Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-11-09 av Anonym.
"Kristallnacht 1938"

Som motvikt till den officiella och vänsterextremistiska propagandan om ”Kristallnatten”, bidrar jag med vad en historisk forskare, Ingrid Weckert, genom grundliga studier har kommit fram till.

Färre än 100 miste livet, 91 eller 36, enligt samtida tyska rapporter. 844 skyltfönster och affärer förstördes. Likaså 267 eller 177 skolor/synagogor.

När Hitler fick de första rapporterna gav han omedelbart order om att stoppa laglösheten. SS fick order att skydda judarna. Till skillnad från i Östeuropa skedde inga pogromer i Tyskland.

Bakgrund: 1933 hade den judiska makten över Tyskland brutits på laglig väg. I mars 1933 förklarade sionistiska judiska organisationer krig mot Tyskland.

1938 mördades den tyske ambassadsekreteraren i Paris, Ernst vom Rath, av en ung judisk man, Herschel Grynszpan. Han hölls i avvaktan på rättegång i tyskt fängelse och överlevde kriget samt kunde senare emigrera till Palestina. Grynszpan stod i förbindelse med en sionistisk organisation, LICA, som försåg honom med vapen, pengar och hotellrum. Några försök att skydda eller gömma mördaren efter mordet skedde inte, utan han lät sig gripas av fransk polis. 1932 hade en annan tysk, Wilhelm Gustloff, blivit mördad på liknande sätt.

Det finns inga bevis för att Tredje Riket skulle ha något att göra med ”kristallnatten”. Men vi vet att internationella sionistiska organisationer hade förklarat Tyskland krig. Sionisterna hade som mål att tyska och andra judar skulle emigrera till Palestina, så att de kunde grunda sin sionistiska stat. De enda som tjänade på ”kristallnatten” var sionisterna medan Tyskland stod som stora förlorare. Dessa fakta är en indikation på vilka de skyldiga var.

Svar på inlägg

ferguson
#1. Publicerat 2018-11-09 av ferguson
Asterrix,
Att du ens ids publicera verk av dina antisemit vänner. Ingrid Veckert är enligt högerextrema "Metapedia" revisionist och är dömd för hatbrott 1998 i Tyskland!

Så myckert var hennes arbete värt, ingenting! Men vet att det säkert är många av oss som beder för dig och bönen är att Herren ska lägga glödande kol på ditt huvud så att vi snart får höra bönesvar, om din omvändelse till Herren. Jag gör det var välsignad Asterix
Anonym
#2. Publicerat 2018-11-10 av Anonym

Tyskland är ju ingen rättsstat. En illegitim regim, inrättad av ockupationsmakterna 1946, som dömer folk för ”tankebrott” och som snarast påminner om den romersk katolska inkvisitionen, som dömde ”kättare” till bålet. Det bevisar bara att ”förintelsen” är en trosdogm som inte pallar för naturvetenskaplig kritik.



Anonym
#3. Publicerat 2018-11-10 av Anonym

Tyskland är ju ingen rättsstat. En illegitim regim, inrättad av ockupationsmakterna 1946, som dömer folk för ”tankebrott” och som snarast påminner om den romersk katolska inkvisitionen, som dömde ”kättare” till bålet. Det bevisar bara att ”förintelsen” är en trosdogm som inte pallar för naturvetenskaplig kritik.

De har väl varit fria val sedan 1946?

huldah
#4. Publicerat 2018-11-10 av huldah
Läste du Expressen idag som skrev om Kristallnatten för 80 år sen?
Ofattbart att man kan förminska sådant övergrepp. Inte vad Jesus Kristus skulle godkänna. Han blev erbjuden världens riken av dem som ägde dem. Alla som är mot Guds styre som inom kort kommer att ta över världsstyret kommer att ha valt fel parti!
Anonym
#5. Publicerat 2018-11-11 av Anonym

De har väl varit fria val sedan 1946?

Det är hyckleri att påstå något sådant.

Citat. ”En jämförelse av de tyska folkräkningarna 1946 och 1950 visar verkningarna av livsmedelsransoneringen. Folkräkningen 1950 visar 5,7 miljoner färre människor än det skulle ha varit enligt 1946 års folkräkning, minus officiellt uppgivna dödsfall, plus födslar och “invandrare” (fördrivna österifrån och återvändande fångar) under åren 1946-1950.

Vilken blev då totalsiffran för svältpolitikens offer i det ockuperade Tyskland åren 1945-1950? James Bacque kommer i sin senaste bok fram till siffran nio miljoner döda. Det skall framhållas att dessa nio miljoner dog i fredstid och att dessa var långt fler än de som dog under själva kriget”.

http://www.eaec-se.org/articles/Adelskogh/Vae-Victis-Om-Forintelsen-Av-Tyskland.htm

Anonym
#6. Publicerat 2018-11-11 av Anonym
* Det offentliga Sverige har aldrig gjort upp med sitt nazistiska förflutna

http://blogg.vk.se/janhagglund/2018/11/11/slutet-pa-bloggserien-om-den-politiska-fegheten-i-sverige-uppgorelsen-med-det-nazistiska-forflutna-uteblev-vilket-bidrog-till-en-offentlig-tystnadskultur-och-feghet-den-offentliga-feghet-hjalpte-n/
Anonym
#7. Publicerat 2018-11-11 av Anonym

Det är hyckleri att påstå något sådant.

Vad snackar du om, nuvarde regering har väl inte suttit vid makten sedan 1946??????????????
huldah
#8. Publicerat 2018-11-12 av huldah
Läste du Expressen idag som skrev om Kristallnatten för 80 år sen?
Ofattbart att man kan förminska sådant övergrepp. Inte vad Jesus Kristus skulle godkänna. Han blev erbjuden världens riken av dem som ägde dem. Alla som är mot Guds styre som inom kort kommer att ta över världsstyret kommer att ha valt fel parti!
Guds rike eller människors, Asterix?
Hur tänker du egentligen? Om jag skulle vara en mördare anklagad för att ha mördat 3 personer o så säger jag: "Jag har faktiskt bara mördat en!"
Anonym
#9. Publicerat 2018-11-12 av Anonym
Jag tror jag vet vem du är forest. Är Asterix tandläkaren? Jag tänkte svara Asterix med orden fake news. Det fungerar ju för Trump. Om någon kommer med ett långt svarsinlägg om hur trevlig Hitler var, sionister ligger bakom alla konspirationer, förintelsen finns inte så är mitt råd. Bry er inte. Jag giter inte läsa sånt skräp längre.
Anonym
#10. Publicerat 2018-11-12 av Anonym
Jag tror jag vet vem du är forest. Är Asterix tandläkaren? Jag tänkte svara Asterix med orden fake news. Det fungerar ju för Trump. Om någon kommer med ett långt svarsinlägg om hur trevlig Hitler var, sionister ligger bakom alla konspirationer, förintelsen finns inte så är mitt råd. Bry er inte. Jag giter inte läsa sånt skräp längre.
Rätt f.d olw Du har så rätt, det känns menigslöst att hålla på. Han verkar bara svälja negativ information om judar, skrivs det om "förintelsen" så är det vinklad propagada enligt Asterix. Inget duger åt honom förutom konspiratinstänk. Astrix är nog "tandläkare" Gideon mm mm
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen