praise" med Hezekiah Walker
Skriv Skriv här Skriv i megafonen