Karlrabe säger: Man (66år) från Västernorrland söker en trevlig kvinna att börja som vänner med liknande värderingar.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-06-09 av Anonym.
Recept
Har ni goda, enkla o nyttiga matrecept ni vill dela med er av?!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-06-09 av Anonym
Ja, var så god : grönsaksbiffar. Rivna morötter, palsternacka, selleri, hackad lök. Blanda i ett ägg och mjöl / skorpmjöl. Salta.
Forma till biffar och stek i oljan på båda sidorna.
Passar bra till kyckling och grönsallad.

Smakligt spis.
Anonym
#2. Publicerat 2017-06-09 av Anonym
Tack Sus! Låter jättegott!!
Det ska jag prova :)
Snöflingan
#3. Publicerat 2017-06-11 av Snöflingan
Tycker helt klart du ska utforska världen kring kål just nu. Finns fantastiska recept och kål är så underskattat.

Om du inte provat kålrabbi tycker jag du ska göra det. Kålrabbistavar framför tvn + tillagade kålrabbi. Prova på...
Anonym
#4. Publicerat 2017-06-11 av Anonym
Tycker helt klart du ska utforska världen kring kål just nu. Finns fantastiska recept och kål är så underskattat.

Om du inte provat kålrabbi tycker jag du ska göra det. Kålrabbistavar framför tvn + tillagade kålrabbi. Prova på...
Jaaa,...kål.....rödkål ska tydligen vara bra....hindrar demens....
Ska kika :))

Meeeeen,.....blir man inte lite pruttig av kål också....hehe
Anonym
#5. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
För de som fiskar kan svensk insjöfisk vara intressant att ta rätt på och tillaga, på Youtube såg jag några recept på hur man tillagar Gädda, abborre och gös. Det heter:

Fiske i älv och sjö: Tillagning av Gädda

Såg ett bra reportage som heter:

Ute Med Spisen - Smörstekt gösfiske ( Youtube )

och:

Mitt kök: Abborre i paket a`la gubbröra - TV 4

Det var iaf några recept jag ska pröva i sommar, då jag mest får gädda, gös och abborre, såg recepten när jag sökte på matlagning med fisk.

Guds frid!
Anonym
#6. Publicerat 2019-01-27 av Anonym
Bönor har väl samma effekt, men hörde från en arbetskollega att han vant sig och hade samma problem med kött istället. Så antar att magen vänjer sig vid kål efter ett tag... Äter rätt mycket vitkål eftersom det är billigt och har lågt kalorivärde. Har inte känt mig så prutig på sista tiden...tror jag..

/Harri
Karlrabe säger: Man (66år) från Västernorrland söker en trevlig kvinna att börja som vänner med liknande värderingar.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden