Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

AllanE
Skapat 2023-08-22 av AllanE, man, 83 år, Västra Götalands län.
Hjälp med foto från luften
Just nu är jag nästan färdig med nästa bok om kristen tro och vetenskap.
Dess titel skall vara "Vem Skapade Gud?"
Det är en fråga jag ofta får när jag har visat fön någon ateist att det måste finnas en Skapare.

Till boken behöver jag bland annat ett foto av Fjärås Bräcka från luften.
Det finns sådana på nätet, men jag har inte copyright.

Så jag behöver ett eget.
Någon som har lust att följa med i mitt plan och hjälpa till med fotograferingen.
Jag utgår från Lidköping Hovby flygplats, så du behöver kunna ta dig dit.
Vid behov kan jag landa och plocka upp någon i Skövde, Falköping eller Borås.

Svar på inlägg

BoazNovax
#1. Publicerat 2023-08-22 av BoazNovax
Blir det inte billigare o anlita en drönarfotograf, typ någon sådan som mäklare brukar använda för att fota sina objekt?
Anonym
#2. Publicerat 2023-08-22 av Anonym
Blir det inte billigare o anlita en drönarfotograf, typ någon sådan som mäklare brukar använda för att fota sina objekt?
Allan har eget plan och tycker om att flyga!
sanningssökare
#3. Publicerat 2023-08-22 av sanningssökare
Men det blir inte roligare, och inte alls så spännande och trevligt kan jag tänka. Jag kan erbjuda mig men jag tror att Allan hatar mig som pesten. Vi skulle nog bli osams i luften kanske. Men möten i verkliga livet får en annan ton än möten via tangentbordet på nätet har jag märkt. Men Allan är en ärlig sökare av livskamrat så jag tror han föredrar napp från en intelligent kvinna som kan förgylla flygturen och fotograferandet. Jag är ju varken intelligent eller kvinna.

Hackar mer på dig nu Allan. Men om du falsifierar din tes då bir ju alla dina böcker värdelösa. Tänk om du av alla skulle få en uppenbarelse från YWHW och komma fram till något som falsifierade globen? Då skulle du få fiender i dina forna elver som är proffessorer till höger och vänster. Dom skulle angripa dig hårt. Och dina böcker skulle ju sagt fel hela tiden. Är inte det scenatiot något som försvårar att du skulle försöka falsifiera din globtro? Eller är den oantastbar inte möjlig att försöka falsifiera? Kan du ana att jag småler när jag skriver detta, men jag försöker i alla fall att inte vara elak, för på något sätt så gillar jag dig skarpt! Brukar skryta med att jag diskuterat glob kontra plattjorden med riktigt höga akademiker, bara för att verka lite märkvärdigare än jag är. Man har ju sina brister. Undrar vad det beror på att jag gillar dig........ hm...... Ja men vi är ju syskon i tron på kärnpunkten i vår existens, mämligen Yeshua som alla människor skall kunna se samtidigt komma på skyarna...... hm..... undrar hur det ska gå till. Sen verkar du vara trevlig, men natrurligtvis nördig som sig bör, att döma av våra forna kontakter och dina inlägg här.

God Bless till er båda i allt gott ni företar er.
Kapten
#4. Publicerat 2023-08-22 av Kapten
Varför i all sin dar måste du ha foto på just den grushögen? Och om så kan du ju fråga rättighetsinnehavaren om du kan få låna? "Mitt flygplan", rika knösar här i spalterna. Men det behövs cash för att betala skadetåndet för att ha återgivit fotot här. Usch nu var jag rolig allt, skulle bara impa på tjejerna som inte e här.
AllanE
#5. Publicerat 2023-08-22 av AllanE
Sanningssökare:
Nej jag hatar dig inte alls. Jag vet att du vill följa Jesus, och jag respekterar dig även om jag vet att din tankevärld är fel.
Vill du hjälpa till, är jag väldigt tacksam.

Skulle Gud genom en uppenbarelse visa mig att jag har fel, så skulle jag naturligtvis genast dementera det jag har skrivit och istället visa hur det istället vore.
Samma sak ifall jag själv eller någon annan kunde visa på att det jag skrivit är fel.

Men jag tror inte att något av detta inträffar. När jag har skriver en bok eller en vetenskaplig artikel lägger jag ner mycket arbete på att försöka bevisa att jag har fel. När jag misslyckas, publicerar jag.

Vad beträffar uppenbarelse att jag har fel, så tror jag inte det heller inträffar, av följande skäl:
När jag var 17 år talades det mycket om prästbrist.
Biskop Giertz sa' att orsaken är att Gud kallar så många som behövs, men alltför många säger nej.
Så jag undrade om jag var kallad. Hur vet man det?
Jag bad och funderade, men kom inte till någon slutsats.
En sen kväll satt jag alldeles ensam i Göteborgs Domkyrka.
Man låste inte kyrkor på nätterna på den tiden.
Bad och funderade, men kom ändå inte till något svar.
Till slut frågade jag rakt ut i luften:
"Ska jag bli präst?"
Inom en sekund omgavs jag av värme och kärlek och hörde en röst:
"Nej, du skall lära dig fysik och kemi, så skall du få se hur du kan visa att JAG ÄR!"
Sedan har Gud lett mig till att söka rätt fakta, så att boken Fotspår i Kosmos blev verklighet.

Som sagt, vill du hjälpa till är jag tacksam.

AllanE
#6. Publicerat 2023-08-22 av AllanE
Kapten:
Varför i all sin dar måste du ha foto på just den grushögen? Och om så kan du ju fråga rättighetsinnehavaren om du kan få låna? "Mitt flygplan", rika knösar här i spalterna. Men det behövs cash för att betala skadetåndet för att ha återgivit fotot här. Usch nu var jag rolig allt, skulle bara impa på tjejerna som inte e här.

Jag vet inte vilka föreställningar du har om rikedom och flygplan.
Har du bil? Vad kostade den? Hur länge håller den?
Jag köpte mitt flygplan 2001 för 250 000 kr.
Nu har jag haft det i 22 år.
Alltså drygt 11 000 kr per år.
Dessförinnan hade jag ett som jag köpte 1999 för 140 000 kr.
Det sålde jag 2001 för 160 000 kr.

Jag kan ju också nämna det jag skrivit i min profil, att jag inte längre söker någon kvinna.
2014 inträffade ett mirakel, och Gud förde mig samman med en kvinna genom någon sorts krasch i internet.
2015 gifte vi oss, men hon kan inte hjälpa mig med arbetet eftersom hon bor i Mexico.

Att jag finna kvar här i KD är för att vid behov hjälpa andra med goda råd, som kan öka deras möjligheter att finna en partner.

Till slut skall jag svara på din fråga om varför jag vill ha ett foto på den "grushögen".
Den har en anknytning till Noas flod.
Den berättelsen beskriver samma händelse som legenden om Atlantis.
Det inträffade för ca 12000 år sedan.
Många var de som byggde båtar på torra land.
Men Noa var den ende som lyckades göra en tillräckligt sjösäker, som kunde klara våghöder på hundratals meter.
Jag hörde ett föredrag av chefskonstruktören bakom bygget av Tor Scandinavia.
Det fartyget hade mått som skulle göra det maximalt sjösäkert i mycket hårt väder.
Måtten hos Noas ark var så gott som identiska med dem hos Tor Scandinavia.
Så vill ni föreställa er hur arken såg ut, så tänk bort skorstenen från den här bilden.

Kapten
#7. Publicerat 2023-08-23 av Kapten

Öhm, skojade bara, man ska ju ha huuumor här, enligt tjejerna. Klart man ska ha ett flygplan, bara jag klarade dessa läskiga höjder...
AllanE
#8. Publicerat 2023-08-23 av AllanE
sanningssökare
#9. Publicerat 2023-08-25 av sanningssökare

Har du bil? Vad kostade den? Hur länge håller den?
Jag köpte mitt flygplan 2001 för 250 000 kr.
Nu har jag haft det i 22 år.
Alltså drygt 11 000 kr per år.
Dessförinnan hade jag ett som jag köpte 1999 för 140 000 kr.
Det sålde jag 2001 för 160 000 kr.

Jag kan ju också nämna det jag skrivit i min profil, att jag inte längre söker någon kvinna.
2014 inträffade ett mirakel, och Gud förde mig samman med en kvinna genom någon sorts krasch i internet.
2015 gifte vi oss, men hon kan inte hjälpa mig med arbetet eftersom hon bor i Mexico.

Att jag finna kvar här i KD är för att vid behov hjälpa andra med goda råd, som kan öka deras möjligheter att finna en partner.

Till slut skall jag svara på din fråga om varför jag vill ha ett foto på den "grushögen".
Den har en anknytning till Noas flod.
Den berättelsen beskriver samma händelse som legenden om Atlantis.
Det inträffade för ca 12000 år sedan.
Många var de som byggde båtar på torra land.
Men Noa var den ende som lyckades göra en tillräckligt sjösäker, som kunde klara våghöder på hundratals meter.
Jag hörde ett föredrag av chefskonstruktören bakom bygget av Tor Scandinavia.
Det fartyget hade mått som skulle göra det maximalt sjösäkert i mycket hårt väder.
Måtten hos Noas ark var så gott som identiska med dem hos Tor Scandinavia.
Så vill ni föreställa er hur arken såg ut, så tänk bort skorstenen från den här bilden.

Måste motsäga dig å det bestämdaste å Gus ords vägnar. Syndafloden var för 4000 år sen. Hur kan du säga att den var för 12 000 år sen?

En bok som har format min världsbild väldigt mycket är böckerna In Search of Noah´s ark som sen utökades och skrevs om till The Incredible Discovery och Noah´s Ark. Jag hade länge en dröm om att få vara med om att ytterligare ännu mer otvetydigt oemotsägligt vederlägga Bibelns berättelse om Noas ark än vad den boken redan gör. Har tittat på Noas Ark frågan väldigt mkt. Är Bibeln sann? Då var syndafloden inte för 12 000 år sen. Om Bibeln är sann så ligger Noas Ark på världens största berg Mt Ararat på ca 4 500 m.h. ö.h. För mig innebar boken om upptäckten av Noas Ark att jag kunde lita helt och hållet på Bibeln som en korrekt historiebok.

Skulle upptäckten av Noas just där innebära att din vä
sanningssökare
#10. Publicerat 2023-08-25 av sanningssökare
Skit också, blev för ivrig och skickade ett för stort svar så en del föll bort. Får skriva det igen, men jag hade ju så fina formuleringar, inte säkert att jag får fatt på dem igen :(

Skulle upptäckten av Noas Ark just där på berget Ararat 4 500 m.ö.h. förändra din världsbild, skulle det innebära att du vågade stå för att syndafloden var för 4000 år sen. Koranen Islams sanningskälla uppger ett annat berg som berget var Arken strandade. Detta innebär att värlens muslimers kära bok har fel i frågan och öppnar för ifrågasättande för dess korrekthet som är grunden för deras tro. Men att Noas ark strandade på just Ararat innebär även att ännu en gång så bevisas Bibelns äkthet som historisk källa. För mig så var boken den fantastiska upptäckten av Noas ark mycket viktig. För det helt stämde med Bibeln något som starkt har präglat mitt liv.

Koranen har mycket av Bibeln i sig men i allt viktigt så har den det rakt motsatta budskapet. Islam i ett nötskal, och det är lögnen i ett nötskal att man motverkar sanningen. Så Turkiet har inte gett tillåtelse för nya expeditioner dit på väldigt länge. För varje ny expedition så vet de att denna ej motsägbara bevisning tex. med livesändning från platsen med livfilmning från innuti arken kommer närmare.

Så min undran till dig Allan och till andra som inte tror på Bibeln bokstavligt, skulle en oemotsägbar upptäckt av Noas Ark på berget Ararat som Gud sa att den landade på, dessutom att den ligger på ca 4500 m.ö.h., vara något som skulle förändra din er Bibelsyn.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden