Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

GMR
Skapat 2025-07-20 av GMR, man, 55 år, Uppsala län.
Matrix - The Real Story

Svar på inlägg

SweKiwi
#1. Publicerat 2025-07-21 av SweKiwi
Så... en kvinna som jobbar med homestyling intervjuar en man som påstår att det egentligen var han som skrev manuset till filmen The Matrix, en del i en lång process som handlar om att förslava mänskligheten, och som bevis använder han utvalda klipp från en Star Trek-serie.

Nog för att jag uppskattar att någon visar upp Star Trek, men jag har mer svårt för att någon som ser sig som ett geni inte ens kan skärmdela på rätt sätt under ett zoommöte.

/ Kiwi
GMR
#2. Publicerat 2025-07-23 av GMR
Så... en kvinna som jobbar med homestyling intervjuar en man som påstår att det egentligen var han som skrev manuset till filmen The Matrix, en del i en lång process som handlar om att förslava mänskligheten, och som bevis använder han utvalda klipp från en Star Trek-serie.

Nog för att jag uppskattar att någon visar upp Star Trek, men jag har mer svårt för att någon som ser sig som ett geni inte ens kan skärmdela på rätt sätt under ett zoommöte.

/ Kiwi
Han har tydligen skrivit manuset och det blev stulet. Det har även varit en rättegång om det.

Manuset tvistades mycket även om delar var identiska.
Om du har lite insikt hur filmindustrin fungerar så är det inte konstigt hur de agerar.

Håller med dig angående att skärmdelningen var kass men det behöver inte betyda något mer än just det.
SweKiwi
#3. Publicerat 2025-07-23 av SweKiwi
Han har tydligen skrivit manuset och det blev stulet. Det har även varit en rättegång om det.

Manuset tvistades mycket även om delar var identiska.
Om du har lite insikt hur filmindustrin fungerar så är det inte konstigt hur de agerar.
Han stämde mycket riktigt filmbolaget. Och förlorade. Han är för övrigt inte den förste som försökt hävda att filmidén är stulen. En kvinna vid namn Sophia Stewart har också försökt.

Men alltså... köper du hans resonemang att filmbolaget (eller vilka det nu kan vara) slänger in hänvisningar till "neurolink" i exempelvis Star Trek, som ett sorts tecken på vad som egentligen pågår bakom kulisserna?

För mig framstår han som en juridisk härdsmälta, möjligen som ett resultat av ett gammalt övergrepp.

/ Kiwi
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden