Princess Grace säger: Så skönt med Fredag! :) Önskar dig en fortsatt härlig Fredag och en skön helg! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-01-06 av Anonym.
Martin ringer SMHI och Eiscat
Hur kan SMHI göra prognoser om dom inte vet vilka experiment EISCAT utför gällande uppvärmning av atmosfären?

https://www.youtube.com/watch?v=9sO8JTBPKOE&t=328s

Svar på inlägg

Huldah
#1. Publicerat 2023-01-06 av Huldah
Vad är EISCAT?
Anonym
#2. Publicerat 2023-01-06 av Anonym
Vad är EISCAT?
Radarsystem med en kraftfull sändare tillsammans med mycket känsliga mottagare.

Huldah
#3. Publicerat 2023-01-06 av Huldah
Radarsystem med en kraftfull sändare tillsammans med mycket känsliga mottagare.

Jag har märkt att prognoserna inte stämmer särskilt bra sen minst 20-30 år tillbaka.
Anonym
#4. Publicerat 2023-01-07 av Anonym
Jag har märkt att prognoserna inte stämmer särskilt bra sen minst 20-30 år tillbaka.
EISCAT ska ha grundats 1975 och det första EISCAT sytemet, den inkoherenta spridningsradarn ska tydligen ha börjat användas 1981.

https://eiscat.se/about/
SweKiwi
#5. Publicerat 2023-01-07 av SweKiwi
I nästa avsnitt:

Martin Stensö ringer en ficklampsfabrik och undrar hur användningen av ficklampor påverkar månskenet.

/ Kiwi
Huldah
#6. Publicerat 2023-01-07 av Huldah
EISCAT ska ha grundats 1975 och det första EISCAT sytemet, den inkoherenta spridningsradarn ska tydligen ha börjat användas 1981.

https://eiscat.se/about/
Nytt för mig! Intressant! Själv funderar jag kring hur provatomsprängningar kan påverka väderleken o kanske klimatet.
Anonym
#7. Publicerat 2023-01-08 av Anonym
Nytt för mig! Intressant! Själv funderar jag kring hur provatomsprängningar kan påverka väderleken o kanske klimatet.
Ok... är inte insatt i provatomsprängningarna, har något svagt minne att jag läst något om det för länge sedan.
Huldah
#8. Publicerat 2023-01-08 av Huldah
Ok... är inte insatt i provatomsprängningarna, har något svagt minne att jag läst något om det för länge sedan.
Jag tror på 80talet. Kan lägga upp urklipp om jag hittar.
Anonym
#9. Publicerat 2023-01-09 av Anonym
Jag tror på 80talet. Kan lägga upp urklipp om jag hittar.
Absolut, vore trevligt om du hittar.

Något intressant om Chernobyl olyckan var att jag var ute och gick i regnovädret där det sades komma mest nedfall. Kände att det var nåt i regnet som kom ner samt att det sved väldigt mycket både på huden och ögonen när det rann ner i ögonen. Vi skyndade oss till en kompis som bodde i närheten där jag kunde tvätta av mig tog av mig T-shirten och sköljde ur den också.

Inte förräns nyligt har jag börjat fundera på om det bara var chemtrails med tanke på att det annars måste ha varit mer nedsläpp tidigare med tanke på att djupfrysta älgar exempelvis, som legat i frysen flera år gav mer utslag än då :)
Anonym
#10. Publicerat 2023-09-23 av Anonym
Man kan tro att vädermanipulation inte används så ofta för att det kostar mycket pengar. Tydligen används det betydligt oftare än vad vi kan tro. Vad kan det skapa för konsekvenser när det används?

Om det nu används, hur ofta används det när det inte kommer fram i "vanlig" media?

Kan man använda det för att få människor att tro att de onaturliga bränderna beror på klimatet?

Can we engineer the weather?
Princess Grace säger: Så skönt med Fredag! :) Önskar dig en fortsatt härlig Fredag och en skön helg! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsFörsta Dejten
annonsKristna Dejtingpodden