Anatel säger: Besök en kyrka och beundra konsten och historiken innan den är borttagen, #omvänd-avkristnandet.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Psalm127
Skapat 2025-07-10 av Psalm127, kvinna, 27 år, Södermanlands län.
Har ni upplevt Guds Mirakel i era liv?
Jag har fått uppleva Guds mäktiga kraft & mirakel vid två tillfällen i mitt liv. Men det första har jag själv inga minnen av – det handlar om min födsel.

Min mamma var svårt sjuk. Hon hade en allvarlig havandeskapsförgiftning och läget var akut. Kvällen innan jag föddes låg hon ensam på ett helt nedsläckt sjukhusrum. Hon fick inte ha någonting som kunde stressa henne, inte ett ljud, inte en skärm. Allt var mörkt. Allt var tyst. Det enda hon tilläts ha i rummet var en Bibel och ett litet tänt ljus. Läkarna hade sagt att det inte såg ljust ut – att det fanns en stor risk att både hon och jag inte skulle överleva.

Där, i det kalla, sterila och mörka rummet, händer något.Plötsligt står det en Ängel vid hennes sida. Stor, lång, ståtlig, mäktig. Ljuset som kom från Ängeln var så starkt att hela rummet blev upplyst-som annars var kolsvart. Ljuset var så bländande, gnistrande, levande. Ett ljus som inte liknade något jordiskt. Ängeln sa två gånger till min mamma:"Var inte rädd. Var inte rädd."

Och sedan var Ängeln borta. Men från det ögonblicket visste min mamma att allt skulle gå bra. Och det gjorde det – mot alla odds.

Jag föddes i vecka 27. Ett foster, i princip. Jag vägde bara 830 gram. Sedan fick jag en svår infektion och gick ner till 600 gram. Jag tillbringade mina första tre månader i kuvös på neonatalen – men jag överlevde. Helt utan men. Helt frisk.

Den andra gången jag fick uppleva Guds kraft var många år senare. Jag hade haft covid och blev aldrig riktigt återställd. I över ett års tid hade jag feber nästan varje dag.Läkare gjorde allt de kunde – prover, utredningar, remisser – men ingen hittade orsaken. Ingenting hjälpte.

Men så en natt, föll jag ner på knä i mitt sovrum. Där befallde jag febern att lämna min kropp i Jesu namn. Jag minns exakt hur jag sa det – inte viskande, utan med kraft: "Feber, jag befaller dig i Jesu namn – lämna mig!"

Morgonen därpå vaknade jag – och febern var borta. Helt borta. Den har inte kommit tillbaka. Inte en gång.

Jag tror verkligen att vi som är pånyttfödda, som har den Helige Ande i oss – vi bär på något så mycket större än vi ibland inser.Vi har auktoritet.Vi tillhör inte längre mörkret – vi är barn till en levande Gud.Vi behöver inte vara svansen – vi kan vara huvudet.Det som var tänkt att knäcka oss, det kan vi – i Kristus – resa oss ur.Allt detta är Guds barns rätt, gåva och löfte. All ära och lov till vår Gud i himlen.

Jag är ett levande bevis på att mirakler händer. På att Guds kraft inte är något symboliskt, utan verkligt.
Han räddade mig när jag var ett foster.
Han helade mig när ingen människa kunde.
Och jag kommer aldrig sluta vittna om Hans godhet. Att förkunna Guds under i mitt liv. Vår Gud är god. En Gud av under & mirakel. Även i vår tid!

Svar på inlägg

sailias2
#1. Publicerat 2025-07-10 av sailias2
Halleluja! Han är verkligen god! :)

Tack för att du berättade!

Jag har också upplevt hans svar på bön. Inte minst när jag varit som.. minst, och i stort behov.
Jag är lite tråkig och vill inte berätta här och nu. Men Han är.. överraskande god. Även om jag inte kommer ihåg det alltid, så är han det ändå!
Mokto
#2. Publicerat i går kl. 17:32 av Mokto
Hej, tack för att du delade med dig av dessa fantastiska berättelser.
Så fint att allt gick bra med herrens kraft i båda fallen
halleluljah frid vare med dig suster
Amen
Anatel säger: Besök en kyrka och beundra konsten och historiken innan den är borttagen, #omvänd-avkristnandet.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden