snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-08-12 av Anonym.
Blottat hjärta
Blottat hjärta

Finns det en plats där
nakna själar möts.
Där tårar delas.
Där smärta Förbinds.
Där livet summeras.
Där själar förenas.
Där tankar förgrenas.
Där Kärleken förmerar.
Där själens nakenhet blottas.
Utan skam och skuld.
Där livets ärr får plats.
Där misslyckanden möter förlåtelse.
Finns det ett möte mellan själar
Som får allt annat att förblekna.

Svar på inlägg

AllanE
#1. Publicerat 2019-08-12 av AllanE
Ja, det finns!
Jag har varit där
Jag är där
Jag är på väg dit
Vägen är Platsen
Jag kommer att nå fram dit
Där börjar det verkliga livet.

Mitt verkliga liv började 18 mars 1961.
Då kysstes Ingegerd och jag första gången.
Allt dessförinnan var bara en dröm
Från det ögonblicket lever jag.
När hon dog 51 år senare tog inte livet slut.
En del av mig följde med henne till Paradiset.
En del av henne finns kvar i mig.
Genom hennes medverkan (är jag övertygad om) råkade en server någonstans ut för ett haveri.
Haveriet satte mig i kontakt med Marisol.
Marisol som har födelsedag den 18 mars.
Nu är vi två gifta och lever på den platsen.
Snart kommer vi alla tre att förenas inför Herrens ansikte.
Vi tre och många andra.
Tillsammans med Honom beger vi oss till Platsen
Anonym
#2. Publicerat 2019-12-29 av Anonym
Ja den finns :)

Gud älskade oss så mycket att han själv blev människa, genom att sända sin son, en del i treenigheten, Jesus och han offrade sitt liv på korset för att betala priset för vår skam och skuld. Han dog för att vi skulle kunna få förlåtelse och för att vi skulle bli upprättade, trots våra misslyckanden och vår operfekthet. Frälsningen är en gåva som vi kan ta emot utan motprestation, men genom att tro på Gud, tro att Jesus har dött för oss. Då flyttat den helige ande in i våra hjärtan och vi börjar en förvandlingsprocess till att bli den som vi var menade att vara.

Platsen du letar efter finns i Jesu famn. Men Gud har också satt oss till att stötta varandra och vara Jesus kropp här på jorden. Gud vill inte att vi ska vara ensamma och därför skapade han människan till kvinna och man för att vi behöver varandra och det är också en gåva från Gud.

Jag tror på bibelordet: "Sök först Guds rike och hans rättfärdighet så ska ni få allt det andra också" Matt 6:33. Jag sätter mitt hopp till att det är sant.

"Nu består tron, hoppet och kärleken, dess tre, men störst av dem är kärleken"
1kor 13:13

God bless! <3
Anonym
#3. Publicerat 2020-01-11 av Anonym
Ja den finns om man öppnar dörren för varandra! För 6 år en så gick min fru Marlene in i väggen. Hon gjorde ett stort håll och det var början till resan genom kaostunneln. Vi fick ett helt annat liv efter den resan och jag är så tacksam till Gud att vi hade gjort den resan och fick ca 5 år tillsammans i frid, hon flyttade hem till Gud hösten -19.
Jag är en annan man sedan vi hade renat ut allt skrot inom oss och vi fick uppleva en ny kärlek till varandra.
Det du skriver och säkert längtar efter, JA det finns! Jag har egen erfarenhet av det och jag hoppas att få vara med om det en gång till när jag träffar en ny kvinna som vill dela livet med mig.
snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen