Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-12-25 av Anonym.
Berömda ordspråk
Logik tar dig från A till B. Fantasi tar dig vart som helst.

Lägg handen på en het spisplatta i en minut, och det känns som en timme. Sitt med en söt flicka i en timme, och det känns som en minut. Det är relativitet!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2018-12-25 av Anonym
En del människor byter parti för sin övertygelses skull. Andra byter övertygelse för sitt partis skull.

Nästan alla klarar motgång, men vill du pröva någons karaktär, så ska du ge personen makt.x
Anonym
#2. Publicerat 2018-12-25 av Anonym
Man skall aldrig skämmas för att medge att man har gjort fel, för det betyder att säga att man är klokare idag än man var igår.

Om inte kärleken fanns skulle inte något finnas.x
Anonym
#3. Publicerat 2018-12-26 av Anonym
Så du har överlevt julen? Skönt! Jag tänker inte på saken och inget jag sett om dig kommer ut. Jag kan tipsa dig om en sida där allt tycks stå, jag är enligt kinesisk folktro född i apans år. Även födelseår och datum.Förut hette det Storebror ser dig. Hur ska detta sluta tro? Jag tänker inte ta över din tråd och jag är inte mycket här numer men jag har bett över dig att "knutarna" ska ordna sig.

Det ska komma från Cherokee-indianerna som sa “Don't judge a man until you have walked a mile in his shoes”. Döm inte någon förrän du gått en mil i dennes skor. Med det tänker jag lämna dig, jag har en träff med Sherlock Holmes på TV 8. Vi får se om våra vägar korsas igen, det kan tänkas inte. Men du brukar vara lugn och sansad och träffsäker i dina korta inlägg. Hur är det Baloo säger? Jag gillar din stil grabben. Chatta gör jag aldrig.
Anonym
#4. Publicerat 2018-12-26 av Anonym
Så du har överlevt julen? Skönt! Jag tänker inte på saken och inget jag sett om dig kommer ut. Jag kan tipsa dig om en sida där allt tycks stå, jag är enligt kinesisk folktro född i apans år. Även födelseår och datum.Förut hette det Storebror ser dig. Hur ska detta sluta tro?
Det är helt ok att skriva annat i tråden, det är inget allvarligt ämne och det kan vara trevligt också!
Jag skrev nåt om en bekant "Norrlandsbonn" men det var ett gammalt nick "Smålänning i Norr" heter han nu.
Kontrlollen av oss människrorna har ökat.

Joh 14: 27 Frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet.

Jag har en gammal skoter som jag hade tänkt sälja, nu ligger förgasaren på köksbordet (det ger kanske inga stilpoäng men..) GOTT NYTT ÅR! Nedan, en bit av altartavlan i Pingstkyrkan här. Redigerad,då personen som målat den fanns på bilden.
Anonym
#5. Publicerat 2018-12-26 av Anonym
Jag råkade se Marianne Faithfull på tv idag, hon berättade att hon besökte USA för ett antal år sedan vilket resulterade i att hon fick åka flyg till Kanada med handbojor! Minns inte att hon berättade vad hon sa eller gjorde, kan vara intressant människor som sätter avtryck i tillvaron.
Anonym
#6. Publicerat 2018-12-28 av Anonym
Det är helt ok att skriva annat i tråden, det är inget allvarligt ämne och det kan vara trevligt också!
Jag skrev nåt om en bekant "Norrlandsbonn" men det var ett gammalt nick "Smålänning i Norr" heter han nu.

Joh 14: 27 Frid lämnar jag åt er. Min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och tappa inte modet.

Jag har en gammal skoter som jag hade tänkt sälja, nu ligger förgasaren på köksbordet (det ger kanske inga stilpoäng men..) GOTT NYTT ÅR! Nedan, en bit av altartavlan i Pingstkyrkan här. Redigerad,då personen som målat den fanns på bilden.
Hejsan! Vacker tavla! Missionskyrkan har en mycket vacker ängel som jag beundrade när jag var liten. Jag kom idag på något som inte är ett ordspråk. Det står i Fader vår att man ska ska förlåta annars förlåter inte Gud. Paulus säger att man ska förlåta, då samlas glödande kol på dens huvud man förlåtit vilket låter en smula konstigt. Jag har mött två pastorer som sagt att jag hamnar i helvetet om jag inte förlåter. Då kommer det att bli trångt. Men jag har lyckats med ett antal som verkligen varit grymma och på allvar verkligen skadat. Nu ligger fyra på min lista och jag har tagit beslutet att förlåta men de ligger på en treårslista för att kunna förlåta dem helt. Men idag slog det mig om pastorerna har rätt och jag verkligen hamnar i helvetet med några av dem som finns på listan framförallt en rent ut sagt djävulsk person då förlåter jag inom kort för att vistas med henne ens fem minuter skulle vara helvetiskt.
Anonym
#7. Publicerat 2019-01-01 av Anonym

Gott nytt år! Altartavlan är jättefin, finns en ängel i Missionskyrkan jag beundrade som liten. Det blåser kraftigt här i Skåne och jag har förlagt min ficklampa. Jag är på landet och vinden hörs på ett helt annat sätt här. Jag har mobilen redo att lämna in felanmälan men ofta har de ett samarbete med andra bolag. En gång fick jag en norrlänning på tråden när jag skulle felanmäla. Sämst att få på tråden vare sig sjukvård eller annat och det står jag för. Det är utländska män antagligen muslimer som tycker att en kvinna inte ska mopsa sig. Ha det gott!
Anonym
#8. Publicerat 2019-01-01 av Anonym
GOTT NYTT ÅR
Anonym
#9. Publicerat 2019-01-02 av Anonym
GOTT NYTT ÅR
God fortsättning på det nya året 2019, jag hoppas det blir ett välsignat år! Vi klarade oss från Alfrida hyfsat.
Anonym
#10. Publicerat 2019-01-03 av Anonym
Hejsan! Jag är inte här så ofta numer. Jag saknar lite humoristiska inlägg och jag har insett att inget kommer att förändras av att jag tjafsar till domedagen med Asterix/Garmin och några alter ego namn till jag inte minns. Han anser dessutom att kvinnor är benägna att tänka känslomässigt och därmed inte kan ges samma tilltro som män. Läget är rätt kört. Jag funderade på att lägga upp någon mer humoristiskt tråd men jag förmodar den avlidit rätt snabbt.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden