TonyP säger: Ny dag av hopplöshet o otacksamhet. Oavsett omständigheter är vi ”Guds Ambassadörer”, att tacksamt delge Korsets Livsförvandlande Kraft. Glad Påsk
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-08-02 av Anonym.
Nåden
Bo Alvin den 6 januari 2013

https://www.youtube.com/watch?v=uIW3td3JznE

Svar på inlägg

sanningssökare
#1. Publicerat 2019-08-02 av sanningssökare
Nu har jag hört fem minuter och....... så gött att höra allt han säger!!! Visst är det så! Allt är av Nåd! Tack! Skall se färdigt senare. Men vi har så lätt att glömma att allt är nåd och åter nåd, vi kan inte rättfärdiggöra oss eller förtjäna något inför YHWH. Allt är av nåd! Amen! En församling i Finland!? Har du varit där?
Anonym
#2. Publicerat 2019-08-02 av Anonym
Underbart!! Tack för delningen!!
Roffe
#3. Publicerat 2019-08-03 av Roffe
Titus 2:

Guds nåd har uppenbarats

11 Guds nåd har uppenbarats till frälsning för alla människor. 12 Den fostrar oss att säga nej till ogudaktighet och världsliga begär och i stället leva anständigt, rättfärdigt och gudfruktigt i den tid som nu är, 13 medan vi väntar på det saliga hoppet: att vår store Gud och Frälsare Jesus Kristus ska träda fram i härlighet. 14 Han har offrat sig för oss för att friköpa oss från all laglöshet och rena åt sig ett eget folk, som är uppfyllt av iver att göra goda gärningar.
15 Så ska du tala, förmana och tillrättavisa med allt eftertryck. Låt ingen se ner på dig.
Roffe
#4. Publicerat 2019-08-03 av Roffe
Ef. 2:
8 Av nåden är ni frälsta genom tron, inte av er själva. Guds gåva är det, 9 inte på grund av gärningar för att ingen ska berömma sig. 10 Hans verk är vi, skapade i Kristus Jesus till goda gärningar som Gud har förberett för att vi ska vandra i dem.
Roffe
#5. Publicerat 2019-08-03 av Roffe
Gal. 3:De som har tron är Abrahams barn
1 Dåraktiga galater! Vem har förhäxat er? Ni fick ju Jesus Kristus målad för era ögon som korsfäst. 2 En enda sak vill jag veta från er: fick ni Anden genom laggärningar eller genom att lyssna i tro? 3 Är ni så dåraktiga? Ni som började i Anden, ska ni nu sluta i köttet??
Roffe
#6. Publicerat 2019-08-03 av Roffe
Ef. 5:14 för allt som uppenbaras är ljus. Därför heter det:
  • "Vakna, du som sover.Stå upp från de döda, och Kristus ska lysa över dig."?
  • 15 Tänk alltså noga på hur ni lever, inte som ovisa människor utan som visa. 16 Ta väl vara på varje tillfälle, för dagarna är onda.
    Roffe
    #7. Publicerat 2019-08-03 av Roffe

    Liknelsen om den förlorade sonen Luk. 15:

    31 Fadern sade till honom: Mitt barn, du är alltid hos mig, och allt mitt är ditt. 32 Men nu måste vi fira och glädja oss, för din bror var död men har fått liv igen, han var förlorad men är återfunnen."
    Roffe
    #8. Publicerat 2019-08-03 av Roffe
    George Müller, född 27 september 1805, död 10 mars 1898, var en tysk-brittisk filantrop och predikant. Müller föddes i Halberstadt, blev predikant för Plymouthbröderna i Bristol och grundade här stora barnhem

    https://www.google.com/search?q=george+muller&oq=Georg+Myller&aqs=chrome.1.69i57j0.18130j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

    TonyP säger: Ny dag av hopplöshet o otacksamhet. Oavsett omständigheter är vi ”Guds Ambassadörer”, att tacksamt delge Korsets Livsförvandlande Kraft. Glad Påsk
    Skriv Skriv här Skriv i megafonen