Kapten säger: Söndag, o Malmö e den enda kommun där parkering kostar, 7 dar i veckan, dygnet runt, o dyrt ere. Malmö: girigast o snålast i Sverige. Beware.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-09-07 av Anonym.
Njupeskär
Var på en liten fjällvandring på morgonen helt fantastiskt. Väldigt nyttigt att reflektera och bara vara i naturen, Gud är god...

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2023-09-07 av Anonym
Ja, Gud är god - och fallet är sig likt. Jag har varit där ett antal gånger. Fulufjället var mitt förstahandsval för kortare fjällturer under många år.

Var du uppe på platån eller bara fallet tur och retur?
Anonym
#2. Publicerat 2023-09-07 av Anonym
Ja, Gud är god - och fallet är sig likt. Jag har varit där ett antal gånger. Fulufjället var mitt förstahandsval för kortare fjällturer under många år.

Var du uppe på platån eller bara fallet tur och retur?
Fallet tur och retur bara... kollade inte den andra leden, kanske kan göra det imorgon. Är det trappor upp?

Första gången jag är här om jag inte varit hit på skolresa vilket jag inte minns isåfall.
Anonym
#3. Publicerat 2023-09-08 av Anonym
Fallet tur och retur bara... kollade inte den andra leden, kanske kan göra det imorgon. Är det trappor upp?

Första gången jag är här om jag inte varit hit på skolresa vilket jag inte minns isåfall.
Minns inte hur det är med trappsteg, men det är iaf till stora delar brant stig till höger om fallet. Om jag minns rätt är det lättare att gå på vänstra sidan.

Jag höll mest till några km söderut från fallet. Man svänger vänster innan man kommer fram till Njupeskär, följer vägen till slutet och går därifrån upp till Särnmanskojan. ("Kojan", om den finns kvar, är en raststuga som man i nödfall kan övernatta i.) Är man bara ute på dagstur är det en lagom promenad på 7 km ToR. Fin utsikt och härlig fjälluft. Inte så brant stigning.





Anonym
#4. Publicerat 2023-09-08 av Anonym
Adonai is my shepherd; I lack nothing.
He has me lie down in grassy pastures,
he leads me by quiet water, he restores my inner person.

He guides me in right paths for the sake of his own name.
Even if I pass through death-dark ravines, I will fear no disaster; for you are with me; your rod and staff reassure me.



https://youtu.be/wNcGfnRup2U?si=dgR8bZZFszBWhfi-
Kapten säger: Söndag, o Malmö e den enda kommun där parkering kostar, 7 dar i veckan, dygnet runt, o dyrt ere. Malmö: girigast o snålast i Sverige. Beware.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen