Faithful säger: Jesus sa: Jag är världens Ljus! Den som följer Mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus. Joh 8:12
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Gideon I
Skapat 2025-09-10 av Gideon I, man, 68 år, Örebro län.
Är ett tredje världskrig på väg?
Utrikespolitisk rapport från Douglas MacGregor. Det som inte står i tidningen eller hörs från massmedia:

Första världskriget och andra världskriget startades bägge av sionisterna/globalisterna. Nu försöker BN starta det tredje. Israel har inte gett upp planerna på att attackera Iran, tidsfönstret sträcker sig till december. Iran är nära vän med Ryssland och Kina som ger militär hjälp och uppbyggnad.

De globalistiska regeringarna i EU och Storbrittannien vill ha krig med Ryssland, men dessa regeringar är på fallrepet och på väg att få nationalistiska regeringar som inte önskar krig. Främst Tyskland, Frankrike och Storbrittannien

Ryssland har snart gjort klart sin militära operation i Ukraina, vars militära ledning finns i Weisbaden, Tyskland, och utgörs av amerikanska och brittiska generaler. Det vill säga den ukrainska militären har under hela kriget styrts av NATO, som skapat monstret som skulle bedriva proxykriget mot Ryssland.

Globalisterna i EU vill förhandla med Ryssland om en rysk zon, en neutral zon och en ukrainsk zon. Vilket Ryssland avvisar. Det får inte finnas en ukrainsk zon, vilket skulle se ut som en seger för NATO. Inga möjligheter för Ukraina att bygga upp sin militär med utländsk stöd igen kommer att tillåtas av Ryssland.

Ukraina är nu tömt på stora delar av sin befolkning och unga män i vapenför ålder är allt mer sällsynta. Landet har förlorat närmare 2 miljoner (1,7) soldater i stupade, de skadade oräknade.

I delar av Ukraina flyttar judar in, som tidigare bebodde vissa områden där före andra världskriget. Endast judar får flytta in där och gränsen bevakas av som verkar vara amerikansk militär eller polis. Icke judar avvisas från dessa områden. Så det ser ut som att Israel är inblandat även i det som sker och skett i Ukraina. USA och NATO, som startade detta krig mot Ryssland med Ukraina som mellanhand, styrs av amerikanska neocons och sionister, judar.

Ja, vad tror ni, litar ni mera på systemmedia i Väst, styrda av Bonnierklanen och deras europeiska motsvarigheter?

COL. Douglas Macgregor : How Close is WWIII?

Svar på inlägg

BoazNovax
#1. Publicerat 2025-09-10 av BoazNovax
Vad Elon Musk dela på X igår..

”Now do you understand how much the legacy (fka mainstream) media lies simply by ignoring a subject?

Choice of narrative is their primary form of deception.”

SweKiwi
#2. Publicerat 2025-09-11 av SweKiwi
Ja, vad tror ni, litar ni mera på systemmedia i Väst, styrda av Bonnierklanen och deras europeiska motsvarigheter?
Till skillnad från att tro på källkritikbefriade chattar, poddpatriarker och telegramteologer, som gått på Youtube-universitetet, tillämpar så kallad köksbordsjournalistik och slänger in allt i sanningstvättomaten, så att det som kommer ut matchar deras världsbild?

Eller vad erbjuder du som alternativ?

/ Kiwi
BoazNovax
#3. Publicerat 2025-09-11 av BoazNovax
Till skillnad från att tro på källkritikbefriade chattar, poddpatriarker och telegramteologer, som gått på Youtube-universitetet, tillämpar så kallad köksbordsjournalistik och slänger in allt i sanningstvättomaten, så att det som kommer ut matchar deras världsbild?
/ Kiwi
Typiskt trollinlägg från ateist-trollet Kiwi.
Överdrivet raljerande för om möjligt reta upp någon.
Han tror säkert han är smart med sitt ordvrängande.
Men sånt där ordbajsande skulle lika gärna kunna ha kommit från trollet nedan.

SweKiwi
#4. Publicerat 2025-09-11 av SweKiwi
Absolut, Boaz. Om det får dig att må bättre, så kalla mig för troll. Jag har hundratals inlägg på detta forum gjorda under drygt ett decennium, där det framgår ganska tydligt vad jag är för sorts person.

Troll hade jag möjligtvis kunnat kallas om jag hade kommit med helt absurda påståenden, utan mer belägg än "trust me, bro". Som följande: "Ukraina är nu tömt på stora delar av sin befolkning och unga män i vapenför ålder är allt mer sällsynta. Landet har förlorat närmare 2 miljoner (1,7) soldater i stupade, de skadade oräknade."

/ Kiwi
BoazNovax
#5. Publicerat 2025-09-11 av BoazNovax
Absolut, Boaz. Om det får dig att må bättre, så kalla mig för troll. Jag har hundratals inlägg på detta forum gjorda under drygt ett decennium, där det framgår ganska tydligt vad jag är för sorts person.
/ Kiwi
Jag skulle inte säga att din historik här, med att raljera över andras inlägg som inte är överens med din världsliga livsåskådning, är speciellt smickrande.
BoazNovax
#6. Publicerat 2025-09-11 av BoazNovax
70 nya miljarder av våra skattepengar. Som skulle behövas inom svensk välfärd.
Ska gå till främmande makts krigföring.
Hur är det möjligt?
Är det en konspiration att krossa Eu:s ekonomier?
Och eller att dra in oss i krig med Ryssland?

SweKiwi
#7. Publicerat 2025-09-11 av SweKiwi
Jag skulle inte säga att din historik här, med att raljera över andras inlägg som inte är överens med din världsliga livsåskådning, är speciellt smickrande.
Då är vi minst två som får skämmas här. Eller vad var det för bild du lade ut i inlägg #3?

/ Kiwi
SweKiwi
#8. Publicerat 2025-09-11 av SweKiwi
70 nya miljarder av våra skattepengar.
Som skulle behövas inom svensk välfärd.
Ska gå till främmande makts krigföring.
Hur är det möjligt?
Är det en konspiration att krossa Eu:s ekonomier?
Och eller att dra in oss i krig med Ryssland?
Nej, Ryssland skulle väl aldrig kriga mot ett annat europeiskt land..?

Ukraina behöver vår, och andras, hjälp. Det är den största väpnade konflikten i Europa sedan andra världskriget. Om Ryssland tillåts att invadera ett annat land, utan mer reaktion från omvärlden än det sedvanliga "fyy!" från FN och några protester från enskilda länder, försätter vi oss själva och våra grannländer i stor fara.

Det är förstås inte bara fullt möjligt (utan snarare oundvikligt) att Ukraina inte vinner kriget, i meningen att de kan ta tillbaka samtliga av de landområden som just nu är ockuperade. Men vi kan i så fall åtminstone se till att Rysslands framgångar inte blir en total framgång heller. Se till så att det svider så mycket som möjligt, så att det blir en pyrrhusseger.

Det är det moraliska. Det är det rätta. Därför får det kosta svenska skattepengar, för det är någonting som gynnar oss.

/ Kiwi
BoazNovax
#9. Publicerat 2025-09-11 av BoazNovax
Så tröttsamt o kommentera dårskapen 🫩
Släpper fram Jenny Piper istället 👇

https://jennypiper.blog/2025/09/11/landet-bloder-men-regeringens-stod-for-ukraina-ar-orubbligt/
SweKiwi
#10. Publicerat 2025-09-11 av SweKiwi
Så tröttsamt o kommentera dårskapen 🫩
Det var ju synd.

Vi är nog några här som är intresserade av att få veta vilka källor vi egentligen borde lyssna på, när vi nu har fått precis allting om bakfoten.

Eller visa på hur man kan veta, med sådan förbluffande exakthet, att 1,7 miljoner ukrainska soldater har stupat i kriget.

/ Kiwi
Faithful säger: Jesus sa: Jag är världens Ljus! Den som följer Mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus. Joh 8:12
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden