Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-01-12 av Anonym.
Hjälp i förbön
Är en kristen kvinna, som tröttnat på ensamheten. Vill så gärna en bra kristen man. Anonym

Svar på inlägg

AoO
#1. Publicerat 2021-07-31 av AoO
Gud hör bön! Han älskar ditt hängivna hjärta?? var tålmodig du är vis som söker mannen där du har ditt hjärta, en troende man, Gud kommer att välsigna dig dag efter dag!
AoO
#2. Publicerat 2021-07-31 av AoO
??= hjärta
snömannen
#3. Publicerat 2021-08-01 av snömannen
Jesus ser din längtan! Han vill möta dig, ge dig tröst, ge dig nytt hopp, nytt mot, leda o hjälpa dig på vägen framåt. Saknaden gör ont, Jesus känner den, och han vill hjälpa dig! Önskar dig Guds välsignelse!
Höstlöv
#4. Publicerat 2021-08-03 av Höstlöv
De flesta av oss vill inte leva i ensamhet. Men för att komma ur den måste vi ibland våga ta steg i tro. Jag förstår din känsla av ensamhet och längtan och vet att du delar den med många här på Kristen date. Tyvärr finns det också många som vill försöka snärja lättlurade som längtar efter kärlek. I din längtan efter en bra man ber jag om ledning från ovan så du förhoppningsvis slipper möta de som kan vilja skada istället för att ge äkta kärlek. Var försiktig, allt smicker är inte äkta.
Anonym
#5. Publicerat 2021-08-05 av Anonym
Jag antar att du även vill ha en rätt man, inte vem som helst som råkar vara kristen. Vill man ha något av Gud så får man nog anstränga sig. Oliverna faller inte ner om man inte skakar trädet. Om man inte har världens relation med Jesus så får man nog ödmjuka sig för att få bönesvar. Daniel i Bibeln bad tre gånger om dagen. Sannolikt på knä.