Höstlöv säger: Låt oss uppmuntra varandra & sprida glädje! Helgen står för dörren & oavsett vad den innebär finns Guds kärlek & omsorg där för oss.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-08-01 av Anonym.
Amerika styrs av judar - Hur påverkas Sverige?
"Brother Nathanael" är en man med judisk bakgrund som konverterat till Ortodoxa kyrkan. Han redogör i några korta videofilmer för hur Amerika styrs av judar. Banker, massmedia, underhållningsindustrin, utbildningsanstalter, politiker och militär är i händerna på amerikanska judar. Dessa är först och främst judar och ser till judiska särintressen och staten Israel i första hand, trots att de regerar Amerika, enligt "Brother Nathanael".

Det är ingen tvekan om att det förhåller sig ungefär på detta sätt - andra källor berättar samma sak. Amerika är förlorat till judar. Steg ett - låt detta sjunka in i ditt medvetande. Vi vet vad Bibeln säger om dessa judar som förnekar Kristus.

Frågan är nu - hur kommer Sverige att påverkas? Vi är på flera sätt uppknutna till USA; massmedia för ofta fram USA:s syn på världspolitiken och svenska politiker verkar vara stora beundrare av USA. Vad kan vi förvänta oss av framtiden genom detta sakförhållande att Amerika numera styrs av judar?

https://www.youtube.com/watch?v=I60czoXpXrs

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-08-01 av Anonym
Magnificat är tillbaka. Nygammalt namn, samma budskap...
Anonym
#2. Publicerat 2017-08-01 av Anonym
Tycker du att ämnet ska vara tabubelagt, i så fall varför?
Anonym
#3. Publicerat 2017-08-02 av Anonym
Tycker du att ämnet ska vara tabubelagt, i så fall varför?
Nej. Men jag tycker att du ska sluta ventilera ditt uppenbara judehat på detta forum. Förmodligen kontrar du nu med att det är sakligt och sant och inte alls något hat. Men enbart formuleringen "Amerika är förlorat till judar" visar tydligt vad det handlar om.

Denne "Brother Nathanael" verkar för övrigt vara en tämligen kontroversiell och omtvistad person. Jag bli inte helt klar över om den ortodoxa kyrkan vill kännas vid honom.
Anonym
#4. Publicerat 2017-08-02 av Anonym
Jaså, Magnificat? Varför byter han profil? Vill han inte kännas vid gamla trådar?
Anonym
#5. Publicerat 2017-08-02 av Anonym
Men du, Magnificat, Nathanael är ju en riktig skojare! Man måste nog vara naiv om man ska tycka att han är o.k.
Anonym
#6. Publicerat 2017-08-02 av Anonym
Sluta bunta ihop en folkgrupp, och kalla hela folkgruppen samma som det Jesus kallade endast vissa judar.
Du skriver att "vi vet vad Jesus kallade judarna som förnekade honom". Tror du att det endast gällde vissa judar...eller alla som beter sig och tror som dessa judar?Lika lite som det finns en per automatik och gener utvald välsignad skara, så finns det per automatik inte en utvald "förbannad" skara. Alla är för eller emot Kristus. Ingen folkgrupp har som grupp en speciell titel i nya förbundets tid.
Jag försvarar inga orättfärdigheter i USA, men det finns orättfärdigheter i alla länder och i alla folkgrupper.
Anonym
#7. Publicerat 2017-08-02 av Anonym
Nej. Men jag tycker att du ska sluta ventilera ditt uppenbara judehat på detta forum. Förmodligen kontrar du nu med att det är sakligt och sant och inte alls något hat. Men enbart formuleringen "Amerika är förlorat till judar" visar tydligt vad det handlar om.

Denne "Brother Nathanael" verkar för övrigt vara en tämligen kontroversiell och omtvistad person. Jag bli inte helt klar över om den ortodoxa kyrkan vill kännas vid honom.
En formulering lånad från vår käre broder Nathanael. Ja, han är godkänd av Ortodoxa kyrkan. Har du något att tillföra i sakfrågan?
Anonym
#8. Publicerat 2017-08-02 av Anonym
Jaså, Magnificat? Varför byter han profil? Vill han inte kännas vid gamla trådar?
Jag har inte bytt profil men valt ett mer passande namn.
Anonym
#9. Publicerat 2017-08-02 av Anonym
Men du, Magnificat, Nathanael är ju en riktig skojare! Man måste nog vara naiv om man ska tycka att han är o.k.
Nej, han är en trevlig prick som säger bra saker.
Anonym
#10. Publicerat 2017-08-02 av Anonym
Sluta bunta ihop en folkgrupp, och kalla hela folkgruppen samma som det Jesus kallade endast vissa judar.
Du skriver att "vi vet vad Jesus kallade judarna som förnekade honom". Tror du att det endast gällde vissa judar...eller alla som beter sig och tror som dessa judar?Lika lite som det finns en per automatik och gener utvald välsignad skara, så finns det per automatik inte en utvald "förbannad" skara. Alla är för eller emot Kristus. Ingen folkgrupp har som grupp en speciell titel i nya förbundets tid.
Jag försvarar inga orättfärdigheter i USA, men det finns orättfärdigheter i alla länder och i alla folkgrupper.
Det är något speciellt med de judar som kontrollerar nämnda institutioner. Dessutom är rabbinernas skriftsamling Talmud för dem vad Bibeln är för vita amerikaner, ungefär. Talmud är starkt emot Kristus. Bibeln är starkt för Kristus. Det slår igenom på kulturen och i synen på omvärlden, vare sig man är sekulariserad eller ej, medveten eller omedveten om sin kulturs rötter. Broder Nathanael är ett lysande exempel på ett undantag.
Höstlöv säger: Låt oss uppmuntra varandra & sprida glädje! Helgen står för dörren & oavsett vad den innebär finns Guds kärlek & omsorg där för oss.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen