Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-06-14 av Anonym.
Vad är det för fel ?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-06-14 av Anonym

”Landsförrädaren Stefan Löfvén är en korrumperad satans tjänare”. Kan det vara så enkelt?

https://www.bing.com/videos/search?q=mikael+hagenbo+youtube&view=detail&mid=43FCB49075791739776343FCB490757917397763&FORM=VIRE

Anonym
#2. Publicerat 2019-06-14 av Anonym
Rubriken lyder: "Vad är det för fel"?
Svaret är: Kristna själar fokuserar mer på ondskan än på Guds kallelse att vara Jesu efterföljare.

Bibeln och Gud säger: Bed för överheten, bed att Gud leder dem rätt i sin kallelse att vara överhet för ingen överhet finns som inte är insatt av Gud.

Att knorra över löner, att kalla överheten och folket som följer sin övertygelse för "idioter och dårar" är att fokusera på ondskan i världen.

Det finns en enda medicin mot detta felaktiga fokuserande och det är "Sök inre frid i Jesu namn" Är t.ex. "dina" barn och barnbarn, vänner, räddade för evigheten? Om inte, DÄR finns vår uppgift som kristna själar. Fokusera på Jesus, på kärleksbudskapet, på evigheten. Ondskan i världen är inte vår uppgift att bekämpa i ordtvister och strider för det kan vi inte, endast Gud kan förändra.

Vi är kallade att sprida Ljuset, inte mörker!
Anonym
#3. Publicerat 2019-06-14 av Anonym
Rubriken lyder: "Vad är det för fel"?
Svaret är: Kristna själar fokuserar mer på ondskan än på Guds kallelse att vara Jesu efterföljare.

Bibeln och Gud säger: Bed för överheten, bed att Gud leder dem rätt i sin kallelse att vara överhet för ingen överhet finns som inte är insatt av Gud.

Att knorra över löner, att kalla överheten och folket som följer sin övertygelse för "idioter och dårar" är att fokusera på ondskan i världen.

Det finns en enda medicin mot detta felaktiga fokuserande och det är "Sök inre frid i Jesu namn" Är t.ex. "dina" barn och barnbarn, vänner, räddade för evigheten? Om inte, DÄR finns vår uppgift som kristna själar. Fokusera på Jesus, på kärleksbudskapet, på evigheten. Ondskan i världen är inte vår uppgift att bekämpa i ordtvister och strider för det kan vi inte, endast Gud kan förändra.

Vi är kallade att sprida Ljuset, inte mörker!
Du har rätt men samtidigt lite fel, det går inte att lämna politiken utanför. Om jag ska vara krass så kanske politikernas löner skadar deras förtroende, och i förlängningen andra medborgare.
Anonym
#4. Publicerat 2019-06-14 av Anonym
Du har rätt men samtidigt lite fel, det går inte att lämna politiken utanför. Om jag ska vara krass så kanske politikernas löner skadar deras förtroende, och i förlängningen andra medborgare.
Ja, om förtroendet hänger på mammon, dvs lönerna.
Är det Skriftens ord som ger oss grunden krävs endast Guds ord "ingen överhet finns som inte är insatt av Gud" och därmed ligger förtroendet i Gud och hans uppmaning: Bed för överheten.
LarsA
#5. Publicerat 2019-06-15 av LarsA
hej

4 / 176 = 0.023 alltså en lönehöjning på 2.3 %

En normal lönehöjning enligt de flesta kollektivavtal i Sverige.
Det man kan ha synpunkter på är lönenivån, inte lönehöjningen.


Anonym
#6. Publicerat 2019-06-19 av Anonym
hej

4 / 176 = 0.023 alltså en lönehöjning på 2.3 %

En normal lönehöjning enligt de flesta kollektivavtal i Sverige.
Det man kan ha synpunkter på är lönenivån, inte lönehöjningen.


Det är inte hans lön som höjs (även om den säkert också höjts), utan hans arvode. Arvodet är utöver partilönen, och är vad jag förstår skattefritt då det inte omfattar de vanliga reglerna om sjukförsäkring, föräldraförsäkring och semester.
Tillit
#7. Publicerat 2019-06-19 av Tillit
hej

4 / 176 = 0.023 alltså en lönehöjning på 2.3 %

En normal lönehöjning enligt de flesta kollektivavtal i Sverige.
Det man kan ha synpunkter på är lönenivån, inte lönehöjningen.


Håller med. Och jag tycker att det är fullt rimligt att en statsminister har den lönen för det engagemang, den nerlagda tid, den viktiga uppgift som det förväntas att en statsminister ska utföra oavsett vad man anser om den specifika personen som innehar posten för närvarande.
Anonym
#8. Publicerat 2019-06-19 av Anonym
Håller med. Och jag tycker att det är fullt rimligt att en statsminister har den lönen för det engagemang, den nerlagda tid, den viktiga uppgift som det förväntas att en statsminister ska utföra oavsett vad man anser om den specifika personen som innehar posten för närvarande.
Är uppgiftens vikt och det förväntade engagemanget så mycket högre än t.ex. en lärares, en sjuksköterskas eller personal i räddningstjänsten att det motiverar en SÅ stor skillnad?

Jag håller inte med dig.
Anonym
#9. Publicerat 2019-06-19 av Anonym
Är det fler än jag som ser en dubbelmoral i att stå för demokrati, rättvisa och värnande om de svaga och fattiga...och sedan ta ut en lön som inte rimmar äkta och trovärdigt med de värderingarna?

Det gäller bl.a. alla präster, pastorer och predikanter också..här, liksom i andra länder, där man inte står för värderingar som hör hemma i Bibeln.
Tillit
#10. Publicerat 2019-06-19 av Tillit
Är uppgiftens vikt och det förväntade engagemanget så mycket högre än t.ex. en lärares, en sjuksköterskas eller personal i räddningstjänsten att det motiverar en SÅ stor skillnad?

Jag håller inte med dig.
Ja det anser jag. Om en minister gör ett dåligt jobb så drabbar det så många fler än om en enskild sjuksköterska, lärare eller brandman gör det. Vi kan ha olika synpunkter på löneskillnader och varför de behövs eller inte, men så länge de finns så tycker jag att det är rimligt att ett lands VD har en lön som åtminstone är i närheten av ett större företags VD (som en jämförelse). Sen kan jag tycka att en sjuksköterska eller lärare borde ha betydligt högre lön om man jämför till exempel ingenjörer som har 50-100% mer, men det är en annan fråga.

BTW. Det är synd att det alltid ska betraktas som omoraliskt av vissa att ha en sådan åsikt som jag har här. Blir en svår diskussion och gör att det är bättre att vara tyst.