smålänning i norr säger: Ps111:10HERRENS fruktan är vishetens begynnelse. Gott förstånd har alla de som gör hans befallningar. Hans lov består för evigt.(Se också 2Tim3:16-17)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-04-04 av Anonym.
män som trakasserar kvinnor
Be för att kvinnor som är i utsatta lägen får stöd o hjälp.
Be att män som trakasserar får klart veta vad som är rätt o fel.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-04-04 av Anonym
Be för att kvinnor som är i utsatta lägen får stöd o hjälp.
Be att män som trakasserar får klart veta vad som är rätt o fel.
Ska vi inte passa på att be för att män som är utsatta, också får stöd och hjälp? Ska vi inte också be att kvinnor som trakasserar män får klart för sig vad som är rätt och fel?
Anonym
#2. Publicerat 2017-04-04 av Anonym
Ska vi inte passa på att be för att män som är utsatta, också får stöd och hjälp? Ska vi inte också be att kvinnor som trakasserar män får klart för sig vad som är rätt och fel?
Kan man ju förvisso göra.
Dock är det så att andelen kvinnor som blir trakasserade av män överskrider andelen man som blir trakasserade av kvinnor med råge.
Anonym
#3. Publicerat 2017-04-04 av Anonym
Ja.vi måste be.. människan behöver Guds hjälp i denna värld. Hjälp att förändra och hjälp att överleva.
När det är farligare att vara kvinna än soldat i världens krig idag finns ingen annan hjälp än att Gud griper in och förändrar detta, både mäns beteende och kvinnors utsatthet..

samtidigt ser vi idag hur våldtäkter ökar markant bland män, så även här måste vi be för män som blir utsatta och män som utsätter män för detta vanvettiga....

Gud hjälp oss.
Anonym
#4. Publicerat 2017-04-04 av Anonym
Kan man ju förvisso göra.
Dock är det så att andelen kvinnor som blir trakasserade av män överskrider andelen man som blir trakasserade av kvinnor med råge.
Ingen vet om trådstartaren syftar på något konkret hon sett på TV eller dyligt, men är för PK för att säga om det gäller män med invandrarbakgrund i miljonområden som trakasserar muslimska eller svenska kvinnor som är för lättklädda, eller om det handlar om män som blivit av med vårdnaden av sin barn och nu i desperation försöker få träffa dessa. Böneämnet blir flummigt, svepande och vinklat, och en hel målgrupp utpekas: män. Den där typen av böneämnen skapar endast fördömelse och hjälper inget.

Menar du på allvar, att om jag har sett ett reportage på Tv om hur olika män blivit trakasserade av kvinnor, och jag med anledning av detta lägger fram ett liknande böneämne, men försummar att nämna bakgrunden till det, så ska jag inte ha rätt att göra det, eftersom andelen män som trakasserar kvinnor i allmänhet är större än andelen kvinnor som trakasserar män? Det innebär att för att jag ska kunna ha legitimitet att lägga fram ett dylikt böneämne, så måste andelen kvinnor som trakasserar män och vice verse vara minst 51-49%. Tycker du att det verkar rimligt? Är det inte bättre att säga att vi ska be för alla män och kvinnor som trakasserar, samt för de som blir trakasserade istället för att peka ut en särskild grupp.

Vet du vad? Jag är rätt trött på riddare i skinande rustning som kommer kvinnor till undsättning in absurdum. Du behöver inte försvara idioti. Det gör dig inte mer till man.
Anonym
#5. Publicerat 2017-04-04 av Anonym
Ja.vi måste be.. människan behöver Guds hjälp i denna värld. Hjälp att förändra och hjälp att överleva.
När det är farligare att vara kvinna än soldat i världens krig idag finns ingen annan hjälp än att Gud griper in och förändrar detta, både mäns beteende och kvinnors utsatthet..

samtidigt ser vi idag hur våldtäkter ökar markant bland män, så även här måste vi be för män som blir utsatta och män som utsätter män för detta vanvettiga....

Gud hjälp oss.
Det där är en sanning med modifikation. Våldtäkten ökar bland män därför att alltfler invandrarmän som våldtar blir en del av de som räknas in i statistiken. Men våldtäkter bland svenskfödda, med svenskfödda föräldrar ökar inte.

Jag tycker även vi ska be mot det ökade kvinnovåldet mot både män och kvinnor.
https://genusnytt.wordpress.com/2011/11/29/kvinnor-valdtar-man-saljer-sperman-for-ritualer/

Låt oss även be för kvinnors gängvåldtäkt mot män:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10478831.ab

https://genusnytt.wordpress.com/2010/11/26/pojke-gangvaldtogs-av-10-kvinnor/

Anonym
#6. Publicerat 2017-04-04 av Anonym
Det där är en sanning med modifikation. Våldtäkten ökar bland män därför att alltfler invandrarmän som våldtar blir en del av de som räknas in i statistiken. Men våldtäkter bland svenskfödda, med svenskfödda föräldrar ökar inte.

Jag tycker även vi ska be mot det ökade kvinnovåldet mot både män och kvinnor.
https://genusnytt.wordpress.com/2011/11/29/kvinnor-valdtar-man-saljer-sperman-for-ritualer/

Låt oss även be för kvinnors gängvåldtäkt mot män:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10478831.ab

https://genusnytt.wordpress.com/2010/11/26/pojke-gangvaldtogs-av-10-kvinnor/

Ja naturligtvis ska vi be över båda könens felaktiga vansinniga beteenden. Varför våldtäkter mot män av män ökar är inte min poäng. Poängen är att vi ska be Gud förändra detta vansinne mot både män och kvinnor.

Trådstartaren har ett specifikt böneämne, det är väl ok att be över detta.
Nu har även du specifika böneämnen, och det är helt ok att även be över det.
Och jag plussade på män som utsätts för våldtäkt till TS böneämne och det är väl ok att be över även det.
Anonym
#7. Publicerat 2017-04-05 av Anonym
Be för att kvinnor som är i utsatta lägen får stöd o hjälp.
Be att män som trakasserar får klart veta vad som är rätt o fel.
Var det i största allmänhet du tänkte, eller är det utifrån något mer konkret exempel du vill att vi ska be?
Anonym
#8. Publicerat 2017-04-05 av Anonym
Var inte trött! Riddare fyller en stor uppgift! Kvinnor är ett svagare kön och har aldrig skapats med samma ansvar som män har. Jag tror mig förstå problematiken. "Kvinnans list övergår mannens förstånd". Både män och kvinnor har ansvar att älska, grekiska "agape". Det ger inget utrymme för trakasserier.
Verkligt utsatt kvinnor känner jag stor empati för, men jag har inget till övers för feminister.
Anonym
#9. Publicerat 2017-04-05 av Anonym
Ja naturligtvis ska vi be över båda könens felaktiga vansinniga beteenden. Varför våldtäkter mot män av män ökar är inte min poäng. Poängen är att vi ska be Gud förändra detta vansinne mot både män och kvinnor.

Trådstartaren har ett specifikt böneämne, det är väl ok att be över detta.
Nu har även du specifika böneämnen, och det är helt ok att även be över det.
Och jag plussade på män som utsätts för våldtäkt till TS böneämne och det är väl ok att be över även det.
Du glömde "vansinne hos kvinnor". Och jag skulle inte säga att böneämnet är särskilt specifikt.
Anonym
#10. Publicerat 2017-04-05 av Anonym
Ja.vi måste be.. människan behöver Guds hjälp i denna värld. Hjälp att förändra och hjälp att överleva.
När det är farligare att vara kvinna än soldat i världens krig idag finns ingen annan hjälp än att Gud griper in och förändrar detta, både mäns beteende och kvinnors utsatthet..

samtidigt ser vi idag hur våldtäkter ökar markant bland män, så även här måste vi be för män som blir utsatta och män som utsätter män för detta vanvettiga....

Gud hjälp oss.
Du menar asylsökande män som våldtar andra asylsökande män samt svenskfödda kvinnor med blå ögon och blont hår? Du bara glömde de detaljerna, eller hur? Är det konkret vad vi ska be för?
smålänning i norr säger: Ps111:10HERRENS fruktan är vishetens begynnelse. Gott förstånd har alla de som gör hans befallningar. Hans lov består för evigt.(Se också 2Tim3:16-17)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen