Du menar konspirationsfakta... jag känner inte dig överhuvudtaget, inte Carl Norberg heller visserligen, däremot har jag lyssnat rätt mycket på honom och han besitter väldigt mycket kunskaper som väldigt få människor gör.
Är rätt så säker på att du inte vet vem han är och det är väldigt dålig stil kan jag tycka att avfärda människors tankar och djupt "grävande" utan att ta reda på mer fakta..
Det finns många som känner till fakta vad som händer bakom "kulisserna" men som inte tycker att man ska prata om det överhuvudtaget ändå för att de anser att det blir dålig frukt utav det. Vissa tycker att saker är för hemskt och dem vill inte veta. De som inte vill veta behöver inte läsa eller lyssna.
Personligen så kan jag tycka att det är bra att det kommer upp i ljuset, annars kommer det ju att fortsätta.
Nu har jag tittat/lidit igenom 15–20 minuter av den här Carl Norberg, enligt länken ovan. Vad är det egentligen han säger? Han hoppar från det ena ämnet till det andra, interpunkterat med en massa »jaaa...« och »hmm...«.
Så här kan det låta – ord för ord:
»Händer det något, eller? Det gör inte det? Näe... Näe, det är klart... Ja... Det är ju lite konstigt att allt det här händer nu, tycker jag. Det är planerat. Det är koordinerat. Näe... Förmodligen inte. Faktiskt. Ja... Jaaa... Ja, jag vet ju inte, alltså. Märkligt är det ju i alla fall. Mmm... Europa. Tyskland. Nere. För att USA ska hålla Ryssland ute. En tanke. Inget härska genom söndra. Inget konfliktskapande. Näe, inget modus operandi. Divide et impera som standard för [ohörbart]. Näe... Som sagt. Det är fantastiskt. (---) Striderna på flankerna... mmm... förs... mmm... med borst som biter... från stålfransar och Martin och Cornelia. Mmm... Alternativrörelsen. Vilken församling. Säregen art, natur och karaktär skulle man kunna säga. Ja. Jag undrar om den här historien med Twitter, alltså. Om det där med Elon Musk, om att Twitter var någon sorts plattform för underrättelsetjänsten att samla in metadata. Ja... Och så ska de byta namn till X Corp den artonde. XKeyscore kanske rentutav. Swedish Kings of Cyberwar. De har nog ingen tillgång till det där, det tror jag inte. Näe. Jag tror inte att svenska Antifa har haft någon geofencing på nacken. Näe. Det kan jag inte tro. Näe. Varför skulle man ha koll på kärnan i den delen? Open society, ja. Mmm, global. Finansiering av den typen av verksamheter... Finns det någon svensk representant där kanske? Frågan är om det är så, egentligen. Frågan är om det är så dumt att klockorna nästan stannar.«
Och så här håller han på, i nästan två timmar. En samling spridda meningar, om än det ena och än det andra, i en mix som är närmast obegriplig.
Jag verkar helt missa hans storhet...
/ Kiwi