Höstlöv säger: Fyllde år igår & andra idag, Grattis! Hann inte kika in här pga. firande i Bokskogen Torups slottsmiljö & 1- årig förlovningsdag m man från Kd!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-08-07 av Anonym.
orsaken till skilsmässor
Orsaken till skilsmässor är att vi känner oss själva väldigt dåligt.
Vi går in i relationer med dolda förväntningar.
Vi tror att vi skall bli älskade lika villkorslöst som ett spädbarn blir.
Det är helt andra villkor när man blir vuxen
Då måste man kunna hantera sex.
Kvinnan är tillgänglig för sex en gång i månaden. Både mannen och kvinnan måste vara
medvetna om detta. Om inte så blir det med tiden väldigt arbetsamt när smekmånaden väl är över

Svar på inlägg

Kapten
#1. Publicerat 2023-08-07 av Kapten
Folk har inte fattat vad äktenskapet är, det är inte tio tröjor på nätköp där man skickar tillbaka nio och slänger den tionde efter några få användningar, utan ett äktenskap är ett förbund, ett blodsförbund.

Matt 10:6-12: Men från skapelsens början "gjorde Gud dem till man och kvinna." "Därför skall en man lämna sin far och mor och hålla sig till sin hustru," "och de två skall vara ett kött." Så är de inte längre två, utan ett kött. Vad Gud har fogat samman, skall människan inte skilja åt." […] "Den som skiljer sig från sin hustru och gifter sig med en annan kvinna, han begår äktenskapsbrott mot henne. Och om hon skiljer sig från sin man och gifter om sig, begår hon äktenskapsbrott."
Anonym
#2. Publicerat 2023-08-07 av Anonym
bibeln förklar lite luddigt att vi måste lämna den gamla människan och bli lika rationella som Jesus.
Vi måste sluta med att låta urgamla instinkter regera oss
Man måste göra sig besväret att bli född på nytt. Helst varje dag
Annelie47
#3. Publicerat 2023-08-08 av Annelie47
Orsaken till skilsmässor är att vi känner oss själva väldigt dåligt.
Vi går in i relationer med dolda förväntningar.
Vi tror att vi skall bli älskade lika villkorslöst som ett spädbarn blir.
Det är helt andra villkor när man blir vuxen
Då måste man kunna hantera sex.
Kvinnan är tillgänglig för sex en gång i månaden. Både mannen och kvinnan måste vara
medvetna om detta. Om inte så blir det med tiden väldigt arbetsamt när smekmånaden väl är över
det där är att förenkla något helt galet! Om det vore så enkla ting som ledde till skilsmässa... sen finns det ju alltid människor som skiljer sig lättvindligt. Endast Gud vet sanningen om människors liv
Anonym
#4. Publicerat 2023-08-08 av Anonym
Eller så är det att kvinnan inte är tillgänglig för sex en gång i månaden om inte parterna skyddar sig.
Anonym
#5. Publicerat 2023-08-08 av Anonym
En bil provkör du innan du köper den, ett klädesplagg provar du om det passar, sedan kanske du växer ur det. Det är lika dant med oss människor, vi provar sedan bestämmer vi oss. Med tiden växer vi ifrån varandra och tvingas göra något åt det och det är endast de inblandade som sitter inne med sanningen, ingen annan har någon aning om vad som försegick i parternas huvuden.
Anonym
#6. Publicerat 2023-08-08 av Anonym
vi är väldigt lika
Anonym
#7. Publicerat 2023-08-08 av Anonym
vi är stora spädbarn med en tunn yta av vuxenhet. Detta spädbarn regerar allt vi gör, dom flesta är bara passagerare i sina liv
Anonym
#8. Publicerat 2023-08-09 av Anonym
Orsaken till skilsmässa är väl ofta att kärleken försvinner. Den ena tar den andra för given och det kanske hon inte är. Hon lämnar honom. Eller som i mitt fall att jag lämnade henne eftersom hon hade hemligheter för mig som senare blev problem. Barnen var utflyttade så jag kände inte att jag måste fortsätta leva som i ett kollektiv där var och en sköter sitt. Man ska inte bara duga i ett äktenskap. Man ska vara älskad och även ge kärlek tillbaka. Moses version är ju kortare. Vi skiljer oss för våra hårda hjärtans skull.
Anonym
#9. Publicerat 2023-08-09 av Anonym
båda måste ha tillgång till anden annars blir livet statiskt, trist och dött
Anonym
#10. Publicerat 2023-10-03 av Anonym
Det svåraste som finns är nära relationer. Så är det bara. Kräver allt och lite till. Första delen av ditt meddelande håller jag med om men den andra delen förstår jag inte. "tillgängliga för sex bara en gång i månaden"???
Höstlöv säger: Fyllde år igår & andra idag, Grattis! Hann inte kika in här pga. firande i Bokskogen Torups slottsmiljö & 1- årig förlovningsdag m man från Kd!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden