Sunshine säger: Dop i kyrkan idag, så fint se unga människor som vill följa Jesus. Förstås fint o se äldre också följa Jesus, idag var de unga som lät döpa sig.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-03-27 av Anonym.
Akut tro
I morgon sätts min tro på prov. Jag har en böneduk fylld med helig ande. Det får jag tro eftersom en speciell gudsman fick en kallelse från Gud att åka till församlingen för att välsigna mig och böneduken som jag ska ge vidare till min dödssjuka syster nu på måndag. Njurarna har stängt av och hon får ingen medicin längre. Om jag har tro och min syster tar emot i tro så kan vi räkna med ett helande från död till liv. Amen på det.

Svar på inlägg

sommarbär
#1. Publicerat 2023-03-27 av sommarbär
Vi ber för Er!
KristianH
#2. Publicerat 2023-03-27 av KristianH
Jag ska be för henne!
Anonym
#3. Publicerat 2023-03-27 av Anonym
Ber...
Anonym
#4. Publicerat 2023-03-28 av Anonym
Tack!
Anonym
#5. Publicerat 2023-03-28 av Anonym
Flight 61 är också i luften. Ber särskilt om trons vila. Det är Herren som verkar...
Anonym
#6. Publicerat 2023-04-04 av Anonym
Svårt att ge välsignelse och frid i ett hem där maken är så anti Jesus. Men bön har hjälpt även om han inte tror det. Inte vanligt att någon så sjuk i diabetes får sår som läker. Hon hade röta i hälbenet som de opererade och det läkte. De större undren fick vi inte uppleva. Det var en period då jag upplevde att hennes allmänna hälsa blev sämre om vi inte bad för henne. Så bön stärker i alla fall.
Anonym
#7. Publicerat 2023-04-04 av Anonym
Svårt att ge välsignelse och frid i ett hem där maken är så anti Jesus. Men bön har hjälpt även om han inte tror det. Inte vanligt att någon så sjuk i diabetes får sår som läker. Hon hade röta i hälbenet som de opererade och det läkte. De större undren fick vi inte uppleva. Det var en period då jag upplevde att hennes allmänna hälsa blev sämre om vi inte bad för henne. Så bön stärker i alla fall.
Om jag förstår dig rätt nu så beklagar jag förlusten av din syster.

Sjukdom och helande är ett svårt ämne. Under sker ju bevisligen, men inte i den skala vi skulle önska. Oavsett vad som sker och inte så är ju livet här i tiden ändå märkt av döden. Jesus botade sjuka och uppväckte döda, men till slut dog de allihop - även Lasarus (igen). Och är inte döden bara det yttersta beviset på att vi fortfarande alla är i grunden sjuka? Dödssjuka...

Alltså är alla helandeunder som Jesus gör bara ett uppskjutande, en ytterligare liten tid av nåd som vi kan få.
Sunshine säger: Dop i kyrkan idag, så fint se unga människor som vill följa Jesus. Förstås fint o se äldre också följa Jesus, idag var de unga som lät döpa sig.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden