Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-06-30 av Anonym.
Gösta Bergkvists profetia
De flesta har kanske redan hört dem, men vad vet jag.

https://www.youtube.com/watch?v=52ZF0RQCIOo

D
et finns fler att lyssna till under namnet Gösta Berkvist.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-06-30 av Anonym
Intro till profetiska budskap.

https://www.youtube.com/watch?v=25xGjhaB_MA
Anonym
#2. Publicerat 2019-07-03 av Anonym
Jag vet inte ens vem han är men jag lyssnar, tack för tipset.
Anonym
#3. Publicerat 2019-07-03 av Anonym
Mycket bra, alla borde lyssna på detta.
snömannen
#4. Publicerat 2019-07-04 av snömannen
Tycker den stämmer in väldigt bra på vår läge idag. Tack för att du delade den!
Anonym
#5. Publicerat 2019-07-04 av Anonym
Vad säger denne Gösta Bergkvist?

Han säger bl.a:

"Detta land ligger i uppror mot min vilja. Jag kan inte låta väckelsen beröra landet förrän mitt folk och landets invånare vänder om till mig."

"Sök mitt ansikte och vänd om till mig. Eller så kommer min dom över nationen."

"Varför har detta landet vänt sitt hjärta bort ifrån mitt egendomsfolk och nationen Israel, och blivit en fiende mot mig? Den som välsignar Israel och önskar frid över Jerusalem ska också jag välsigna.
Be att de styrande i landet ska vända om från sin upproriska väg och sitt förvrängda hjärta.
Då vill jag ge min välsignelse tillbaka till Sverige."

Vi ska pröva alla profetior, enligt Bibeln. Och vi prövar dem med Bibeln.

Gud kan alltså inte låta väckelsen komma till Sverige om vi inte Sverige välsignar landet Israel och folket i Israel.
Då kommer Gud att ge sin välsignelse tillbaka till Sverige.

Välsignelsen från Gud är alltså villkorad mot att hela landet välsignar landet Israel med dess folk.
Annars mister vi vår välsignelse och Gud dömer landet och dess invånare.

Tänk efter...är detta bibliskt?

Var är Jesus, betydelsen av Jesus verk och alla välsignelserna som alla frälsta alltid har i och genom Honom?
Mister vi alla dem...för att vi inte får landets ledning att vända om och "välsigna Israel och egendomsfolket"?
Är det villkoren för vår välsignelse i Kristus?

forts..
Anonym
#6. Publicerat 2019-07-04 av Anonym
Vi ska välsigna alla folk! Vi ska önska gott över alla!
Men detta blir politik, och vi är inte kallade att välsigna vissa ogudaktiga politiska ledare mer än andra ogudaktiga ledare. Vi ska be för all överhet och för alla ledare.
Vi mister inte våra välsignelser för att vi välsignar alla folkslag och önskar Guds välsignelser över alla länder.

Vi behöver inte ge Israel och dess invånare villkorslöst stöd i allt de företar sig, och ge dem politiskt stöd, militärt stöd, pengar och annat. Då välsignar vi det som är orättfärdigt, för allt de gör är inte rättfärdigt.

Men att vi ska skrämmas med Guds dom över oss kristna och landet...för att vi inte får landets ledning att "välsigna Israel och egendomsfolket"...det blir orättfärdig politik som inte har sin grund i Bibeln.
Och denna profetia dömer alla kristna för att de inte har "vänt om".

Guds egendomsfolk enligt det nya förbundets tid, som vi lever i, är alla som är födda på nytt genom Guds Son Jesus Kristus. Det finns där ingen skillnad på jude eller grek, utan jude är den som är omskuren i hjärtat och är född på nytt.

Alla som inte har funnit Kristus behöver vända om. Israel t.ex.
Anonym
#7. Publicerat 2019-07-05 av Anonym
Jag tänker när jag hör detta att frälsningen och Guds välsignelse i Kristus blir villkorad.. inte en personlig omvändelse och ett ja till Jesus som frälsare utan en omvändelse till en nation och ett folk och helgelsen ligger i om vi kan få politiker och styresmän att acceptera och godkänna Israel som nation..först då kommer Guds välsignelse över landet. Något är fel när Guds välsignelse inte enbart finns i Källan, Jesus kristus.

tänker på denna text

"Varför har detta landet vänt sitt hjärta bort ifrån mitt egendomsfolk och nationen Israel, och blivit en fiende mot mig? Den som välsignar Israel och önskar frid över Jerusalem ska också jag välsigna.
Be att de styrande i landet ska vända om från sin upproriska väg och sitt förvrängda hjärta.
Då vill jag ge min välsignelse tillbaka till Sverige."
Anonym
#8. Publicerat 2019-07-05 av Anonym
God morgon.
Mitt korta och anabba komentar grundar jag på det att jag har sett praideflaggor på scenen i Almedalen samt på flera andra platser där. Jag har varit där i tre dagar sen var jag tvungen komma hem tillbaka.

Alltså: 1. vist att det homosexuella har fått stor acceptans och plats i samhället, man vågar inte säga högt sin mening.
2. lyssna på nyheter vad som sägs om Bromölla: en kristen kvinna vill be på sin rast på jobbet men det är förbjudet.
Anonym
#9. Publicerat 2019-07-05 av Anonym
Jag tänker när jag hör detta att frälsningen och Guds välsignelse i Kristus blir villkorad.. inte en personlig omvändelse och ett ja till Jesus som frälsare utan en omvändelse till en nation och ett folk och helgelsen ligger i om vi kan få politiker och styresmän att acceptera och godkänna Israel som nation..först då kommer Guds välsignelse över landet. Något är fel när Guds välsignelse inte enbart finns i Källan, Jesus kristus.

tänker på denna text

"Varför har detta landet vänt sitt hjärta bort ifrån mitt egendomsfolk och nationen Israel, och blivit en fiende mot mig? Den som välsignar Israel och önskar frid över Jerusalem ska också jag välsigna.
Be att de styrande i landet ska vända om från sin upproriska väg och sitt förvrängda hjärta.
Då vill jag ge min välsignelse tillbaka till Sverige."
Ja. Och detta är också avslöjande, när Gud ska ha sagt att vi är "en fiende" mot honom för att vi inte välsignar Israel och "egendomsfolket":

"Varför har detta landet vänt sitt hjärta bort ifrån mitt egendomsfolk och nationen Israel, och blivit en fiende mot mig?"

Det skulle betyda att trots att vi har Kristus, är frälsta genom Kristus, så blir vi fiender mot Gud pga att vi inte "välsignar landet Israel".
Helt galet. Fiendeskapen mot Gud ligger inte i hur vi beter oss mot nationen Israel.
Guds egendomsfolk, alltså de fysiska judarna enligt vad som menas i denna profetia, borde bryta sin egen fiendeskap mot Gud och ta emot den enda räddning som finns: Frälsningen genom Kristus.
Det står ingenstans att Gud dömer kristna genom att nationen Israel inte har behandlats på ett visst sätt.
Nej, denna profetias ord stämmer inte med Bibeln.
Anonym
#10. Publicerat 2019-07-05 av Anonym
God morgon.
Mitt korta och anabba komentar grundar jag på det att jag har sett praideflaggor på scenen i Almedalen samt på flera andra platser där. Jag har varit där i tre dagar sen var jag tvungen komma hem tillbaka.

Alltså: 1. vist att det homosexuella har fått stor acceptans och plats i samhället, man vågar inte säga högt sin mening.
2. lyssna på nyheter vad som sägs om Bromölla: en kristen kvinna vill be på sin rast på jobbet men det är förbjudet.
Godmiddag :-)
Ja visst är vi fega. Att klart basunera ut Guds ord kan ibland vara svårt, Pride är ett sådant exempel, vi ser tysta på, och våra barn och barnbarn följer den väg vi väljer.. att acceptera synd är enklare än att genom Guds ord bekämpa det onda. Gud älskar den homosexuella på samma sätt som han älskar hetero.. men han älskar inte det syndiga utövandet varken bland hetero eller homosexuella.

Vad gäller bönen så är det väl av största vikt att vi ber på våra jobb.. det är fullt tillåtet att tyst vända sig till Gud i bön. Däremot är det inte tillåtet att gå ifrån arbetet med en bönematta för att vända sig mot Mecka och be.. det är den sortens bön som stör arbetet och blir således förbjudet.

Inte heller kristna får gå ifrån arbetet och be.. men tackolov kan vi vända oss till Gud i bön även framför en kassaapparat eller som chaufför i en buss, eller vid ett sorteringband på posten...Vår Herres gemenskap finns överallt i varje sekund på denna jord.

Gud välsigne Dig!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen