Svar #7. Postat 2023-03-23 kl 01:09 av
Flight61.
Ingen ser "konspirationer överallt" men globalismen som idé är ett faktum och drivs av en liten grupp multimiljardärer, som kanske hoppas kunnas förverkliga sina ockulta drömmar under sin livstid. Själva idén har funnits i århundraden som en stark religiös inspirationskälla och därför kunnat överföras från generation till generation inom de särskilt invigda familjerna. Frimurarna drömmer om en enad värld, som ett exempel. För den som vill veta mer finns böcker att läsa både äldre och nyare. Jakob Nordangård tror jag är en av de senaste skribenterna. En god kristen författare jag kan rekomendera är Kjell Sjöberg och hans bok "Låt varna er!".
Angående virus på våra nordliga breddgrader så sker ingen utveckling mot nya och farligare virus, om man inte tror på evolutionsteorin. Det gör inte jag.
Jodå, det finns gott om folk som ser konspirationer överallt. Vad gäller dig så ser jag att du verkar mer intresserad av att gräva i världens soptunnor efter smaskiga globalistfakta än i Bibeln. För mig räcker den senare gott och väl. Där står att läsa om den djävulska konspiration som i alla tider varit verklighet, och om allt det som sker i ändens tid. Där står också hur vi ska förhålla oss till det - och hur Gud ser på spektaklet:
"Jordens kungar reser sig och furstarna gaddar ihop sig
mot HERREN och hans Smorde. "Vi sliter sönder deras band
och kastar av oss deras rep!" Han som tronar i himlen ler,
Herren gör narr av dem." (Ps 2:2-4)
"Kalla inte allt för sammansvärjning som detta folk kallar för sammansvärjning, frukta inte vad de fruktar och bäva inte för det. Håll HERREN Sebaot helig. Låt honom vara den ni fruktar och bävar för." (Jes 8:12-13)
Vad gäller virus så häpnar jag över din inställning. Virus behöver ju inte utvecklas här, de farliga sorterna importerar vi med allt vårt resande (de som reser). Det har hänt förr och det händer nu.