snömannen säger: Ja du lilla Snöflingan!! Kan man fundera! Själv iväg o köra natt, mot Götene, leverans åt Arla! ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Roliga saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-09-01 av Anonym.
Vad får dig att känna lycka?
Jag har precis flyttat till ny lägenhet. Visst är det kaos med kartonger och saker på fel plats, men jag är lycklig.

Jag står i mitt eget kök och lagar mat till mig och mina barn - det får mig att drabbas av en lyckokänsla.

Jag blir lätt lycklig över de små sakerna, att kunda gå och handla, fylla mitt kylskåp eller att ha råd att hjälpa en kompis som har det sämre.

Jag andas, jag lever, jag har mina barn och det gör mig oändligt lycklig

Salig för en stund med Peter Hallström https://www.youtube.com/watch?v=lz100wUcD6A

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-09-01 av Anonym
Att få vara frisk och vakna varje morgon och känna att jag har en ny möjlighet.
Att få se en fjäril fladdra förbi, eller en glänsande trollslända. Ett lekande barn.
Visst är det skönt med ett eget hem, tak över huvudet, kunna äta sig mätt! Hoppas att ni kommer att trivas bra, Liola!
Anonym
#2. Publicerat 2017-09-01 av Anonym
Glömde det viktigaste: att få vandra med Jesus!
Anonym
#3. Publicerat 2017-09-01 av Anonym
Jag får faktiskt en lyckokänsla när badrummet som var så dassigt blir skinande vitt. Ja efter att jag gnott, putsat och gnidigt ryggen av mig såklart. ;-)
Märkligt naivt kanske men visst finns det en viss glädje i att orka och så känna doften och se resultatet..eller är det bara jag som blir lycklig en sådan gång?

Och jag blir lycklig av att människor kan skriva sånger som "Håll mitt hjärta, Håll min själ". Tänk att ha hörsel och få lyssna till Skifs när hans ljuvliga stämma formar orden i den sången.

Och tänk Liola, att vi mitt i livets röra får och kan känna lycka över att få finnas till i kaoset. Det är stort!
Ja faktiskt saligt. :-)
Anonym
#4. Publicerat 2017-11-05 av Anonym
Att rädslan förbytts till trygghet. Vilsenheten till en känsla av att vara påväg hem. Värdsligt fattig men andligt rik. Inre frid.
Anonym
#5. Publicerat 2017-11-06 av Anonym
Att rädslan förbytts till trygghet. Vilsenheten till en känsla av att vara påväg hem. Värdsligt fattig men andligt rik. Inre frid.
Ja det där stämmer även för mig. Att rädsla blivit utbytt mot trygghet och att vilsenhet bytts mot en känsla av att vara på väg. Det där är riktigt stort. Grunden föronen ett helt nytt liv egentligen.
Anonym
#6. Publicerat 2017-11-06 av Anonym
Att få vara frisk och vakna varje morgon och känna att jag har en ny möjlighet.
Att få se en fjäril fladdra förbi, eller en glänsande trollslända. Ett lekande barn.
Visst är det skönt med ett eget hem, tak över huvudet, kunna äta sig mätt! Hoppas att ni kommer att trivas bra, Liola!
Underbar beskrivning av lycka, Sara! Vi trivs jättebra i nya lägenheten :)
Anonym
#7. Publicerat 2017-11-06 av Anonym
Jag får faktiskt en lyckokänsla när badrummet som var så dassigt blir skinande vitt. Ja efter att jag gnott, putsat och gnidigt ryggen av mig såklart. ;-)
Märkligt naivt kanske men visst finns det en viss glädje i att orka och så känna doften och se resultatet..eller är det bara jag som blir lycklig en sådan gång?

Och jag blir lycklig av att människor kan skriva sånger som "Håll mitt hjärta, Håll min själ". Tänk att ha hörsel och få lyssna till Skifs när hans ljuvliga stämma formar orden i den sången.

Och tänk Liola, att vi mitt i livets röra får och kan känna lycka över att få finnas till i kaoset. Det är stort!
Ja faktiskt saligt. :-)
Jag håller med dig. Ibland måste vi bara få njuta av livet o det vi har runt omkring oss. Salighet
Anonym
#8. Publicerat 2017-11-06 av Anonym
Frid när ekorrarna leker på tallstammen utanför mitt rumsfönster.
Anonym
#9. Publicerat 2017-11-06 av Anonym
Ja det där stämmer även för mig. Att rädsla blivit utbytt mot trygghet och att vilsenhet bytts mot en känsla av att vara på väg. Det där är riktigt stort. Grunden föronen ett helt nytt liv egentligen.
Tack!
Anonym
#10. Publicerat 2017-11-06 av Anonym
Liola: visst känner man sig lycklig över sånt. så glad för din skull, det är du verkligen värd och mer än så!
Vingen: hi hi, jag får också lyckokänslor av nystädat
erben80: inre frid, ja, det är lycka

Men den allra största lyckan jag upplevt i mitt liv är känslan av hur högt älskad jag är av Gud!
snömannen säger: Ja du lilla Snöflingan!! Kan man fundera! Själv iväg o köra natt, mot Götene, leverans åt Arla! ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen