Rosie säger: Hej! Tänk, vilken svindlande tanke, vi får nåden att ha allsmäktig Gud till vår egen Fader! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Growitz
Skapat 2023-10-08 av Growitz, man, 47 år, Skåne län.
Prayer for Zoey
Zoey är en 11 årig som för drygt en väcka sedan kom till min kristna vän i Tyskland som driver ett litet barnhem med 2 platser. Zoey är en liten tjej som behöver psykiskt och och själsligt helande eftersom hon bär på mycket sorg och inte har någon självkänsla. Hon har FAS, Fetal Alcoholic Syndrome, som man kan får när ens mamma missbrukar alkohol under graviditeten.

Så låt oss be för Zoey, du får gärna ta med henne i dina böner och/eller skriva en bön i denna tråd.

Svar på inlägg

Growitz
#1. Publicerat 2023-10-08 av Growitz
Heavenly Father I thank you for Zoey and that she now is in a loving and godly home. I thank you that you in your world has stated that the children belong to you. In Jesus Name I command that every power of darkness that clouds her mind and soul to leave because she belongs to you. In Jesus Name fill her heart mind and soul with your unending love, your spirit and your happiness, in Jesus Name AMEN
Anonym
#2. Publicerat 2023-10-08 av Anonym
Tack Fader för att du är med Zoey, att inget är för stort för dig. Tack för att du är med de omkring Zoey också, låt din Shalom komma över Zoey... Välsigna detta hem i Yeshuas mäktiga namn!
Höstlöv
#3. Publicerat 2023-10-08 av Höstlöv
Jag ber;
Livet innebär svårigheter för de flesta Herre och för en del kommer de redan från livets början men du Herre är med oss om vi så vandrar i dödsskuggans dal. Jag ber dig komma med kraft och vishet till Growitz vän så att hen på bästa sätt skall hjälpa och bemöta Zoey på det sätt hon behöver. Jag tackar dig för att Growitz vän finns där för detta barn och ett till i sitt lilla barnhem. Låt de få en trygg gemenskap tillsammans där glädje och tillit få råda trots allt det svåra.
Du Herre vet vad Zoey bär inom sig. Kom med din frid över hennes liv. Ge henne styrka och hopp som bara du förmår. Låt henne se hur fin hon är; älskad, värdefull & dyrbar precis som hon är. Låt lovsången om denna ljuder i hemmet eller på annan plats där de må befinna sig få fylla Zoeys hjärta då musik och sång har läkande kraft. Tårarna kan rinna av sorg och glädje på samma gång och skänka tröst och tro på en bättre framtid. Jesus kom med din kärlek över detta lilla barnhem och låt de alla få känna att:
"Du omsluter mig på alla sidor och du håller mig i din hand. Du omsluter mig på alla sidor och du håller mig i din hand"... (sjungs om & om igen).
Amen
Sommarsol
#4. Publicerat 2023-10-08 av Sommarsol
Tack för du delar detta.
Vi ska be för Zoey här hemma.
sanningssökare
#5. Publicerat 2023-10-08 av sanningssökare
Zoey är en 11 årig som för drygt en väcka sedan kom till min kristna vän i Tyskland som driver ett litet barnhem med 2 platser. Zoey är en liten tjej som behöver psykiskt och och själsligt helande eftersom hon bär på mycket sorg och inte har någon självkänsla. Hon har FAS, Fetal Alcoholic Syndrome, som man kan får när ens mamma missbrukar alkohol under graviditeten.

Så låt oss be för Zoey, du får gärna ta med henne i dina böner och/eller skriva en bön i denna tråd.
Hon behöver också att hennes biokemi förbättras som är mkt störd förstörd när man växer till i magen på de flesta missbrukare. Där kommer visheten in. Till en början så behövs kunskapen om att det också existerar och att den obalansen stör hennes själs funktion. Tankar och själen kanske är detsamma....? Men de påverkas starkt av olika bristtillstånd och förgiftningstillstånd. Vanföreställningar och pyskoser är alltid orsakade av svåra biokemiska störningar, gäller att ta reda på vad de beror på.

Hoppas din vän också försöker att hela hennes biokemi. Bra mat, vilket är ett mkt brett begrepp som ni kanske förstår, sömn närvaro av andra människor och kärlek från dessa är förutstättningar för detta. Jag vet att Gud kan hela vad som helst men jag vet också att Gud vill att vi ska veta hur hans blueprint för oss människor är. Bara D-vitamin brist gör att våra själar våra tankar blir mörkare. Samma sak med magnesiumbrist vilket också är en mkt vanlig brist för alla men speciellt för alkoholister. Den lilla flickan föddes som alkoholist om man använder lite andra ord än den medicinska diagnosen.

Så se detta som ett tillägg för vad som behövs för helanden för ande själ och kropp, vilka alla påverkar de andra delarnas funktion i oss.

Kom även ihåg alla miljoner barn som i dagsläget är slavar i barnhandelindustrin, sexindustin, som plågas i sexuella sataniska riter, och som dödas ensamma skräckfyllda. Men vi kan vara helt säkra på att de i nästa sekund förs av änglar till himlens fullkomliga härliga värld. Den kärlek de får uppleva där från Fadern sonen och den heliga anden och alla änglar den läker alla sår, den gör varje människa hel. Men det är trots det faktuumet i alla fall vår plikt att kämpa mot ondskan här på jorden.
Rosie säger: Hej! Tänk, vilken svindlande tanke, vi får nåden att ha allsmäktig Gud till vår egen Fader! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen