Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-01-24 av Anonym.
Vad kommer mera 2022 ,är du/vi redo ?
Domedagsprofet har fått en negativ klang,då några ropar"vargen kommer" och andra verkar ta det som sin livsuppgift att vara allmänt dyster. Då finns inget gott i detta.
Men Sista tiden enligt bibeln står för dörren eller är redan här. Har inte pandemin och andra globaliseringfenomen eller stridigheter väckt kristna ännu,så vad skall då behövas för att man skall vara redo.

Då nu covid- 19 pandemin med allt däromkring kan ha stagnerat lite och nåt sin vortex för en stund iallafall,blev jag förvånad om det inte dök upp anda problem kanske redan detta år.
Vi har planer om agenda 2030 och "the great reset" en ekonomisk revolution med ett helt nytt system där privat ägande skall tas bort. Detta kommer ske genom en börs och finansiell kollaps som skakar om världen.
Några har spekulerat i att dessa enorma lockdowns som gjorts för pandemins skull har förberett den ekonomiska kollapsen
Jag gillar inte att vara konspiratorisk,man det verkar vara ett sätt,ja kanske det enda som man kan genomföra en sådan omvälvning utan massiva protester. Vad skall folk göra om börs och marknad störtdyker och kollapsar?

Så min varning och föraning är att detta kommer att ske när vi redan är skakiga från hälsorelaterade saker och viruspandemi. Man kan inte genomföra enorma världsomgripande förändringar utan katastrofer,för mätta och självsäkra människor skulle protestera

Bibeln säger också sorgligt nog att precis som på Noahs tid så kommer den breda majoriteten söka efter livets goda och vara totalt oförberedda när allt brakar loss. Även Jeremia var hatad på sin tid då han profeterade smärtsamma saker som inte folk ville höra

Jag tror även och har en tråkig föraning om att det blir en stor militär konflikt på allvar nu mellan Ryssland och Nato. Låt oss hoppas och be,men det känns inte bra. Nato har en extremt hätsk retorik som aldrig tidgare hörts och Ryssland målas ohämnat ut som skyldig helt urskiljningslöst.
Bibeln pratar om en liten oansenlig konflikt som bara växer till synes ur intet.

Varför tror då en del kristna på de stora konspirationerna? Jag för min del gör det för att det pratats on Nya världsordningen de senast 40 åren och denna plan växts fram plus det faktum att antikrist rimligen inte kan göra det han skall göra om inte världen är enat. En enad värld varnar bibeln för,men nu är vi på väg dit. Vi tror nämligen alltför lätt att en enat värld skulle vara det av goda avsikter. Men Gud vet bättre att en enad värld kommer utnyttjas av det onda och särskilt så om de som verkar för globaliseringen har tveksamma mål
Var alltså därför redo är min uppmaning. Det är naivt att tro på slumpen. En global viruspandemi med masssvaccinering och lockdowns händer inta bara sådär för att det sedan skall bli lugna gatan och solsken
To be forewarned is to be forearmed. Om man inte bara rycker på axlarna förstås och det gör vi ju så gärna.
Sök Gud i bön och i skrifterna Bless!

Svar på inlägg

Anonym
#2. Publicerat 2022-01-24 av Anonym
Vad kommer härnäst?

När man förstått att agendan man speglar i MSM helt enkelt är Agenda 21/2030, och insett att FN:s funktionssätt, PPP, Public-Private-Partnerships, så även coronapaketet, är normalt sett hur man jobbar, är det ju ingen högoddsare att de fortsätter med samma planer under 2022 som de jobbar på redan i 20 års tid. MSM är helt marinerat i samma agenda: Klimat och globala lösningar på alla otänkbara problem. Det är jätteviktigt för politiker att känna att de styr över större saker än de är tillsatta att göra. Och företagen är ombord och arbetar numera också på Agenda 2030 sedan Global compact 2004 när företagen plötsligt skulle bli snälla och tänka moraliskt, inte bara tjäna pengar. Att samarbeten mellan samhälle och jätteföretag tenderar att bli korrupta oroar inte våra politiker det minsta. De får 15 min taltid på World Economic Forum om de sköter sig. Jag är hjärtligt less på denna värld. Vårt hopp är Jesus Kristus och hans rättfärdighet.

https://www.un.org/Depts/ptd/about-us/un-global-compact#:~:text=During%20the%20first%20Global%20Compact%20Leaders%20Summit%2C%20held,visit%20the%20Global%20Compact%20website%20for%20further%20information.
Anonym
#4. Publicerat 2022-01-24 av Anonym
Anonym
#5. Publicerat 2022-01-24 av Anonym
Jag misstänker också starkt att det var vissa kristna avknoppningar somuppstod på 1800 talet som skapade denna negativa erm"domedagsprofet" De fick ju ett stort gensvar eftersom allt spreds på annorlunda sätt idag. Men ett rejält antiklimax när Jesus inte kom tillbaka 1844 och inte ens senare 1914.
Här får vi nog tyvärr bära frukterna av dessa arbetare.
Annars är det inte fel att leva som om Jesus skulle komma vilken dag som helst. Det gjorde ju verkligen apostlarna och Bibeln uppmanar till det.
Men det betyder ju inte att man skall sluta leva. Jeremia pratar ju till judarna i fångenskap att de skall leva som människor gör. Men vi skall inte vara ovetandes om vad som sker,vi skall kunna tyda tecknen omkring oss.
Ibland tycks det lite för mycket tyngd på Romarbrevets text om att lyda makten.
Vi har andra texter om att vara redo.
Kanske den som rest och bott i främmande länder bättre kan identifiera sig med att vara på genomresa fast vår destination är inte denna världen. Men vi kan leva här i exil ändå så gott det går i Jesu tjänst
Men inte bli så insnärjd i "Egypten och Babylons" alla bekymmer och nöjen att vi missar det viktigaste
De som styr i världen går inte i takt och i harmoni med Jesus,de har en annan agenda,Och världen ärfullav människor som Gud inte vill se förlorade.
Där har vi väl grundförutsättningarna i allt
Anonym
#6. Publicerat 2022-01-25 av Anonym
Att Gud har koll på läget kanske räcker för en del kristna. Själv tror jag nog det finns ett mänskligt behov av att vara mentalt och praktiskt förberedd och vaken, vilket också bibeln bekräftar.
Om man ser pandemin(jag skriver så fast det det verkar finns skäl att beskriva med andra ord) i dess helhet och mera långtgående biverkningar av vaccinet är de som driver på en världsomställning tvungna att agera snabbt med nästa större problem för att undvika en motreaktion
Det andra som sker nu är demoniseringen av Ryssland,något som pekar på en bred folklig opinion att stå bakom och inte opponera sig mot en större militär konflikt.
Detta verkar stå för dörren tyvärr.
Man kan hoppas att det inte blir något av detta,men planerna för en större omställning av världen och allt vi känner till finns konkreta och offentliga planer på. När dessa verkställs kommer det göra lite ont när saker offras för att det skall bli som de vill
Det "nya normala" är en term i tiden,som är svårt att tycka om. Ordspråksboken säger att man inte skall flytta på en gränssten som förfäder rest,men vi lever i revolutionära tidevarv där absolut inget är heligt
Det enda glädjeämnet är att man kan växa i sin relation med Jesus och Kristuslikhet,samt att man kan se andra bli frälsta och att denna omvandling kan få bli ett bra exempel på det "nya normala"
Judarna på profeternas tid ville inte gå i Babylonska fångenskapen,kanske kan vi hämta lite inspiration från dem. Jag tror inte de flesta av oss vill det heller,men vi kanske måste förr eller senare
Anonym
#7. Publicerat 2022-01-25 av Anonym

Trender från USA: den mörka agendan har fritt spelrum i skolorna. Inte läge att blunda för verkligheten nu, och tro att det ordnar sig bara man vänder bort huvudet...

The Satanic Temple's Lucien Greaves describes what an after-school club offers children on 'Tucker Carlson Tonight.




Anonym
#8. Publicerat 2022-01-25 av Anonym
The most powerful man in the world..? När Putin trampar otåligt runt hörnet och siktat in sig på Gotland som strategisk bas, finns all anledning att fundera på om Biden verkligen är kapabel att styra ett land? Eller vem det är som styr Biden..?
2022 blir onekligen ett händelsrikt år.

US President Joe Biden’s inability to answer even the most basic questions from handpicked journalists raises serious questions about his fitness for office, according to Sky News host Rita Panahi.



Anonym
#9. Publicerat 2022-01-29 av Anonym
"...En enad värld varnar bibeln för,men nu är vi på väg dit. Vi tror nämligen alltför lätt att en enat värld skulle vara det av goda avsikter. Men Gud vet bättre att en enad värld kommer utnyttjas av det onda och särskilt så om de som verkar för globaliseringen har tveksamma mål
Var alltså därför redo är min uppmaning. Det är naivt att tro på slumpen. En global viruspandemi med masssvaccinering och lockdowns händer inta bara sådär för att det sedan skall bli lugna gatan och solsken..."
Väldigt viktigt att fokuser pro aktivt - arbeta mot och med de av FN antagna utvecklingsmålen!
Viktigt att vi som Kristna mobiliserar oss för att motverka det onda och destruktiva i samhället.
När Gud skapade oss gjordes vi vare sig osårbara eller imuna mot all sorts sjukdom, vi är inte odödliga; finns det en plan av Gud för att göra så, vi skulle kunna vara osårbara, vi skulle kunna vara imuna mot all sorts sjukdom; men hur hade människor gjort då, hur hade de reagerat när och om de visste att de inte kunde bli sjuka eller skadade - hade fler blivit mer våghalsiga, hade fler struntat i att ta hand om sig själva och framför allt hade det minskat vår medkänsla och empati med andra?
Jag tror inte att Gud vill att vi ska skadas eller bli sjuka men att vi ska känna empati med andra och förstå innebörden av att hjälpas åt och följa budet: Älska din nästa.
Att det skulle bli lugna gatan och solsken är nog lite avlägset men att vi kan hjälpas åt med att förebygga exmepelvis krig, svält, fattigdom och se till att fler får tillgång till rent vatten, minska miljöpåverkan och att barnadödligheten fortsätter att minska är ju något konkret som vi kan samlas kring och arbeta för.
Före Coronapandemin dog ungefär 10 000 människor i vår land om året i sjukdomar relaterade till rökning, alkohol och fetma. Det är en samhållsutmaning att motverka rökning, överdriven alkohol konsumtion och frosseri och få folk (vi alla) att genom vår fria vilja som Gud gett oss röra på oss mer och överlag välja en mer hållbar livsstil.
Vi ska kunna förlita oss på Gud men vi ska inte överlåta åt Gud att göra det vi själva kan och ska göra.
Det låter säkert lite skruvat att ha en viss mån av skepsis mot FN,som allt annat. En kristen bör dra sig så nära Jesus som det bara går och söka sanningen i allt. Varför då,för världen är i den ondes våld och antikrist förbereder sin plan framför våra ögon. Och då kan en majoritet av hyggliga människor och organisationer som vill goda saker bli förledda. Man måste avväga. Människans frihet och ansvar är kristna fundament och synden finns här alltjämnt. Vilar FN på dessa sanningar?
Anonym
#10. Publicerat 2022-01-29 av Anonym
"...En enad värld varnar bibeln för,men nu är vi på väg dit. Vi tror nämligen alltför lätt att en enat värld skulle vara det av goda avsikter. Men Gud vet bättre att en enad värld kommer utnyttjas av det onda och särskilt så om de som verkar för globaliseringen har tveksamma mål
Var alltså därför redo är min uppmaning. Det är naivt att tro på slumpen. En global viruspandemi med masssvaccinering och lockdowns händer inta bara sådär för att det sedan skall bli lugna gatan och solsken..."
Väldigt viktigt att fokuser pro aktivt - arbeta mot och med de av FN antagna utvecklingsmålen!
Viktigt att vi som Kristna mobiliserar oss för att motverka det onda och destruktiva i samhället.
När Gud skapade oss gjordes vi vare sig osårbara eller imuna mot all sorts sjukdom, vi är inte odödliga; finns det en plan av Gud för att göra så, vi skulle kunna vara osårbara, vi skulle kunna vara imuna mot all sorts sjukdom; men hur hade människor gjort då, hur hade de reagerat när och om de visste att de inte kunde bli sjuka eller skadade - hade fler blivit mer våghalsiga, hade fler struntat i att ta hand om sig själva och framför allt hade det minskat vår medkänsla och empati med andra?
Jag tror inte att Gud vill att vi ska skadas eller bli sjuka men att vi ska känna empati med andra och förstå innebörden av att hjälpas åt och följa budet: Älska din nästa.
Att det skulle bli lugna gatan och solsken är nog lite avlägset men att vi kan hjälpas åt med att förebygga exmepelvis krig, svält, fattigdom och se till att fler får tillgång till rent vatten, minska miljöpåverkan och att barnadödligheten fortsätter att minska är ju något konkret som vi kan samlas kring och arbeta för.
Före Coronapandemin dog ungefär 10 000 människor i vår land om året i sjukdomar relaterade till rökning, alkohol och fetma. Det är en samhållsutmaning att motverka rökning, överdriven alkohol konsumtion och frosseri och få folk (vi alla) att genom vår fria vilja som Gud gett oss röra på oss mer och överlag välja en mer hållbar livsstil.
Vi ska kunna förlita oss på Gud men vi ska inte överlåta åt Gud att göra det vi själva kan och ska göra.
Har du sett FN:s symbol? En frimurarsymbol. En glob täckt av ett nät - symboliserar hur frimureriet snärjer människor i sitt nät. Finns säkert mer att säga. Walter Veith har gjort en film där han läser från FN:s grundokument. Sök på "UN And The Ockult Agenda - Walter Veith"