snömannen säger: Ja du lilla Snöflingan!! Kan man fundera! Själv iväg o köra natt, mot Götene, leverans åt Arla! ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-08-31 av Anonym.
Att göra det omöjliga
I dag har mitt andra album kommit ut på Spotify, iTunes och alla andra digitala kanaler. Det är en stor sak för mig – kanske inte lika stor för andra, och särskilt inte om min musikstil är lite för "annorlunda". Det är i så fall helt ok.

Nu skulle detta kunna vara enbart reklam för en produkt, men jag vill dela det även av en annan orsak – för att uppmuntra till att inte ge upp när något ser ut att vara omöjligt.

Som troende vill jag förstås "skylla på" Jesus. På honom som är med oss och gör det omöjliga möjligt. Den som inte delar min tro kan istället tänka att det ligger i människans natur att ibland sträcka sig längre än vad som egentligen borde vara möjligt. Det tror jag i och för sig är sant. Men jag gläder mig i alla fall inför min Gud när jag kommit så här långt.

Vari ligger då det "omöjliga" i mitt fall? Jo, i den hörselskada som jag ådrog mig för nu ganska exakt tio år sedan. Jag har nämnt det i boken "Bergmans bryderier" – ni som läst lär känna igen det. Hur jag råkade få max volym i lurarna när Jean Michel Jarres "Equinoxe" drog igång och hur jag under tio dygn därefter levde i ren dödsångest, med en dånande tinnitus och extrem ljudkänslighet. Tills han plötsligt stod intill mig och allt blev lugnt...

Jag lider fortfarande av denna skada. Den är socialt isolerande, och när det är som värst kan jag inte ens lyssna på lugn musik hemma på låg volym. Ändå har jag alltså nu släppt två album. Jag säger inte att det är ett "under", men jag är glad över det! Och tacksam över att jag får känna den glädjen mitt i allt elände som livet bjuder på.



Om någon är intresserad så finns musiken att lyssna till här:

Spotify
Apple Music / iTunes






Svar på inlägg

sanningssökare
#1. Publicerat 2019-08-31 av sanningssökare
Va kul att du känner så!!! Skulle gärna ha firat med dig! Men du, nu är det dags att ytterligare försöka hela den skadan! Jag har så mycket i mitt förråd att dela med mig av till dig, alltså bara att närma sig problemet med orden "För Gud är ingenting omöjlgt! ". Det var våra krämpor han bar och våra brister spikades upp på korset. Det finns en "vetenskap" läkemedelsindustri som inte vill att det skall vara så och att våra krämpor hamnar på korset. De vill inte det som Jesus vill, nämligen att människor skall må bra! De visar med sina enorma vinster att mammon är deras Gud vilken vi vet är roten till allt ont. De gör allt för att gömma sanningen om vad som fördärvar hälsa och vad som skall göras för att vi skall bli friska. För dom tjänar inte pengar på friska människor! Men om vi tror att denna onda industri denna falska vetenskap är sann och god och vi lyssnar på dom och följer deras råd. Då kommer få att få tillbaka sin hälsa, eller låta bli att mista den. Då gör vi Jesu gärning på korset en otjänst. Många offrar sitt liv, anhörigas liv på denna onda industris offeraltare! Vill du bli fri tinnitusen, så tror jag att jag är rätt person att guida dig till din hjälp. En utsträckt hand som du kan ta emot om du vill eller förkasta om du vill!

Jag är glad över din glädje och firar med dig här hos mig!
Anonym
#2. Publicerat 2019-08-31 av Anonym
Va kul att du känner så!!! Skulle gärna ha firat med dig! Men du, nu är det dags att ytterligare försöka hela den skadan! Jag har så mycket i mitt förråd att dela med mig av till dig, alltså bara att närma sig problemet med orden "För Gud är ingenting omöjlgt! ". Det var våra krämpor han bar och våra brister spikades upp på korset. Det finns en "vetenskap" läkemedelsindustri som inte vill att det skall vara så och att våra krämpor hamnar på korset. De vill inte det som Jesus vill, nämligen att människor skall må bra! De visar med sina enorma vinster att mammon är deras Gud vilken vi vet är roten till allt ont. De gör allt för att gömma sanningen om vad som fördärvar hälsa och vad som skall göras för att vi skall bli friska. För dom tjänar inte pengar på friska människor! Men om vi tror att denna onda industri denna falska vetenskap är sann och god och vi lyssnar på dom och följer deras råd. Då kommer få att få tillbaka sin hälsa, eller låta bli att mista den. Då gör vi Jesu gärning på korset en otjänst. Många offrar sitt liv, anhörigas liv på denna onda industris offeraltare! Vill du bli fri tinnitusen, så tror jag att jag är rätt person att guida dig till din hjälp. En utsträckt hand som du kan ta emot om du vill eller förkasta om du vill!

Jag är glad över din glädje och firar med dig här hos mig!
Det är bra, sanningssökare. Jag tackar för den utsträckta handen. Men jag vill att vi håller det samtalet borta från den här tråden. Jag skulle ha svarat dig privat förut på det du skickade senast men det kom bort av olika orsaker.
Anonym
#3. Publicerat 2019-09-01 av Anonym
Det är ett under, Flight! Att Gud gör det omöjliga och bär oss när vi inte orkar bära oss själva, det är ett stort under. Mitt i allt så kan vi känna glädje, förundran och tacksamhet till Gud, och vi får verka i våra kallelser och nå ut till andra med vårt vittnesbörd om en trofast och god Gud.

Du gör underbar musik! Precis som du skriver mycket givande, insiktsfulla och viktiga böcker. Allt leder till uppmuntran för den som får ta del av det.

Jag har provlyssnat på skivan nu, och den ger mersmak. Älskar syntar! Och denna mjuka behagliga musik får i alla fall mina tankar att börja sväva uppåt. :-)

Guds välsignelser över dig och dina kreativa alster!
Anonym
#4. Publicerat 2019-09-01 av Anonym
Det är ett under, Flight! Att Gud gör det omöjliga och bär oss när vi inte orkar bära oss själva, det är ett stort under. Mitt i allt så kan vi känna glädje, förundran och tacksamhet till Gud, och vi får verka i våra kallelser och nå ut till andra med vårt vittnesbörd om en trofast och god Gud.

Du gör underbar musik! Precis som du skriver mycket givande, insiktsfulla och viktiga böcker. Allt leder till uppmuntran för den som får ta del av det.

Jag har provlyssnat på skivan nu, och den ger mersmak. Älskar syntar! Och denna mjuka behagliga musik får i alla fall mina tankar att börja sväva uppåt. :-)

Guds välsignelser över dig och dina kreativa alster!
Tack! Det var väldigt uppmuntrande läsning, och precis vad jag behövde just nu denna trötta söndagskväll. Tack!
snömannen säger: Ja du lilla Snöflingan!! Kan man fundera! Själv iväg o köra natt, mot Götene, leverans åt Arla! ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen