Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
linmoff8
linmoff8 säger: Jag är ny här och letar efter någon att dela mitt liv med om du är intresserad vänligen kontakta mig på rmoff8@gmail.com.
Skriv i megafonen

Forum >> Synpunkter >> Debatt

Anonym

SPAM - Kristendate tjänar pengar på SPAM!

Jag skaffade precis betalmedlemskap för att kunna läsa mina meddelanden, 100% var från Oseriösa!
Men inser att Kristendate har intresse av att ickebetalande medlemmar kan skicka gratis meddelande, så att fler skaffar betalmedlemskap för att läsa sina meddelanden!

Visar sida 1 av 4 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista
Anonym
Jag skaffade precis betalmedlemskap för att kunna läsa mina meddelanden, 100% var från Oseriösa!
Men inser att Kristendate har intresse av att ickebetalande medlemmar kan skicka gratis meddelande, så att fler skaffar betalmedlemskap för att läsa sina meddelanden!

Många har klagat på detta. Framför allt att dessa bluffprofiler tillåts registreras. Andra sidor granskar nya profiler manuellt innan de sjösätts, varpå man kan komma åt bluffarna. Men KD anför några tunna argument för att fortsätta med kontrollöst system. De hänvisar bl.a. till att svenska mobilnummer behövs för registrering. Uppenbarligen hindrar det inte bluffarna.

Ni som råkat ut för detta borde kräva att KD ersätter er. Mer jobb och mindre pengar för dem = de kommer ändra systemet till slut. Sakliga argument har inte fungerat. Kanske pengaspråket fungerar...
Anonym
På sikt kommer sidan att framstå som mer å mer oseriös och försvinna gissar jag. Jag kommer att avsluta min profil senast i slutet av april.
Anonym
Jag har inte upplevt samma problem. Visst får jag meddelanden från falska profiler men de flesta är riktiga kvinnor. De uppenbart falska profilerna rapporterar jag till Kristendate och struntar sedan i dem. Däremot vore det kul att få återkoppling om de profiler jag rapporterat som falska profiler. Men jag kanske ska göra på annat sätt än att bara klicka på rapportera profil.
Anonym
Jag har inte upplevt samma problem. Visst får jag meddelanden från falska profiler men de flesta är riktiga kvinnor. De uppenbart falska profilerna rapporterar jag till Kristendate och struntar sedan i dem. Däremot vore det kul att få återkoppling om de profiler jag rapporterat som falska profiler. Men jag kanske ska göra på annat sätt än att bara klicka på rapportera profil.

Jag tror att ämnet var att TS är irriterad/besviken på att han löst medlemskap för att komma åt breven i brevlådan - som sen visade sig vara från bluffare. Han är alltså irriterad på KD, inte på att ingen riktig kvinna skriver, som jag förstår det. Han känner sig lurad när det står att han har brev, han hoppas på brev från trevliga kvinnor, och så är det bara bluffprofiler allting.

När man rapporterar profiler så får man återkoppling från KD, dels att man rapporterat, dels när de tagit/ska ta bort profilen.
Anonym
Jag tror att ämnet var att TS är irriterad/besviken på att han löst medlemskap för att komma åt breven i brevlådan - som sen visade sig vara från bluffare. Han är alltså irriterad på KD, inte på att ingen riktig kvinna skriver, som jag förstår det. Han känner sig lurad när det står att han har brev, han hoppas på brev från trevliga kvinnor, och så är det bara bluffprofiler allting.

När man rapporterar profiler så får man återkoppling från KD, dels att man rapporterat, dels när de tagit/ska ta bort profilen.

Det kan jag förstå att man blir besviken och känner sig lurad över. Hoppas TS får brev från riktiga och trevliga kvinnor nu när han är betalande medlem 

Då ska jag försöka rapportera från datorn, från iPaden verkar det inte funka. Men så är det ofta, att få en webbsida att funka i alla webbläsare och på alla plattformar och operativsystem är inte lätt... 
Öppna profilen till AllanE
På sikt kommer sidan att framstå som mer å mer oseriös och försvinna gissar jag. Jag kommer att avsluta min profil senast i slutet av april.

Varför inte istället själv ta kontakt med några trevliga kvinnor eller män?
Du tycks ju söka vänner i första hand - det är jag gärna.

Mitt råd är att du fyller i din profil.
Då blir det lättare att andra att se om du är den de söker.

Lycka till

Allan
Anonym
En mer Rörig sida får man leta efter,dessutom betalar man för denna oreda.
Nu när man betalar så kan man inte byta tillbaka till gratismedlemsskap längre.
97%av alla brev är dessutom spam.Jag anmäler alla som skriver till mig.

Öppna profilen till JesusÄrVägen

Kan bara instämma på detta bedrägliga sätt! Det är en av anledningarna till att jag (mitt riktiga konto) inte längre finns kvar här. På denna profil har jag flera mail som naturligtvis är olästa.. alla dessa kom första veckan efter registreringen. Inboxen är full. Ett av dem lär väl vara "Välkommen till KD från autoadmin" resten bluff-profiler som vill få mig intresserad och nyfiken på att betala så att jag kan läsa dem.

Väldigt smart måste jag säga men oärligt och detta kommer leda till att folk i slutändan talar illa och lämnar sidan för gott!

Förr i tiden var detta en av de bästa kristna dejtingsidorna. Om admin inte fixar detta så vill jag nog påstå att detta tyvärr blir en dödsdom för Kristendate, eller rättare sagt - Kristenfake.

Admin verkar ju inte vilja bry sig överhuvudtaget om sin sida, det är bara stå och titta på medan sidan sakta men säkert dör bort. Ta problemet på allvar eller lägg ner sidan!
Görs ingenting snarast kommer sidan att dö!

Enkelt sagt: Fix or Die!

Hoppas admin läser detta!
Anonym
Ja, till och med gratissidan Happy Pancake granskar profiler manuellt innan de läggs ut.

Varför vill KD inte skydda oss betalande medlemmar från dessa predatorer?
Anonym
Nu har jag fått återkoppling på de två bluffprofiler jag anmälde nyligen så det funkar från iPaden också. Bra! 

Problemet med bluffprofiler tycker jag har varit större på Solid Love, för att inte tala om alla vänförfrågningar på Facebook från fattiga unga tjejer som knappt har råd med kläder... 

Men det är ju trist att betala för att se mailen och upptäcka att det bara är från bluffprofiler. 
Visar sida 1 av 4 sidor, 10 kommentarer per sida
Första |   << Föregående  Nästa >>  |  Sista