smålänning i norr säger: Ps111:10HERRENS fruktan är vishetens begynnelse. Gott förstånd har alla de som gör hans befallningar. Hans lov består för evigt. Läs Ps1 2Tim3:16-17
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-11-30 av Anonym.
Att vaccinera bort kontakten med själen
"Allt fler healers märker av kraftiga förändringar i energifälten hos personer som tagit vaccin mot C-19. Många beskriver hur det blivit mycket svårare eller rentav omöjligt att nå fram till personens själ eller ”högre jag”, hur energiflödena blir trögflytande och hur auran blir full av håligheter, och inte längre fungerar som ett skyddande hölje mot främmande energier. Från ett materialistiskt/mekanistiskt perspektiv kan allt detta framstå som vidskepligt nonsens.
Men är det verkligen det?"

Ett reportage av Per Shapiro

Svar på inlägg

Rosie
#1. Publicerat 2023-12-01 av Rosie
Hej! Du kära Guds barn, som har fruktan och är orolig för din själ, du behöver inte frukta. Jesus har lovat att ingenting kan rycka dig bort från honom om du älskar honom. Hans ord är mer trovärdiga än healers. Ha tilliten och tillflykten till Jesus och lägg livet i hans mäktiga händer. Vi har inget högre jag i själen utan i anden. Alla själar är tröga för själ är kött och köttet är trögt. Kött kanske förändras om man sprutar in något i det men anden förstörs inte och anden är det eviga. Det är onödigt att sätta fruktan i folk med hälsningar från de som är ofrälsta. Healers kontakt med onda andar är ett sorgligt missförstånd för de tror ibland att det är Guds änglar.
Så känn dig trygg om du är frälst.
Mvh Rosie
Anonym
#2. Publicerat 2023-12-01 av Anonym
Hej! Du kära Guds barn, som har fruktan och är orolig för din själ, du behöver inte frukta. Jesus har lovat att ingenting kan rycka dig bort från honom om du älskar honom. Hans ord är mer trovärdiga än healers. Ha tilliten och tillflykten till Jesus och lägg livet i hans mäktiga händer. Vi har inget högre jag i själen utan i anden. Alla själar är tröga för själ är kött och köttet är trögt. Kött kanske förändras om man sprutar in något i det men anden förstörs inte och anden är det eviga. Det är onödigt att sätta fruktan i folk med hälsningar från de som är ofrälsta. Healers kontakt med onda andar är ett sorgligt missförstånd för de tror ibland att det är Guds änglar.
Så känn dig trygg om du är frälst.
Mvh Rosie
Kan lova dig att jag känner mig trygg, brukar säga att det är bästa tiden att leva i

Vi tolkar säkert det som sägs på olika sätt, för mig handlar det mer om fakta om vad som händer och dess agenda. Nu lever vi i en andlig verklighet och tyvärr så ser många kristna inte vad som händer. Givetvis är Guds ord mer trovärdigt än healers och shamaner... tyvärr så hör inte Guds folk från Gud och lyssnar på helt andra röster.... Om de tiger kommer stenarna att ropa”. Om vi människor tystnar då kommer stenarna att ropa, så lyder det heliga evangeliet.
Kan lova dig att jag känner mig trygg, brukar säga att det är bästa tiden att leva i :)
Ha en skön helg... Shabbat Shalom :)
Vingen
#3. Publicerat 2023-12-02 av Vingen
Du lever i ett andligt mörker om du menar att stenarna ska ropar om du tiger.
Tystnar evangeliet ropar stenarna, säger Gud.

Du säger att tiger du om allt detta världsliga mörka.. t.ex. spekulationer om vaccinets makt över själen, ja då hoppar stenarna in på Guds order.

Ser du inte vad du håller på med? Ser du inte hur varenda kotte som är kristen lämnar och vill lämna forumet? Snart är du ensam här. Undrar du inte över orsaken? Hör du inte att folk här ser forumet kliva ut i världsliga spekulationer som sänker ett mörker över trådarna här.
Och nästan alla trådar och svar är dina.
Menar du att det du för ut här är din andliga uppgift i livet, ja då förstår du inte att den uppgiften inte kommer från Ljuset och Gud, utan från den mörka sidan.

Nu är det advent, ljuset på jorden syns i Jesus Kristi födelse, låt inte mörkret segra här inne... Sök dig till Jesus som är Ljuset själv..
Anonym
#4. Publicerat 2023-12-02 av Anonym

Du säger att tiger du om allt detta världsliga mörka.. t.ex. spekulationer om vaccinets makt över själen, ja då hoppar stenarna in på Guds order.

Ser du inte vad du håller på med? Ser du inte hur varenda kotte som är kristen lämnar och vill lämna forumet? Snart är du ensam här. Undrar du inte över orsaken? Hör du inte att folk här ser forumet kliva ut i världsliga spekulationer som sänker ett mörker över trådarna här.
Och nästan alla trådar och svar är dina.
Menar du att det du för ut här är din andliga uppgift i livet, ja då förstår du inte att den uppgiften inte kommer från Ljuset och Gud, utan från den mörka sidan.

Nu är det advent, ljuset på jorden syns i Jesus Kristi födelse, låt inte mörkret segra här inne... Sök dig till Jesus som är Ljuset själv..

Kommer att visa
Anonym
#5. Publicerat 2023-12-02 av Anonym

Menade inte mig personligen... vet inte om du kategoriskt tror att det är fel det människor säger som inte är kristna och på så sätt dömmer ut troende människor som säger samma sak om t.ex. vaccin?
Kommer att visa sig vem som lever i mörker. "Mitt folk går under i brist på kunskap..." Du firar en högtid som går tillbaks till blods och barnoffer och ser det som en fin högtid som pekar på frälsaren. Det är en annan sak om du är medveten om det och är med dina vänner i deras högtid. Kan man sätta en kristen stämpel på Halloween och se det som en fin högtid som pekar på frälsaren?

Självklart ska vi inte vara rädda för mörker, mörker är ju bara avsaknad av ljus...

kopierar ett svar här ovan angående vaccinet... Vi tolkar säkert det som sägs på olika sätt, för mig handlar det mer om fakta om vad som händer och dess agenda. Nu lever vi i en andlig verklighet och tyvärr så ser många kristna inte vad som händer. Givetvis är Guds ord mer trovärdigt än healers och shamaner... tyvärr så hör inte Guds folk från Gud och lyssnar på helt andra rö
Anonym
#6. Publicerat 2023-12-02 av Anonym

Forumet kanske är fel ställe för de överhuvudtaget. Många vill inte och kan inte se och höra hur det ligger till, bra om de då lämnar eller åtmionstånde bara är i de trådar de klarar av... Galet blir det ju om vissa ska vara "poliser" som bestämmer vilka åsikter som får skrivas och vilka som inte får skrivas och delas. Varför gå in i en tråd där man inte gillar trådskaparen eller det personen delar?
SweKiwi
#7. Publicerat 2023-12-02 av SweKiwi
Forumet kanske är fel ställe för de överhuvudtaget. Många vill inte och kan inte se och höra hur det ligger till, bra om de då lämnar eller åtmionstånde bara är i de trådar de klarar av... Galet blir det ju om vissa ska vara "poliser" som bestämmer vilka åsikter som får skrivas och vilka som inte får skrivas och delas. Varför gå in i en tråd där man inte gillar trådskaparen eller det personen delar?
Hur det ligger till med det andliga får ni som tror på det diskutera.

Men jag måste reagera på det du skriver om »åsiktspoliser«. Det här är ett diskussionsforum. Det innebär att man diskuterar. Det innebär att personer kan tycka något annat än vad du tycker.

Det är inte att vara »polis«. Det är att delta i diskussionen.

Har man problem med det, så är mitt stående råd att skaffa en blogg och stänga av kommentarsfunktionen. Faktiskt! Det är gratis och enkelt. Och så slipper man att personer med annorlunda åsikter än en själv kommer in och »förstör«.

/ Kiwi
olw
#8. Publicerat 2023-12-02 av olw
Klockrent av SweKiwi
Rosie
#9. Publicerat 2023-12-02 av Rosie
Hej igen! Mitt folk går under av brist på kunskap säger Gud, säger sen att de glömt Guds undervisning. Guds undervisning borde rimligtvis vara Guds egna lagar. Romarbrevet 1 skriver att folket inte satte värde på kunskapen OM Gud och fick ett förfallet sinnelag. De bytte ut tillbedjan till Skaparen mot tillbedjan till det skapade. Tror ni att de som älskar Gud av hjärtat och vill följa i Jesu fotspår inte sätter värde på kunskapen om Gud och börjar tillbedjan av skapade ting och inte Gud?
Och julen. När klockan slår midnatt mellan onsdag och torsdag blir jag inte en dyrkare av Tor när det är torsdag. Jag tillber Gud på torsdag också. Månader och veckodagar och högtider må ha konstiga namn från start men vad vi gör under dagarna och högtiderna känner vår Gud till för han ser till hjärtat och tankarna och uppsåten. När jag blir rädd för julen börjar jag bli vidskeplig om jag tror att forna namnet förstör hyllningen till Jesus.
Mvh Rosie
Anonym
#10. Publicerat 2023-12-02 av Anonym
Hur det ligger till med det andliga får ni som tror på det diskutera.

Men jag måste reagera på det du skriver om »åsiktspoliser«. Det här är ett diskussionsforum. Det innebär att man diskuterar. Det innebär att personer kan tycka något annat än vad du tycker.

Det är inte att vara »polis«. Det är att delta i diskussionen.

Har man problem med det, så är mitt stående råd att skaffa en blogg och stänga av kommentarsfunktionen. Faktiskt! Det är gratis och enkelt. Och så slipper man att personer med annorlunda åsikter än en själv kommer in och »förstör«.

/ Kiwi
Nu var ju svaret till Vingen, borde kanske ha tagit med det här i svaret så kanske du inte missförstått svaret...
"Ser du inte vad du håller på med? Ser du inte hur varenda kotte som är kristen lämnar och vill lämna forumet? Snart är du ensam här. Undrar du inte över orsaken? Hör du inte att folk här ser forumet kliva ut i världsliga spekulationer som sänker ett mörker över trådarna här.
Och nästan alla trådar och svar är dina."
Det innebär ju att mitt inlägg inte var speciellt välkommet i diskutionsforumet... Av Vingen iallafall.
smålänning i norr säger: Ps111:10HERRENS fruktan är vishetens begynnelse. Gott förstånd har alla de som gör hans befallningar. Hans lov består för evigt. Läs Ps1 2Tim3:16-17
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden