Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Psalm127
Skapat i går kl. 17:21 av Psalm127, kvinna, 27 år, Södermanlands län.
Ett nytt hjärta – En inre förvandling
https://youtube.com/shorts/7NmlGugXSCY?si=g_f8rhJ3cP3Fhw4B

Jag älskar den här videon. Den illustrerar på ett så fint och mäktigt sätt vad som verkligen händer när vi säger JA till Jesus, När vi bjuder in Gud i våra hjärtan.

"Jag skall ge dem ett nytt hjärta och fylla dem med en ny ande. Jag skall ta bort stenhjärtat ur kroppen på dem och ge dem ett hjärta av kött,”- Hesekiel 11:19

Vår Gud fortsätter
"så att de följer mina bud och håller sig till mina stadgar och lever efter dem. Så skall de vara mitt folk, och jag skall vara deras Gud.”
-Hesekiel 11:20

Där och då börjar något nytt. En inre förvandling. Gud tar det som varit hårt, kallt eller trasigt – och ger oss ett hjärta som är rört av hans hand. Ett hjärta som slår i takt med himlen & Honom. Ett hjärta där Han själv bor. Ett hjärta som kan dela Guds kärlek. Ett hjärta som nu kan älska i likhet med Gud, eftersom hans kärlek bor där.
Vår Gud är kärlek, och det är bara genom honom – och i honom – som vi kan förmedla och dela den kärleken vidare.

"Den som inte älskar har inte lärt känna Gud, för Gud är kärlek.
– 1 Johannesbrevet 4:8

"Vi älskar därför att han först har älskat oss."
– 1 Johannesbrevet 4:19
Det som en gång var mörkt & dött- får nu liv i överflöd. Det som en gång var hårt & kallt- mjuknar.

Detta är början på ett förvandlat liv & hjärta. Ett liv där vi steg för steg formas, fördjupas och förvandlas – till att bli mer och mer lika Kristus, varje dag.

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden