Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

EmiliaCH
Skapat 2025-04-27 av EmiliaCH, kvinna, 35 år, Stockholms län.
Diskussion/erfarenhet kristna dejtingsajter
Hej, relativt ny till sidan och hade gärna velat höra om era erfarenheter här, eller av andra kristna dejtingsidor. Gärna om ni har några andra sajter att rek. :)?

Jag upplever denna sida lockar tyvärr inte bara kristna vilket egentligen är huvudsyftet - utan en del religiösa flum.

Majoriteten här verkar till ytan söka efter en seriös partner men när det kommer till kritan, verkar få alls förstå innebörden av det.

Har ni lyckats träffa någon här eller leder det bara till oändliga diskussioner?

Tack för ordet. :)

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2025-04-27 av Anonym
Kristen date kallas sidan men sedan blir man bedragen om man tror alla är kristna. Idag lever vi i en förvirrad tid då många säger de är kristna. Men Paulus undervisar om hur en kristen ska leva och ser man då utifrån det så kan man ifrågasätta många här på sidan.

För mig är bibeln kompassen som leder mig rätt.

Här råder tyvärr mycket religiöst svammel på forumen dvs man har inte Jesus Kristus i centrum.
Anonym
#2. Publicerat 2025-04-27 av Anonym

Föreslår återigen att man inte skapar nya trådar i samma ämne utan läser och skriver i de befintliga, som den nedan, som är den senaste om "Dejtingappar" (rätteligen "-sidor"). Läs vad jag skriver där. KD är samma, men inte omnämnt på Trustpilot som övriga dejtingsidor är, läs om dem där så blir du så avtänd av folks erfarenheter att du låter bli dem. KD har mycket få aktiva och det finns många icke kristna troll, provokatörer och bedragare här. Några bättre sidor än KD finns dock inte. Denna är halvgratis dessutom, jag menar 49 kr/mån är inte 700 kr som på en del andra. Forumet här är en sak för sig och där råder en del förvirring och det är en liten krets som skriver i det flesta. Jag har vare sig lyckats träffa någon här eller ens haft oändliga diskussioner, utom på forum, och kan efter 2,5 år här undra varför jag fortsätter.

https://www.kristendate.se/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=20527
kalle84
#3. Publicerat 2025-04-27 av kalle84
Jag själv söker stötvis på denna sida. Eftersom sidan är mest halvdöd, och utbudet är stramt. Så jag brukar återkomma några gånger om året.
Men jag känner två stycken som lyckats hitta sin kristna partner här och är lyckligt gifta så jag hoppas jag själv får samma tur.
Det är sant det du skriver att denna sida lockar inte bara Kristna. Men vad är religiösa flum?
Jag tror många önskar leva ett liv med religiösa sunda värderingar. "Ett gammaldags förhållande" som Mormor och morfar hade typ. Inte ett löst förhållande som de flesta har idag och barnen har flera mammor eller pappor. Sådant förhållande skrämmer nog en del, och är nog en bidragande orsak till att många är ensamma.
Detta innebär att en del som kommer hit kanske inte är Kristna på djupet utan bär på de grundläggande värderingarna i hjärtat. Det behöver inte vara dåligt, de behöver bara en kristen och stöttande partner som får dom att växa religiöst. Halva religionen är giftermålet. Utan en partner, familj blir man ett lätt byte för syndiga tankar och liv.

Sedan finns det de sedvanliga scammers och lycksökarna. Men dom är det bara att blockera och anmäla till administratörerna.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden