DNA kommer såklart ifrån skaparen. Bibeln är full av gåtor, allegorier och metaforer, uppenbarelseboken speciellt. Även om jag också tror att just denna siffra främst åsyftar antalet som kommer att regera i himlen med Kristus, så är det bara en dåre som förlitar sig på sitt eget förstånd.
Ordspråksboken 28:26
Så sant det är endast dåren som förlitar sig på sitt eget förstånd. Därför är jag tacksam att Jesus genom Johannes låter oss veta vilka det är han presenterar, de 144K från de 12 stammarna av Israels hus.
Apropå din tolkning att de 144K syftar på antalet som kommer att regera i himlen kommer de ju att vara fler än det kommer att bli en oräknerlig skara. Därför är inte de 144 en bild på nått annat än det Herren säger;
"9Sedan fick jag se en stor skara, som ingen kunde räkna, en skara ur alla folkslag och stammar och folk och tungomål stå inför tronen och inför Lammet; och de voro klädda i vita, fotsida kläder och hade palmer i sina händer. 10Och de ropade med hög röst och sade: »Frälsningen tillhör vår Gud, honom som sitter på tronen, och Lammet" Upp 7:9-10
Jag har sagt till dig förr studera bibeln. Om du gör det mer än du kollar på "fake news" kommer du att finna glädjen i Guds ord. Sagt i vänlighet och det gäller oss alla.