Princess Grace säger: Så skönt med Fredag! :) Önskar dig en fortsatt härlig Fredag och en skön helg! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-06-16 av Anonym.
Ukrainas "motoffensiv" är massmord.
USA och NATO fortsätter att skicka otillräckligt tränade ukrainare till fronten utan flygunderstöd och gör sig skyldiga till massmord på ukrainare tillsammans med Zelensky-regimen.

Mass Murder in Ukraine - No Air Support for Ukrainian Soldiers SCOTT RITTER - YouTube

Svar på inlägg

Kapten
#1. Publicerat 2023-06-16 av Kapten
Bryr mig inte, eller jo, tyvärr vill ju USA strida till den siste ukrainaren, så ju snabbare de tar slut desto snabbare tar masshysterin slut och det blir fred. Cyniskt? Nä, det är USA som är cyniska, jag bara iakttar och är bara så fed up med ukraina. Var förrsten på en chokladprovning en gång och fick lära mig att det finns choklad och så finns det Marabou, läs: Marabou är inte riktig choklad. Hade med fuskingredienser att göra. Just nu är masshysterin påtaglig när en korrupt regim kan svartlista ett utländskt företag som inte har samröre med ryssen så att alla i hypnos slutar sälja dess produkter. Folk är dumma, ja heldumma, eller rättare masshypnotiserade. Jag skulle äta exta mycket Marabou nu bara för det särskilt som det snart blir rea men jag bryr mig inte om företaget eller dess lilla flicksnärta till VD som plockar nära 3 miljoner i årslön går omkull. Och jag föredrar choklad. Rakt o ärligt, eller hur, sånt säger tjejer sig gilla, synd att inga tjejer deltar i dessa trådar utan samma 5 herrar.
sestir
#2. Publicerat 2023-06-18 av sestir
Jo, det är nog inte så många av damerna som kan räkna ut att "massmord" är kodord för "Marabou".

Jag tror det är just för att Mondelez har nyttjat sin marknadsledande position för att byta ut ingredienserna i choklad mot onyttiga tillsatser som de väljs ut för bojkott. Bolag borde betala bolagsskatt baserat på omsättning eller marknadsandelar, vilket hade skapat mer konkurrens och mindre korruption, men det finns en ovilja att genomföra det i den altför hopaflätade Västvärlden eftersom det skulle kunna sprida sig till andra staters opinion och hota deras oligarki. Därför befinner sig Västvärdens innevånare i en ständig hopplös kamp mot monopol som de egentligen bara kan åtgärda om en oligark har gjort ett övertramp så det uppfattas som rimligt att plocka vederbörande.

Nåväl, jag kan rekommendera den polska chokoladen Wawel. 90% finns på Zabka. Även deras kakaopulver som är några pce mer fettreducerat än Kung Markattas, men smakar lika bra.
Anonym
#3. Publicerat 2023-06-19 av Anonym
De flesta vill inte veta och de vill inte heller förstå. Vem kan tänka sig att använda kärnvapen först? Ryssland visar att det finns konsekvenser för Västs politik. När någon högt uppsatt ledare i den ryska ledningen berättar att Västmakterna leker med elden så är det sant. Ryssland kan svara på varje militär agression och de kan svara gånger tio om det är nödvändigt. Därför är det sannolikt att USA använder kärnvapen först. De har ju gjort det förrut. Men även om de lanserar en missil först så betyder det inte att de träffar först.
Ryssland har förråd för att möta sin huvudfiende Nato, inte med ett enveckas försvar utan full väpnad strid i 20 månader. Det betyder att man först koncentrerar sina anfall på militära centrum och luftförsvar. Efter det så ryker infrastruktur. El avlopp vatten kommunikation tillverksindustri. Sedan flyttar man en vägg av artelleri framåt och skjuter mellan 40-80 tusen granater per dygn och grusar upp landet framför. Ryssland är ju självförsörjande på det mesta så de kan kriga i evigheter.
Ukraina är helt körd som nation. Det är heller inte sannolikt att EU vill återuppbygga den del av landet som fortfarande är beboeligt. Vi kan prata så fint om värdegrund och allas lika värde, men sanningen är att väst inte respekterar de slaviska folken, och sannolikheten att man låter polacker försöka trötta ut ryssarna genom att agera kanonmat är stor.
Ukrainas attacker inne i Ryssland och de återkommande attackerna på den brustna dammen med långväga missiler betyder att Ryssland när marken torkar upp kommer att flytta gränsen långt västerut. Proxykriget mot Ryssland är även ett ekonomiskt krig och Ryssland har klarat sig förvånansvärt bra. Vi är inne i en skakig tid nu. Vi har upplevt en mansålder med ökande välstånd. Den tiden är över nu. Man förvånas över hur lite våra politiker förstår. Men med deras riksdagspension så behöver de inte förstå. De är ju ett ekonomiskt frälse.
Anonym
#4. Publicerat 2023-06-19 av Anonym
@ Davistro. Så är det nog. När det talas om Västmakternas politik och att "väst inte inte respekterar de slaviska folken", så är det en sanning med modifikation. vanliga amerikaner och de europeiska folken har aldrig bett om detta krig. Det är helt och hållet orsakat av den västerländska så kallade eliten. De är i huvudsak sionistiska judar eller amerikanska "neocons" och deras europeiska motsvarigheter inom EU och i media. Om jag säger Bonniermedia och DN så blir det tydligt vilka som står bakom russofobin tillsammans med den sionistjudiska Zielenskyregimen i Kiev.
Anonym
#5. Publicerat 2023-06-19 av Anonym
För att förstå russofobin och NATOS:s proxykrig mot Ryssland i Ukraina får man gå tillbaka och se vad som hände tidigare under 1900-talets blodiga historia. En 23 år gammal artikel som beskriver historien med början drygt 100 år tidigare med bolsjevikernas statskupp i Ryssland och det som följde på den. I stort släktingar till samma kriminella russofober verksamma nu som då:

eaec-se.org/articles/Torell/NL2000marSW.htm
SweKiwi
#6. Publicerat 2023-06-20 av SweKiwi
Och alla på den ryska sidan är professionella soldater, som dessutom är helt frivilliga?

Lite märkligt att ryssarna håller vissa av sina egna soldater inspärrade i källare. Undrar vad det kan bero på?

/ Kiwi
Anonym
#7. Publicerat 2023-06-20 av Anonym
@ Kiwi.De flesta ryska soldater är goda, ja, på en skala 0-10 ligger de på åtta, enligt den amerikanske översten Douglas Macgregor. De har alla militär grundutbildning plus sex månaders övningar inför denna operation.

Under förutsättning att bilden är äkta är det inget uppseendeväckande att vissa soldater obstruerar mot att slåss mot sina slaviska bröder ukrainarna. Det är ett vanligt synsätt i Ryssland. Men till skillnad från den ryska ledningen kan man inte begära att alla enskilda ryska medborgare ska ha full insyn i vad Rysslands militära operation syftar tiil: att avvärja ett existentiellt hot mot Ryssland; NATO:s proxykrig i Ukraina, via ett manipulerat ukrainsk folk där stora delar av frontsoldaterna, ca 30 000, är polacker och andra medborgare från NATO-länder i ukrainska uniformer. Plus mängder av ukrainska tvångsrekryterade med bara några veckors militär träning. Dessutom i avsaknad av flygunderstöd. Den ukainska så kallade motoffensiven har krävt ca 1500 offer per dygn de senaste tio dagarna och de kommer inte igenom det ryska djupförsvaret.
SweKiwi
#8. Publicerat 2023-06-21 av SweKiwi
Får du betalt direkt från Kreml, eller gör du allt detta frivilligt?

/ Kiwi
Anonym
#9. Publicerat 2023-06-21 av Anonym
Får du betalt direkt från Kreml, eller gör du allt detta frivilligt?

/ Kiwi
Jag vet vad Västmassmedia går för sedan första världskriget och framåt typ:

Falsehood In Wartime Lord Ponsonby (archive.org)

Därför köper jag aldrig det västliga narrativet, utan dess motsats, den objektiva skildringen av verkligheten, som i detta aktuella krig tillhandahålls av sådana män som Douglas Macgregor.
Nyligen upplagt exempel:

Douglas Macgregor: U.S. NATO Council to give the Russians a role in Europe | Ukraine Russia Update - YouTube
SweKiwi
#10. Publicerat 2023-06-21 av SweKiwi
Därför köper jag aldrig det västliga narrativet, utan dess motsats, den objektiva skildringen av verkligheten, som i detta aktuella krig tillhandahålls av sådana män som Douglas Macgregor.
Helt otroligt. Det finns alltså inte ens ett uns av kritik mot den ryska sidan?

Även om man stödjer ena sidan i en konflikt, så finns det ALLTID – oavsett vilken sida man valt – saker som man kan anmärka på och vara kritisk emot. Men inte nu, tydligen.

Säger Väst en sak, så är alltså motsatsen sanningen. Herregud.

/ Kiwi
Princess Grace säger: Så skönt med Fredag! :) Önskar dig en fortsatt härlig Fredag och en skön helg! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden