Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Gideon I
Skapat 2024-04-21 av Gideon I, man, 67 år, Örebro län.
Börsen, Köpenhamn
Branden i Notre Dame, Paris och branden på Börsen i Köpenhamn inträffade på samma dag med fem års mellanrum.
Hur sannolikt är att så sker av en slump?

Värdefulla kristna och nationella kulturbyggnader har angripits på ett sofistikerat sätt.
Dettta talar för att globalistiska krafter, dit frimureriet och sionismen hör, är de skyldiga.

  • Båda byggnaderna är nationalikoner och omistliga kulturarv.
  • De bränns ner samma datum med exakt fem års mellanrum.
  • Båda byggnaderna renoveras för att kunna bevaras till framtiden.
  • Båda byggnaderna har en symbolisk tornspira.
  • Bilder visar att båda dessa tornspiror är huvudmålet för bränderna, de börjar under spiran och smälter gjutjärnskonstruktionerna i dem samtidigt som spirorna lyser som brinnande facklor tills de faller inför allas ögon.
  • Båda bränderna skapar panik, förtvivlan och förstämning hos alla.
  • Någon självklar brandorsak kommer inte att hittas i något av fallen.
En tillfällighet för mycket? | Peter Krabbe (wordpress.com)

Svar på inlägg

SweKiwi
#1. Publicerat 2024-05-01 av SweKiwi
Hur mycket ni än försöker, så var det faktiskt inte exakt fem år emellan.

Notre Dame började brinna 15 april 2019.

Børsen började brinna 16 april 2024.

Att byggnader börja brinna under renovering (eller under konstruktion; jämför Oceania) är tyvärr inte ovanligt. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 och så vidare.

Vad hade hänt om Børsen inte hade varit under renovering? Hade konspiratörerna låtit bli att starta branden, eftersom det då skulle vara mer misstänksamt?

/ Kiwi
BoazNovax
#2. Publicerat 2024-05-01 av BoazNovax
Hur mycket ni än försöker, så var det faktiskt inte exakt fem år emellan.

Notre Dame började brinna 15 april 2019.

Børsen började brinna 16 april 2024.

Att byggnader börja brinna under renovering (eller under konstruktion; jämför Oceania) är tyvärr inte ovanligt. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 och så vidare.

Vad hade hänt om Børsen inte hade varit under renovering? Hade konspiratörerna låtit bli att starta branden, eftersom det då skulle vara mer misstänksamt?

/ Kiwi
Pk polisen slår till igen med sina billiga halvsanningar.
Brande på Notre -Dame började på kvällen den 15 april.
Larmet om Branden på börsen kom in på morgonen 16e april 07:43. Bilder på branden 07:55 visar att den är fullt utvecklad.
Att branden startade någon gång under kvällen alternativt eftermiddagen måndagen den 15 april är det mest troliga scenariot.
Precis som branden i Notre-Dame.

Ska man agera besserwisser får man nog tänka ett varv till, innan man kommer med sina debunk påståenden.

SweKiwi
#3. Publicerat 2024-05-01 av SweKiwi
Larmet om Branden på börsen kom in på morgonen 16e april 07:43. Bilder på branden 07:55 visar att den är fullt utvecklad.
Att branden startade någon gång under kvällen alternativt eftermiddagen måndagen den 15 april är det mest troliga scenariot.
Det mest troliga scenariot är att branden startade en tid före klockan 07.43. Men knappast 7–8 timmar före, eller 12 timmar för den delen.

Uppgifter i danska TV2: »Brandvæsenet fik første anmeldelse om branden klokken 07:36 fra en brandalarm, der var gået i den gamle bygning. Efterfølgende gik flere brandalarmer i bygningen.« Det tyder på att branden uppstod och fick fäste ganska snabbt på morgonen.

Jag kan inte hitta någonting som tyder på att branden skulle ha varit igång 7–12 timmar före första brandlarmet, förutom Peter Krabbe och andra som även tror att man använder någon form av energivapen för att sätta eld på Notre Dame. Eller var det manuset till en ny Bondfilm jag läste?

/ Kiwi
BoazNovax
#4. Publicerat 2024-05-01 av BoazNovax
Det mest troliga scenariot är att branden startade en tid före klockan 07.43. Men knappast 7–8 timmar före, eller 12 timmar för den delen.

Uppgifter i danska TV2: »Brandvæsenet fik første anmeldelse om branden klokken 07:36 fra en brandalarm, der var gået i den gamle bygning. Efterfølgende gik flere brandalarmer i bygningen.« Det tyder på att branden uppstod och fick fäste ganska snabbt på morgonen.

Jag kan inte hitta någonting som tyder på att branden skulle ha varit igång 7–12 timmar före första brandlarmet, förutom Peter Krabbe och andra som även tror att man använder någon form av energivapen för att sätta eld på Notre Dame. Eller var det manuset till en ny Bondfilm jag läste?

/ Kiwi
Om nu branden uppstod pga pågående renovering, som du är inne på. Kanske en svetsloppa som låg och pyrde någonstans.
Då borde detta hänt innan de sista byggarbetarna lämnade Börsen dagen innan.

Eller har du något bevis för när exakt branden startade?
Om inte så kan du ju behålla dina tvärsäkra påståenden för dig själv.

SweKiwi
#5. Publicerat 2024-05-01 av SweKiwi
Om nu branden uppstod pga pågående renovering, som du är inne på. Kanske en svetsloppa som låg och pyrde någonstans.
Då borde detta hänt innan de sista byggarbetarna lämnade Börsen dagen innan.

Eller har du något bevis för när exakt branden startade?
Om inte så kan du ju behålla dina tvärsäkra påståenden för dig själv.
Det är nog ingen som har några bevis för exakta tidpunkter. Och det kan ha varit en svetsloppa som låg och pyrde i tre dagar innan Oceania slutligen brann ned också.

Men ingen har fört fram att det »mest troliga scenariot« skulle vara att branden startade minst 7–8 timmar före det första brandlarmet ljöd. Ingen, förutom du då.

Jag förstår inte heller hur en pyrande svetsloppa skulle rädda Peter Krabbe & Co:s konspiratoriska sammanträffande. Skulle alltså de »globalistiska krafterna« förlita sig på att en svetsloppa skulle göra jobbet? När de tydligen har massiva energivapen att tillgå?

Historieböckerna kommer att skriva att Børsen brann ned den 16 april 2024. Det skulle jag vilja säga är det mest troliga scenariot i det avseendet.

/ Kiwi
Gideon I
#6. Publicerat 2024-05-01 av Gideon I
Tack för svar. Om ett år har 365 dagar och det skiljer fem år plus minus några timmar så är datumen väldigt nära i tid. En slump?
En annan gemensam händelse är att byggnaderna är försedda med spiror och underliggande gjutjärnskonstruktioner som smälter, varpå spirorna störtar ned. Då är det ännu svårare att tro på slumpen. Peter Krabbe är förresten arkitekt och vet vad han talar om.

Ett tänkvärt citat från Krabbe:

Kasta skulden på muslimer i syfte att undgå uppmärksamhet själva. Därmed öka oron i samhället, skapa rädsla och osäkerhet. Detta känner vi igen från den satanism som finns inbakad i sionismen. Kännetecknande är förutom en högre teknisk nivå på insatsen, att ingen person går att identifiera, till skillnad från självmordsbombare och fundamentalister lämnas inga spår efteråt.

Från Sverige har vi "Terrordådet på Drottninggatan" 2017. Här har det visat sig vara en falsk flagga i syfte att kasta skulden på en muslim vid namn Akilov som kan utläsas " I kill love". Kanske var han skyldig, men inte till det som hände på Drottninggatan som var arrangerat av en grupp individer inom polis-militär-räddningstjänst, vilka skulle genomfört en övning kallad "Styrbjörn", men som ställdes in efter detta dåd. Dagarna innan hade de genomfört terrorövning på samma plats. Efter terrordådet lämnade de kvar "frimurarnas hemliga kod" som ni kan läsa om i en artikel från "2000-talets Vetenskap". Detta är en annan text om händelsen:

bedrc3a4geriet-pc3a5-drottninggatan-version-1_00.pdf (bakomkulisserna.biz)
BoazNovax
#7. Publicerat 2024-05-01 av BoazNovax
[quote]Det är nog ingen som har några bevis för exakta tidpunkter. Och det kan ha varit en svetsloppa som låg och pyrde i tre dagar innan Oceania slutligen brann ned också.

Men ingen har fört fram att det »mest troliga scenariot« skulle vara att branden startade minst 7–8 timmar före det första brandlarmet ljöd. Ingen, förutom du då.

Jag förstår inte heller hur en pyrande svetsloppa skulle rädda Peter Krabbe & Co:s konspiratoriska sammanträffande. Skulle alltså de »globalistiska krafterna« förlita sig på att en svetsloppa skulle göra jobbet? När de tydligen har massiva energivapen att tillgå?

Historieböckerna kommer att skriva att Børsen brann ned den 16 april 2024. Det skulle jag vilja säga är det mest troliga scenariot i det avseendet.

/ Kiwi

Nu gällde bara frågan dina tvärsäkra påståenden om att det minsann inte alls var 5 år mellan de båda bränderna.
Citat: Hur mycket ni än försöker, så var det faktiskt inte exakt fem år emellan.

Notre Dame började brinna 15 april 2019.

Børsen började brinna 16 april 2024.

Så kan du inte bevisa att branden faktiskt började 16 april och inte kvällen innan den 15.april. Precis som på Notre Dame.
Så kanske du ska tagga ner lite och sluta komma med påståenden som om de vore sanna.

SweKiwi
#8. Publicerat 2024-05-02 av SweKiwi
Så kan du inte bevisa att branden faktiskt började 16 april och inte kvällen innan den 15.april. Precis som på Notre Dame.
Så kanske du ska tagga ner lite och sluta komma med påståenden som om de vore sanna.
Jag kan inte heller bevisa att Oceania i Göteborg började brinna den 12 februari. Den branden började kanske flera dagar innan. Men jag tror du har svårt att hitta någon som skulle påstå något annat än att den branden började just den 12 februari, liksom att hitta någon som påstår något annat om Børsen och Notre Dame än det jag har sagt ovan. Även ägarna till Børsen anger 16 april som datumet branden startade. Det finns ingen rimlig anledning att tro någonting annat – så länge man inte tvunget ska försöka rita upp måltavlan efter att skottet avlossats, så att säga.

För övrigt kan det inte ha varit en svetsloppa som legat och pyrt. Enligt WP kan de ligga och glöda i ett tiotal sekunder, så 7–8 timmar hade väl varit ett oöverträffat världsrekord.

/ Kiwi
BoazNovax
#9. Publicerat 2024-05-02 av BoazNovax
Jag kan inte heller bevisa att Oceania i Göteborg började brinna den 12 februari. Den branden började kanske flera dagar innan. Men jag tror du har svårt att hitta någon som skulle påstå något annat än att den branden började just den 12 februari, liksom att hitta någon som påstår något annat om Børsen och Notre Dame än det jag har sagt ovan. Även ägarna till Børsen anger 16 april som datumet branden startade. Det finns ingen rimlig anledning att tro någonting annat – så länge man inte tvunget ska försöka rita upp måltavlan efter att skottet avlossats, så att säga.

För övrigt kan det inte ha varit en svetsloppa som legat och pyrt. Enligt WP kan de ligga och glöda i ett tiotal sekunder, så 7–8 timmar hade väl varit ett oöverträffat världsrekord.

/ Kiwi
Har du helt tappat förståndet eller driver du med mig? Ta och läs din egna länk innan du kommer med dina korkade påståenden om oöverträffat världsrekord.

Dessa kan ligga och glöda i ett tiotal sekunder efter att de kastats iväg och kan därför antända brännbara material i omgivningen. Stora loppor kan även, när de når underlaget, slås itu i hundratals små glödande loppor som kan leta sig in bland brännbara material och orsaka brand. Fartyget Emma Maersk antändes under byggnadsarbetet av en svetsloppa. Branden som försenade bygget ett par månader orsakade skador för hundratals miljoner kronor.

SweKiwi
#10. Publicerat i går kl. 07:19 av SweKiwi
Har du helt tappat förståndet eller driver du med mig? Ta och läs din egna länk innan du kommer med dina korkade påståenden om oöverträffat världsrekord.
Jag tycker mig avläsa en viss animositet från din sida. Jag förstår inte riktigt varför.

Du framförde i inlägg #4 att det kunde ha varit en svetsloppa som låg och pyrde. »Då borde detta hänt innan de sista byggarbetarna lämnade Börsen dagen innan.« Jag påpekade i inlägg #8 att så länge kan inte en svetsloppa ligga och pyra. Och så kommer denna reaktion ovan.

Nåväl. Allt pekar på att branden uppstod i nära anslutning till att larmet gick, och ingenting – förutom en vilja att försöka koppla ihop olika händelser – pekar på motsatsen.

Som svar till Gideon i inlägg #6, så var det två väldigt gamla byggnader som brann. Äldre byggnader har ofta spiror eller torn, och blir branden tillräckligt stor i dem så kommer dessa att störta.

Kyrkspira störtar i Chile 2020.

Kyrkspira störtar i USA 2023.

Kyrkspira störtar i USA 2018.

Kyrkspira störtar i Nederländerna 2016.

/ Kiwi
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen