Kapten säger: Tydligen lätt få tjejer hos polisen, nån polistjej här? Jag e visserligen inte yrkeskriminell men har gått mot röd gubbe för tre år sen. Respekt. ;-D
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-05-27 av Anonym.
be för alla och mig.
Cktake

Svar på inlägg

Roffe
#1. Publicerat 2023-12-09 av Roffe

Pernilla, 39, vill ha dödshjälp i Sverige – Socialstyrelsen säger nej!

https://www.tv4.se/artikel/5vo1HPl1BNX8iRVNel3spU/pernilla-39-vill-ha-doedshjaelp-i-sverige-socialstyrelsen-saeger-nej
!Bed för Pernilla
BoazNovax
#2. Publicerat 2023-12-09 av BoazNovax
Tycker det kan vara ett fullt rimligt beslut och få ta, om man har en sjuk kropp.
Förr hade man ättestupan och gå till..

”Ska ordna en sista fest
Pernilla Wallin står fast vid det beslut som hon fattade som tonåring. För ett par år sedan tog hon kontakt med en klinik i Schweiz och hon är välkommen dit när det är dags. Planen är att resa ner med vänner och familj när hon fyllt 45. På plats ska hon ordna en sista, hejdundrande fest.
– För mig är det enkelt. Jag vill skydda mig själv från lidande genom att lämna min kropp. Jag är inte rädd för att dö, men självklart förstår jag att det kan vara svårt för min omgivning. De behöver inte acceptera mitt beslut, men jag förväntar mig att de respekterar det”

Gideon I
#3. Publicerat 2023-12-10 av Gideon I
Rätt av socialstyrelsen och att be för Pernilla .

Om dödshjälp blir tillåtet hamnar vi på ett sluttande plan där man slutligen aktivt tar livet av alla "livsodugliga". Bibeln jämställer dödshjälp med mord och självmord där de inblandade inte kommer att ärva Guds rike utan i stället går bort till evigt straff.
Huldah
#4. Publicerat 2023-12-11 av Huldah
Varför vill du dö?
Kapten säger: Tydligen lätt få tjejer hos polisen, nån polistjej här? Jag e visserligen inte yrkeskriminell men har gått mot röd gubbe för tre år sen. Respekt. ;-D
Skriv Skriv här Skriv i megafonen