Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-03-03 av Anonym.
Ett nej kan också vara ett bönesvar.
Det är så få av oss som hittar kärleken igen. Inte ens de vackra verkar det som. Ett nej kan också vara ett bönesvar av Herren. Jag har funderat på om det kan vara så att tiden kanske inte är rätt. Om Gud vill skona oss från bördan att oroas över vår nyfunna kärlek i den tid som kommer. Personligen så går jag hellre igenom svårigheter med någon än utan någon.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2023-03-10 av Anonym
Visst kan det vara så, det tror jag också. Fördelen med att vara singel är ju också att man får mer tid med gud och fokuserar mer på honom än en annan människa. Jag har aldrig haft så bra relation med gud som när jag varit singel.
Samtidigt är vi skapta till tvåsamhet, det är också guds vilja för oss om vi längtar efter det.

förstår din fundering kring den tid som kommer. Jag tror att om man lever med någon som delar samma tro så kan vi stötta varandra i den här fallna världen där allt blir värre och tillsammans glädja oss över och se fram emot den förlossning som kommer efter denna tid.

hur som helst, singel eller inte, vi behöver leva nära Jesus och älska gud med hela vårt jag, det är viktigast tänker jag.
Anonym
#2. Publicerat 2023-03-11 av Anonym
I gamla översättningen står det "Nej, söken först efter hans rike och hans rättfärdighet, så skall också allt detta andra tillfalla eder. Saknar vi något i livet så är det nog där vi ska befinna oss sökandes Guds rike och en äkta relation Med Jesus. Under tiden är det ju saker som vi inte förstår. Men den som söker han finner.
Anonym
#3. Publicerat 2023-03-11 av Anonym
I gamla översättningen står det "Nej, söken först efter hans rike och hans rättfärdighet, så skall också allt detta andra tillfalla eder. Saknar vi något i livet så är det nog där vi ska befinna oss sökandes Guds rike och en äkta relation Med Jesus. Under tiden är det ju saker som vi inte förstår. Men den som söker han finner.
ja, så sant.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden