Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-01-26 av Anonym.
Hälsorisker med att äta insekter
"Intresset för insekter som livsmedel ökar och de förväntas bli en viktig näringskälla – inte minst med tanke på klimat och miljö. Studier visar att riskerna när det gäller kemikalier och bakterier är små men att insekter kan vara allergiframkallande – men det krävs mer forskning. Kött från nöt, svin och fågel har studerats under lång tid och det är dags att låta forskning om insekter som mat ta igen det försprånget."

https://nutritionsfakta.se/2019/11/28/halsorisker-med-att-ata-insekter/

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2023-01-27 av Anonym
Fåglarna och fiskarna är så glada i att äta insekter, låt de göra det så ordnar sig saken.
MrAmour
#2. Publicerat 2023-02-02 av MrAmour
Intresset finns kanske hos en del, själv är jag flexian (äter mer grönt än kött), jag kan tänka mig att äta änu mer grönsaker (veganskt) men insekterna låter jag bli; sedan är helgrillad kyckling med gräddsås, potatis och gele väldigt gott.
Anonym
#3. Publicerat 2023-02-02 av Anonym
"Intresset för insekter som livsmedel ökar och de förväntas bli en viktig näringskälla – inte minst med tanke på klimat och miljö. Studier visar att riskerna när det gäller kemikalier och bakterier är små men att insekter kan vara allergiframkallande – men det krävs mer forskning. Kött från nöt, svin och fågel har studerats under lång tid och det är dags att låta forskning om insekter som mat ta igen det försprånget."

https://nutritionsfakta.se/2019/11/28/halsorisker-med-att-ata-insekter/
Det är inte angeläget, som jag ser det. Dogmatisk hänvisning till "klimat och miljö" kan betyda vad som helst. Det ska bli intressant att se hur anhängarna av den religionen tar sig an detta. Jag ifrågasätter också att "intresset" ökar. Den som äger bolag både inom media och livsmedel kan använda media för marknadsföring av sina livsmedel. Det betyder dock inte att intresset för insekter har ökat. När något erbjuds så finns det alltid någon som är dum nog att köpa det. Men det allmänna intresset har inte ökat. Att påstå att det "ökar" är en utsaga om vad som är blivande, och kan alltså inte vara fakta, utan det är snarare en profetia utifrån religionen som heter "klimat och miljö".
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen