Qui86 säger: Spendera all tid med vår Herren, Jesus Kristus i helgen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-09-09 av Anonym.
Ps.122:6
Önska Jerusalem frid, ja, må det gå dem väl, som älskar dig
1917 års översättning

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-09-09 av Anonym
Önska Jerusalem frid, ja, må det gå dem väl, som älskar dig

1917 års översättning
Sverige Norge Finland Danmark Island Färöarna är mycket bättre
Ferguson
#2. Publicerat 2019-09-09 av Ferguson
t
Sverige Norge Finland Danmark Island Färöarna är mycket bättre
3Jag skall välsigna dem som välsignar dig, och den som smädar dig skall jag förbanna. Och alla folk på jorden skall önska sig den välsignelse som du har fått.” 1 Mos12:3

Ordet för välsigna "barak" betyder "breaking down" böja knä för. Inte därför de är et bättre folk än andra utan för att de är det folk Gud valde som sitt. Tiden är inte långt borta förrän alla folk på jorden kommer att önska sig den välsignelse Israel fått. Det kommer att ske under tusenårsriket.

Anonym
#3. Publicerat 2019-09-11 av Anonym
Önska Jerusalem frid, ja, må det gå dem väl, som älskar dig
1917 års översättning
Välsignade HERREN Jerusalem villkorslöst? Jes 3:1, 8, 5:3, 10:11, 10:32, 22:10, 64:10, Jer 1:3, 2:2...
Ferguson
#4. Publicerat 2019-09-11 av Ferguson
Välsignade HERREN Jerusalem villkorslöst? Jes 3:1, 8, 5:3, 10:11, 10:32, 22:10, 64:10, Jer 1:3, 2:2...
Ja det gör han! För även om de versar du citerar talar om vilkor så är Guds löfte till Israel gällande och i ändens tid kommer lärjungarna att få sitt svar på frågan till Jesus, "när i tiden skall du åter upprätta Israel?";

"På den tiden skall jag låta eder komma tillbaka ja, på den tiden skall jag hämta eder tillhopa. Ty jag vill låta eder bliva ett ämne till berömmelse och till lovsång bland alla jordens folk, i det att jag åter upprättar eder, så att I sen det med egna ögon, säger HERREN"

Sef 3:20
Anonym
#5. Publicerat 2019-09-11 av Anonym
En intressant berättelse i Bibeln i Esters bok, är om Drottningen Ester (en judinna) och Mordokai (jude),
samt Haman alekiten som var ute för att döda och ville ha en position hos konungen
Qui86 säger: Spendera all tid med vår Herren, Jesus Kristus i helgen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen