Och så finns då jag som inte anser att ålder säger speciellt mycket alls.
Jag har mött tonåringar som är mognare än många 40åringar jag träffat, samtidigt som jag mött människor i min ålder som är lika mogna som ett barn. För mig har inte ålder nödvändigtvis med mognad att göra, även om antalet mogna människor ökar med åldern.
Jag personligen har alltid varit mycket mognare än min ålder, på grund utav att jag var tvungen att bli vuxen så tidigt.
Men jag har vänner som är allt från 16 - 47år. För mig har aldrig ålder betytt något eftersom den inte sa någonting om mig själv. Jag kände dessutom alltid att jag blev fördömd av min unga ålder, och det är först nu som jag känner mig bekväm i min ålder. Just därför är jag mer intresserad av hur man klickar med människor, hur samtalen flyter och vad som finns inuti, än ålder. Om mannen jag blir hopplöst förälskad i, får han vara 18 eller 50, det spelar ingen roll, så länge han kompletterar mig och gör mig lycklig.
Så på samma sätt söker jag mig varken till äldre eller yngre, för det är lika tillintetsägande för mig som en hårfärg. Men självklart är det upp till var och en att ta ställning och ha en egen uppfattning om vad dom söker. Det är ju bara bra att vi har olika smak! :)
Brukar inte svara på inlägg men jag måste bara instämma i allt du skriver, du verkar så oerhört klok. Så länge vi har massa bilder angående ålder m.m tror jag att vi sätter krokben på oss själva, vad det gäller att möta nya människor. Genom att släppa taget och inte ha så mycket bilder, av vad vi tror vi vill ha så kan stora saker hända.