Gräshoppor invaderar Kaaba
https://youtu.be/j5lQpeipTGo?si=NIwflMPrjGypWzSr
Jag skrev av bönen i slutet av videon.. möjligen är det svaret på alla frågor här, alla funderingar och frågor utan självklara svar.. Här kommer bönen i videons slut:
"Jag förstår att din resa är långt ifrån lätt, men låt oss hämta styrka från de exempal som satts av Gud, som bar törnekronan och bar tyngden av korset för mänsklighetens frälsning,
I jämförelse med de svårigheter vi för närvarande står inför, verkar som små vedermödor, är det en påminnelse om att precis som Gud framhärdade genom enorma prövningar kan även vi övervinna våra utmaningar genom att orubbligt navigera genom livets hinder, vi förbereder oss för att välkomna Herrens återkomst med hjärtan stärkta av motståndskraft och tro. Vi anpassar oss till det gudomliga syftet och löftet om en ljusare och mer hoppfull framtid. Jesus svarade, Jag är vägen och sanningen och livet, ingen kommer till Fadern utom genom mig. Överlämna allt i ditt liv till Gud och be honom att ge dig styrka att bekämpa allt, att följa honom är den enda vägen som kommer att leda dig till evigt liv.
Gud sänder dig tecken på hans återkomst, han vill inte bara att du ska vara förberedd utan han vill också att du ska hjälpa andra att bli förberedda, muslimer är människor som har avvikit från Gud, du är på vägen mot Guds ljus men Gud vill inte att du ska gå ensam, han vill att du håller dina bröders händer och vägleder dem på samma väg som du,
därför; Gå och gör alla folk till lärjungar genom att döpa dem i Faderns och Sonens och den helige Andes namn och lär dem att hålla allt jag har befallt dig och sannerligen, jag är med dig alltid till tidsålderns slut I Fadern Sonen och den Helige Andes namn.
Fortsätt.