smålänning i norr säger: Jesus dog och uppstod för dig och mig 1Mos2-3,Jes53,Matt25-28,Ef1,Apg26:19-20
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-02-13 av Anonym.
How to introduce graphene into our bodies without causing rejection

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2023-02-14 av Anonym
Det är ju inte bara människor i andra länder som vill att vi ska ha Grafenoxid i våra kroppar.

"Kroppens immunförsvar har förmågan att känna igen grafen-oxid, ett tvådimensionellt material med många potentiella användningsområden inom medicinen, exempelvis för läkemedelsleverans. Det visar en studie i tidskriften CHEM publicerad av forskare vid Karolinska Institutet i samarbete med Chalmers tekniska högskola och universitetet i Manchester."

Det kan ju låta bra, men varför använda något i oss som inte är speciellt hälsosamt... och undrar vad EU:s Flaggskeppsprojekt är för något "spännande?"

Anonym
#3. Publicerat 2023-02-14 av Anonym
"En anledning till att grafenoxid inte listas i patenten beror på att ämnets förekomst betecknas som en affärshemlighet (trade secret) vilket inte behöver offentliggöras, men den verkliga orsaken är förmodligen att det redan är välkänt att grafenoxid är giftigt för kroppen, säger Kingston."

Anonym
#4. Publicerat 2023-02-15 av Anonym
"En anledning till att grafenoxid inte listas i patenten beror på att ämnets förekomst betecknas som en affärshemlighet (trade secret) vilket inte behöver offentliggöras, men den verkliga orsaken är förmodligen att det redan är välkänt att grafenoxid är giftigt för kroppen, säger Kingston."

Jag tog del av den här informationen, och jag tror att det var några år sedan nu, som det kom fram, stämmer det? Om jag inte minns fel så stoppade Pfizer Japan en covidvaccinbatch efter att det hade kommit fram att den innehöll oredovisade och skadliga ingredienser.

Har det kommit fram något mer om just grafenoxid sedan dess? Att det är ett känt skadligt ämne känner jag till. Det har också sagts att de som har ämnet i sina kroppar blir mer känsliga för trådlös kommunikationsstrålning. Vidare så har transistorliknande formationer observerats i blodet hos personer som har fått covidspruta.

Är det något mer?
Anonym
#5. Publicerat 2023-02-15 av Anonym
Jag tog del av den här informationen, och jag tror att det var några år sedan nu, som det kom fram, stämmer det? Om jag inte minns fel så stoppade Pfizer Japan en covidvaccinbatch efter att det hade kommit fram att den innehöll oredovisade och skadliga ingredienser.

Har det kommit fram något mer om just grafenoxid sedan dess? Att det är ett känt skadligt ämne känner jag till. Det har också sagts att de som har ämnet i sina kroppar blir mer känsliga för trådlös kommunikationsstrålning. Vidare så har transistorliknande formationer observerats i blodet hos personer som har fått covidspruta.

Är det något mer?
Det räcker väl så. Det var tillräckligt mycket att leda i bevis.

Transistorliknande formationer? Kan du förklara vad som ligger i det? Liknar transistorer till formen? Eller har man kunna mäta de elektriska egenskaper som kännetecknar en transistor?

NPN eller PNP?

Vidare undrar jag hur man kunnat slå fast att känsligheten för högfrekventa växelfält ökar med grafen i kroppen. Att människan öht kan registrera dessa fält har diskuterats fram och tillbaka i årtionden utan att man kunnat slå fast något helt säkert. I det här fallet skulle det vara nödvändigt att känna till hur känslig var och en av de aktuella individerna var INNAN de (eventuellt) fick grafen i kroppen. Hur ska man annars kunna veta att de blivit känsligare?

Vad är ditt syfte med att dela sånt här?
Anonym
#6. Publicerat 2023-02-15 av Anonym
Det räcker väl så. Det var tillräckligt mycket att leda i bevis.

Transistorliknande formationer? Kan du förklara vad som ligger i det? Liknar transistorer till formen? Eller har man kunna mäta de elektriska egenskaper som kännetecknar en transistor?

NPN eller PNP?

Vidare undrar jag hur man kunnat slå fast att känsligheten för högfrekventa växelfält ökar med grafen i kroppen. Att människan öht kan registrera dessa fält har diskuterats fram och tillbaka i årtionden utan att man kunnat slå fast något helt säkert. I det här fallet skulle det vara nödvändigt att känna till hur känslig var och en av de aktuella individerna var INNAN de (eventuellt) fick grafen i kroppen. Hur ska man annars kunna veta att de blivit känsligare?

Vad är ditt syfte med att dela sånt här?
Det är gammal info. Du får göra din egen research. Du är ständigt upprörd över andras bidrag på forumet. Det måste vara svårt att känna som du gör, och ha så många frågor inombords om vilka dolda avsikter som finns, med mera.
Anonym
#7. Publicerat 2023-02-15 av Anonym
Det är gammal info. Du får göra din egen research. Du är ständigt upprörd över andras bidrag på forumet. Det måste vara svårt att känna som du gör, och ha så många frågor inombords om vilka dolda avsikter som finns, med mera.
Vad var det för svar? Det enda jag tycker är svårt är att se hur saker delas här helt okritiskt och uppenbarligen utan egen kunskap om vad det handlar om.

Jag antar att detta var tänkt att underbygga idén om att grafen i covid-vaccinerna skulle bygga ihop sig till nån slags dator inne i kroppen, som sedan via 5G ska styra individens tankar och handlingar (enligt Bill Gates onda plan).

Var det rätt? Och om inte, berätta gärna vad du tänker med det du delade. Du måste väl kunna säga det, eller är det hemligt?

Jag reagerar på sånt här för att jag nu i flera år sett dessa påståenden om fantastiska nanomanskiner som bygger sig själva osv. Något som är och alltid kommer att vara helt omöjligt.

Detta är för övrigt ett diskussionsforum. Där diskuterar man, och man ifrågasätter sanningar i det som läggs fram. Och frågar efter bevis när det är tillämpligt. Tål du inte det kanske du ska göra något annat.
Vingen
#8. Publicerat 2023-02-15 av Vingen
Det är gammal info. Du får göra din egen research. Du är ständigt upprörd över andras bidrag på forumet. Det måste vara svårt att känna som du gör, och ha så många frågor inombords om vilka dolda avsikter som finns, med mera.
Ja detta var ett underligt svar, tycker även jag som följer forumets trådar. Jag tror inte någon här blir upprörd över "andras bidrag" däremot ifrågasätts det som påstås här, speciellt när det står helt utan fakta-underlag.

Det är som Flight säger så ett forum funkar, diskussioner uppstår, dialoger, debatter... ett forum är ju ingen annonstavla där det "jag" tycker och vill säga ska klistras upp som info till stillatigande läsare..

När du förstår detta blir forumet mer intressant att både följa och delta i....
Anonym
#9. Publicerat 2023-02-15 av Anonym
Jag kanske bör tillägga att jag inte är generellt kritisk till larm om nanopartiklar. Jag tror absolut inte att dessa är bra för oss, och jag är rädd att det kan bli en upprepning av historien med asbest - fast mycket värre.

Nej, det är bara den där befängda idén om självbyggande högteknologi inne i kroppen som jag reagerar mot. Det går inte att konstruera datorsystem på det viset, därför är det en onödig oro att sprida.

(... Säger jag som jobbat med avancerad datorteknologi hela mitt yrkesliv - inklusive utveckling av helt nya system i industriell miljö.)

Sen finns det ofta en komponent i videor av det här slaget som gör mig misstänksamt angående vilken agenda de har som producerar dem. I det här fallet kommer mot slutet, när farorna med grafen diskuterats en stund, råd om hur man ska kunna "avgifta" sig och bli av med eventuell grafen som man kan ha fått i sig:



Och då undrar jag: Här handlar det om ett nytt ämne som vi ännu inte vet allt om. Forskning pågår. Hur i hela friden kan vi då redan ha en lång lista över födoämnen och näringstillskott som effektivt ska kunna fånga upp och föra ut grafen ur kroppen? Hur har den forskningen gått till??


"Follow the money" brukar vi få höra. Ja, det tycker jag kan vara klokt att göra i det här fallet. Vem tjänar på oron över grafen i kroppen - och hoppet om att kunna "detoxa" sig..?
smålänning i norr säger: Jesus dog och uppstod för dig och mig 1Mos2-3,Jes53,Matt25-28,Ef1,Apg26:19-20
Skriv Skriv här Skriv i megafonen