Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
vilaihansrenaande
vilaihansrenaande säger: Härlig, varm höstdag i mysiga Lund! Ikväll tar vi tre friska poäng, mot Spanien! Kram!
Skriv i megafonen

Forum >> Fritid >> Debatt

Anonym

Recept

Har ni goda, enkla o nyttiga matrecept ni vill dela med er av ?!
Öppna profilen till sus59
Ja,  var  så  god : grönsaksbiffar . Rivna morötter,  palsternacka,  selleri,  hackad  lök.  Blanda  i ett  ägg  och  mjöl / skorpmjöl. Salta. 
Forma  till  biffar  och  stek  i oljan  på båda sidorna. 
Passar  bra  till  kyckling  och  grönsallad. 

Smakligt  spis. 
Anonym
Tack Sus! Låter jättegott!! 
Det ska jag prova :)
Öppna profilen till Snöflingan
Tycker helt klart du ska utforska världen kring kål just nu. Finns fantastiska recept och kål är så underskattat. 

Om du inte provat kålrabbi tycker jag du ska göra det. Kålrabbistavar framför tvn + tillagade kålrabbi. Prova på...
Anonym
Tycker helt klart du ska utforska världen kring kål just nu. Finns fantastiska recept och kål är så underskattat. 

Om du inte provat kålrabbi tycker jag du ska göra det. Kålrabbistavar framför tvn + tillagade kålrabbi. Prova på...

Jaaa,...kål.....rödkål ska tydligen vara bra....hindrar demens....
Ska kika :))

Meeeeen,.....blir man inte lite pruttig av kål också....hehe
Öppna profilen till Harrihaffi
Bönor har väl samma effekt, men hörde från en arbetskollega att han vant sig och hade samma problem med kött istället. Så antar att magen vänjer sig vid kål efter ett tag... Äter rätt mycket vitkål eftersom det är billigt och har lågt kalorivärde. Har inte känt mig så prutig på sista tiden...tror jag..

/Harri