Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-04-20 av Anonym.
Lilla Fågel Blå
Kan Wallenbergs familjen något att göra med att covid-19 viruset togs in i kina?

Vad kände Nixon till om Donald Trump?

Hur får man balans på ekonomin i EU?

"De Fria är en folkrörelse som jobbar för demokrati genom en upplyst och medveten befolkning!"

Svar på inlägg

MrAmour
#1. Publicerat 2023-04-21 av MrAmour
Kan man någonsin få slut på konspirationsteorier eller har de kommit för att stanna....
SweKiwi
#2. Publicerat 2023-04-21 av SweKiwi
Kan man någonsin få slut på konspirationsteorier eller har de kommit för att stanna....
De har nog alltid funnits. Men vi har inte alltid haft internet, vars intåg gjorde att folk fick mycket lättare att hitta likasinnade – oavsett vilken åsikt och uppfattning man har. Vilket var på både gott och ont.

Jag tror exempelvis inte att plattjordsrörelsen hade växt sig så stor, om inte Youtube funnits.

Den här Carl Norberg är den andra svenska kanalen jag sett, där medelålders män pratar långsamt och suckar in i en kamera. Den första jag fick mig till livs var Martin Stensö. Förmodligen också inlänkad av Colin.

/ Kiwi
Anonym
#3. Publicerat 2023-04-21 av Anonym
Du menar konspirationsfakta... jag känner inte dig överhuvudtaget, inte Carl Norberg heller visserligen, däremot har jag lyssnat rätt mycket på honom och han besitter väldigt mycket kunskaper som väldigt få människor gör.

Är rätt så säker på att du inte vet vem han är och det är väldigt dålig stil kan jag tycka att avfärda människors tankar och djupt "grävande" utan att ta reda på mer fakta..

Det finns många som känner till fakta vad som händer bakom "kulisserna" men som inte tycker att man ska prata om det överhuvudtaget ändå för att de anser att det blir dålig frukt utav det. Vissa tycker att saker är för hemskt och dem vill inte veta. De som inte vill veta behöver inte läsa eller lyssna.

Personligen så kan jag tycka att det är bra att det kommer upp i ljuset, annars kommer det ju att fortsätta.
SweKiwi
#4. Publicerat 2023-04-23 av SweKiwi
Du menar konspirationsfakta... jag känner inte dig överhuvudtaget, inte Carl Norberg heller visserligen, däremot har jag lyssnat rätt mycket på honom och han besitter väldigt mycket kunskaper som väldigt få människor gör.

Är rätt så säker på att du inte vet vem han är och det är väldigt dålig stil kan jag tycka att avfärda människors tankar och djupt "grävande" utan att ta reda på mer fakta..

Det finns många som känner till fakta vad som händer bakom "kulisserna" men som inte tycker att man ska prata om det överhuvudtaget ändå för att de anser att det blir dålig frukt utav det. Vissa tycker att saker är för hemskt och dem vill inte veta. De som inte vill veta behöver inte läsa eller lyssna.

Personligen så kan jag tycka att det är bra att det kommer upp i ljuset, annars kommer det ju att fortsätta.
Nu har jag tittat/lidit igenom 15–20 minuter av den här Carl Norberg, enligt länken ovan. Vad är det egentligen han säger? Han hoppar från det ena ämnet till det andra, interpunkterat med en massa »jaaa...« och »hmm...«.

Så här kan det låta – ord för ord:

»Händer det något, eller? Det gör inte det? Näe... Näe, det är klart... Ja... Det är ju lite konstigt att allt det här händer nu, tycker jag. Det är planerat. Det är koordinerat. Näe... Förmodligen inte. Faktiskt. Ja... Jaaa... Ja, jag vet ju inte, alltså. Märkligt är det ju i alla fall. Mmm... Europa. Tyskland. Nere. För att USA ska hålla Ryssland ute. En tanke. Inget härska genom söndra. Inget konfliktskapande. Näe, inget modus operandi. Divide et impera som standard för [ohörbart]. Näe... Som sagt. Det är fantastiskt. (---) Striderna på flankerna... mmm... förs... mmm... med borst som biter... från stålfransar och Martin och Cornelia. Mmm... Alternativrörelsen. Vilken församling. Säregen art, natur och karaktär skulle man kunna säga. Ja. Jag undrar om den här historien med Twitter, alltså. Om det där med Elon Musk, om att Twitter var någon sorts plattform för underrättelsetjänsten att samla in metadata. Ja... Och så ska de byta namn till X Corp den artonde. XKeyscore kanske rentutav. Swedish Kings of Cyberwar. De har nog ingen tillgång till det där, det tror jag inte. Näe. Jag tror inte att svenska Antifa har haft någon geofencing på nacken. Näe. Det kan jag inte tro. Näe. Varför skulle man ha koll på kärnan i den delen? Open society, ja. Mmm, global. Finansiering av den typen av verksamheter... Finns det någon svensk representant där kanske? Frågan är om det är så, egentligen. Frågan är om det är så dumt att klockorna nästan stannar.«

Och så här håller han på, i nästan två timmar. En samling spridda meningar, om än det ena och än det andra, i en mix som är närmast obegriplig.

Jag verkar helt missa hans storhet...

/ Kiwi
sailias2
#5. Publicerat 2023-04-23 av sailias2

»
»... Frågan är om det är så dumt att klockorna nästan stannar.«

/ Kiwi «

Jaa, mmm
Men man vet aldri
Nae, mmm
kanske är någon slags kemi som behövs
Jaa, mmm :)
SweKiwi
#6. Publicerat 2023-04-23 av SweKiwi

Jaa, mmm
Men man vet aldri
Nae, mmm
kanske är någon slags kemi som behövs
Jaa, mmm :)
Jag visade videon för min hustru, bara för att höra hennes reaktion. Hon tyckte att det lät som om han satt i samtal med någon. Att det här var ena halvan av ett telefonsamtal. Ja, så låter det faktiskt!

»Tänk, vad det är mycket som är konstigt nu. Ja. Det är väldigt, väldigt konstigt. Ja... Och, som sagt, när... Ja...«

/ Kiwi
Anonym
#7. Publicerat 2023-04-23 av Anonym
Jag visade videon för min hustru, bara för att höra hennes reaktion. Hon tyckte att det lät som om han satt i samtal med någon. Att det här var ena halvan av ett telefonsamtal. Ja, så låter det faktiskt!

»Tänk, vad det är mycket som är konstigt nu. Ja. Det är väldigt, väldigt konstigt. Ja... Och, som sagt, när... Ja...«

/ Kiwi
Carl Norberg kan visserligen vara lite svår att förstå, tar verkligen tid om man verkligen vill förstå honom... när han haft föreläsningar så brukar han inte riktigt låta sådär.
Nu tror jag ju inte att han vänder sig främst till människor som inte vet vad som händer bakom kulisserna. Antar att han vill att människor ska söka själv och skaffa sig en egen uppfattning.

Han har blandannat undervisat människor i Nordfront och snarare fått dem att från denna ideologi än något annat. Som sagt, han besitter väldigt mycket kunskaper, så om någon är intresserad och vill se bortom hans uttryckssätt så finns det mycket annat som spelats in. Vissa kan ju få en bättre bild av honom då.

Det finns visserligen människor som vet att det han pratar om stämmer men absolut inte gillar hans sätt att vara på. Personligen så tycker jag att det är bra att människor är olika och uttrycker sig olika. Hade varit rätt tråkigt om alla var lika...
sailias2
#8. Publicerat 2023-04-26 av sailias2
..

Personligen så tycker jag att det är bra att människor är olika och uttrycker sig olika. Hade varit rätt tråkigt om alla var lika...

Håller med dig. Förlåt mitt snabba inlägg om uttryckssättet. Lyssnade bara 15-20 minuter tror jag. Vet inget om honom.
Ferguson
#9. Publicerat 2023-04-27 av Ferguson
De har nog alltid funnits. Men vi har inte alltid haft internet, vars intåg gjorde att folk fick mycket lättare att hitta likasinnade – oavsett vilken åsikt och uppfattning man har. Vilket var på både gott och ont.

Jag tror exempelvis inte att plattjordsrörelsen hade växt sig så stor, om inte Youtube funnits.

Den här Carl Norberg är den andra svenska kanalen jag sett, där medelålders män pratar långsamt och suckar in i en kamera. Den första jag fick mig till livs var Martin Stensö. Förmodligen också inlänkad av Colin.

/ Kiwi
Jag har ingen aning när plattjordsteologi växte fram i modern tid men att det har varit en fråga genom historien visar dessa länkarna.

https://en.wikipedia.org/wiki/Spherical_Earth

https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth

Personligen menar jag att jorden är en glob vilket jag som alla andra som står på en strand inför ett öppet hav kan se när fraktbåtar visar sig i fjärran. Som liten vid stranden i hembyn i Bygdeå, norr om Umeå, kunde jag se jordens rund utan att riktigt förstå vad det var jag såg. Man sa det berodde på distansen och så var det ju men också på att konsekvensen av det blir att jorden är rund för jag såg endast överdelen på fraktbåtarna men skroven syntes inte. Farleden var tillräckligt långt ute i Bottenviken för att jordens kurvatur blev synlig.

Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden