Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-12-20 av Anonym.
Plandemi vägen till totalitärt digitalt kontrollsamhälle
Man styr befolkningen genom att skapa kriser för den förändring man vill ha. Problem reaktion lösning. Man skapade plandemin för att få folket att börja använda vaccinpass. Vaccinpass handlar om kontroll av individen. 5G är inte till för att göra internet snabbara 5G är till för att kontrollera befolkningen ännu mer. Den tredje industrirevolutionen handlar om att ändra på människan. Kommer att dela information om vaccin vaccinskador och hur vi måste agera för att skydda oss.

Så länge ni inte protesterar och säger ifrån då kommer det här att fortsätta.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-12-20 av Anonym
??BREAKING NEWS

UK Government admit that the vaccines have damaged the natural immune systems of the double jabbed.

The British government has spilled the beans about that fact that once you get double jabbed, you will never again be able to acquire full natural immunity against Covid variants - or possibly any virus.

So let’s watch the ‘real’ pandemic begin now!

In its Week 42 “COVID-19 vaccine surveillance report,” the U.K. Health Security Agency admitted on page 23 that “N antibody levels appear to be lower in people who acquire infection following two doses of vaccination.” It goes on to explain that this antibody drop is basically permanent.

What’s this mean?
We know the vaccines do not stop infection or transmission of the virus (in fact, the report shows elsewhere that vaccinated adults are now being infected at much HIGHER rates than the unvaccinated).

What the British are saying is they are now finding the vaccine interferes with your body’s innate ability after infection to produce antibodies against not just the spike protein but other pieces of the virus. Specifically, vaccinated people don’t seem to be producing antibodies to the nucleocapsid protein, the shell of the virus, which are a crucial part of the response in unvaccinated people.

In the long term, people who take the vaccine will be far more vulnerable to any mutations in the spike protein that might come along, even if they have already been infected and recovered once, or more than once.

The unvaccinated, meanwhile, will procure lasting, if not permanent, immunity to all strains of the alleged virus after being infected with it naturally even just once.

Read it for yourself.. Page 24.

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1027511/Vaccine-surveillance-report-week-42.pdf

https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1027511/Vaccine-surveillance-report-week-42.pdf

Anonym
#2. Publicerat 2021-12-20 av Anonym
Hur en nation borde reagera

Det japanska hälsodepartementet slår fast att människor inte ska tvingas ta de experimentella covidvaccinerna och inte heller får diskrimineras av sina arbetsgivare. Man betonar också att valet att ta vaccinet är och ska vara frivilligt och riktar även en explicit varning för potentiellt allvarliga vaccinskador i form av hjärtinflammationer.Följande text finns på det japanska hälsodepartementets webbplats:

”Även om vi uppmuntrar alla medborgare att vaccinera sig mot covid-19 är det inte obligatoriskt. Vaccination kommer endast att ges med samtycke från den person som ska vaccineras efter den information som lämnats. Vaccinera dig efter ditt eget beslut och var medveten om både effektiviteten för att förebygga infektionssjukdomar och risken för biverkningar. Ingen vaccination kommer att ges utan samtycke. Tvinga inte någon på din arbetsplats eller de omkring dig att vaccineras och diskriminera inte dem som inte har vaccinerats”. Hälsodepartementet länkar även till mer information om mänskliga rättigheter som bland annat ger information om åtgärder vid diskriminering på arbetsplatsen eller i skolan.

Varnar för hjärtmuskelinflammation

Japans hälsodepartement varnar också uttryckligen för hjärtmuskelinflammation (myokardit) och hjärtsäcksinflammation (perikardit) som potentiellt allvarliga biverkningar av Modernas och Pfizers covidvacciner, framförallt bland pojkar och yngre män.

Den rapporterade förekomsten av de nämnda hjärtproblemen efter Modernas vaccin var fram till den 14 november 18,79 per 1 miljon pojkar i åldern 10-19 och 48,76 bland yngre män i 20-årsåldern. Motsvarande siffror för dem som fått Pfizers vaccin var 15,66 och 13,32.

Hälsodepartementet har även beslutat att sjukhusen enligt lag måste lämna detaljerade rapporter om misstänkta symptom på biverkningar inom 28 dagar efter vaccination.

I det instruktionsmaterial som det japanska hälsodepartementet gett ut om Pfizers vaccin daterat augusti 2021 uppges också att delar av befolkningen inte ska eller bör överväga noga om de ska ta vaccinet.

Vaccinet ska inte ges till personer med feber, dem som lider av allvarlig akut sjukdom, dem som tidigare har fått allvarliga allergiska reaktioner på någon av vaccinets ingredienser eller som har hälsotillstånd som gör att det är olämpligt att de tar vaccinerna. Vidare uppger departementet att följande personer bör vara försiktiga med att ta vaccinet: De som går på antikoagulantiabehandling eller har trombocytopeni (brist på blodplättar) eller koaguleringsstörningar, immunbristsjukdomar eller de som har nära släktingar med immunbristsjukdomar; de som har underliggande sjukdomar i hjärta, njurar, lever, blod eller utvecklingsstörningar; de som vid tidigare vacciner fått allergiska reaktioner inom två dagar, de som tidigare haft epileptiska kramper, de som kan vara allergiska mot någon av ingredienserna i vaccinet.

Gravida och ammande kvinnor rekommenderas att rådgöra med sin läkare inför beslut om eventuell vaccination.

Anonym
#3. Publicerat 2021-12-20 av Anonym
Vaccinerade utvecklar immunbrist sjukdom. Vaccinet försvagar kroppens immunförsvar varje vecka!

https://dailyexpose.uk/2021/10/27/official-government-reports-suggest-the-fully-vaccinated-will-develop-acquired-immunodeficiency-syndrome-by-christmas/
Anonym
#4. Publicerat 2021-12-20 av Anonym
??BREAKING NEWS

UK Government admit that the vaccines have damaged the natural immune systems of the double jabbed.

The British government has spilled the beans about that fact that once you get double jabbed, you will never again be able to acquire full natural immunity against Covid variants - or possibly any virus.

So let’s watch the ‘real’ pandemic begin now!

In its Week 42 “COVID-19 vaccine surveillance report,” the U.K. Health Security Agency admitted on page 23 that “N antibody levels appear to be lower in people who acquire infection following two doses of vaccination.” It goes on to explain that this antibody drop is basically permanent....


Den som redan bestämt sig för en ståndpunkt har sedan svårare att sakligt kontrollera fakta. Detta avslöjar sig i språkbruket. Använder man uttrycket "double jabbed", då är det inte objektiv journalistik man ägnar sig åt. Kan vara bra att ha i åtanke...

Själv är jag öppen för att covid-vaccinen eventuellt kan göra mer skada än nytta på lång sikt. Men jag har alltså inte bestämt mig för att det är så och kan därför mer objektivt överväga den info som kommer.

Till saken då: En lägre nivå av N-antikroppar i dubbelvaccinerade, som det rapporteras om i det refererade dokumentet, lyfts fram som en alarmerande signal om att vaccinet förstör immunförsvaret. MEN, det finns en annan tolkning av resultatet, som den med en antivaxx-agenda antingen inte ser eller väljer att inte berätta för oss:

N-antikroppar är de som producerats som resultat av en infektion. Och eftersom mängden av dessa är beroende av hur allvarligt sjuk man varit, är det logiskt att nivån är lägre hos den som blivit sjuk trots vaccin och som då haft ett mildare sjukdomsförlopp.

Dessutom står det inte i rapporten att försämringen av immunförsvaret skulle vara permanent. Det är iaf inget som jag sett i texten. Har du, Tirsa?

Här är en annan artikel om den nämnda rapporten. https://www.christianitydaily.com/articles/13729/20211026/covid-vaccines-destroy-natural-immunity-to-make-people-dependent-on-booster-shots-uk-health-security-agency-reveals.htm

Här nämns den tolkning jag just redogjort för: "... These N antibody levels that appear to be lower is because these people got the COVID vaccine. Note that the nucleoprotein N assays only detect post-infection antibodies, which may mean that the person who got vaccinated against COVID and then got a breakthrough infection has a lower rate of N antibody levels because he or she got a mild case of COVID."

Men man beskriver också en annan mekanism, som skulle kunna göra en vaccinerad mer sjuk än en ovaccinerad. Detta har jag inte undersökt närmare än - referens till en publicerad undersökning finns i länken ovan: "...&
Anonym
#5. Publicerat 2021-12-20 av Anonym
...

Men man beskriver också en annan mekanism, som skulle kunna göra en vaccinerad mer sjuk än en ovaccinerad. Detta har jag inte undersökt närmare än - referens till en publicerad undersökning finns i länken ovan: "... COVID-19 vaccines designed to elicit neutralising antibodies may sensitise vaccine recipients to more severe disease than if they were not vaccinated."

Detta kommer vad jag förstår från en enda studie än så länge, och jag vet alltså inte hur relevant den är. Men OM det stämmer är det förstås väldigt allvarligt.
Tillit
#6. Publicerat 2021-12-20 av Tillit
...

Detta kommer vad jag förstår från en enda studie än så länge, och jag vet alltså inte hur relevant den är. Men OM det stämmer är det förstås väldigt allvarligt.
Ja, det vore förstås mycket allvarligt och riktiga studier är förstås att önska, samtidigt som vi kan dra hyfsade slutsatser av det vi ser omkring oss. Har själv haft covid efter två sprutor och känner flera i min ålder och äldre som haft det. Vännerna har haft milda symptom. Jag hade inte direkt milda, men betydligt mildare än kollegor och vänner som hade det innan vaccinet.
Det är som sagt ett begränsat statiskt underlag, men titta här på Danmark som kom igång ordentligt med sin testning under andra vågen och jämför med smittan som sprider sig nu (45000 nya fall per dag).

Här är kurvorna för smittade och döda. Antalet döda i förhållande till antalet smittade ger en indikation på allvarligheten åtminstone:





Även om det finns en osäkerhet i dessa siffror så är ju trenden extremt tydlig. Tre gånger fler smittade nu än för ett år sedan men betydligt färre döda. Hur är det möjligt om vaccinet ökar allvarligheten?
Tillit
#7. Publicerat 2021-12-20 av Tillit
Gå in på England och Israel till exempel som också har testat mycket hela tiden. Det är precis samma tydliga koppling att allvarligheten har gått ner rejält efter vaccinationerna. Så den som hävdar det motsatta måste verkligen ha mycket på fötterna att visa upp.
Tillit
#8. Publicerat 2021-12-20 av Tillit
Men Flight, ge gärna din syn på 5G-"konspirationen". Hur relevant är den rent teknisk? Vi är trots allt redan nu långt mer "övervakade" än vad Orwells 1984 ens kunde drömma om på ett betydligt mer sofistikerat sätt. Vi godkänner villigt och glatt alla kakor och villkor för att googla och använda appar. Var jag går, vilka affärer jag besöker, vilka restauranger jag äter på osv osv. "Märket" har vi redan i fickan (eller på handen för de som har smarta klockor) och det ät inte regeringar med regler om sekretess som gör övervakningen utan privata aktörer där pengar och vinst är drivkraften. De kan alltså när som helst sälja informationen till vem som helst som är beredda att betala för den. Behövs alltså inte någon konspiration. Marknadskrafterna sköter det alldeles utmärkt på egen hand.
Anonym
#9. Publicerat 2021-12-20 av Anonym
Ska du köra vaccinhets är det här fel kanal för dig! Du kan ju frossa i MSM varje dag! Du får väl ta av dig skorna lossa på slipsen så ska du få en helt annan version av verkligheten till livs.

Ja, det vore förstås mycket allvarligt och riktiga studier är förstås att önska, samtidigt som vi kan dra hyfsade slutsatser av det vi ser omkring oss. Har själv haft covid efter två sprutor och känner flera i min ålder och äldre som haft det. Vännerna har haft milda symptom. Jag hade inte direkt milda, men betydligt mildare än kollegor och vänner som hade det innan vaccinet.
Det är som sagt ett begränsat statiskt underlag, men titta här på Danmark som kom igång ordentligt med sin testning under andra vågen och jämför med smittan som sprider sig nu (45000 nya fall per dag).

Här är kurvorna för smittade och döda. Antalet döda i förhållande till antalet smittade ger en indikation på allvarligheten åtminstone:





Även om det finns en osäkerhet i dessa siffror så är ju trenden extremt tydlig. Tre gånger fler smittade nu än för ett år sedan men betydligt färre döda. Hur är det möjligt om vaccinet ökar allvarligheten?
Anonym
#10. Publicerat 2021-12-20 av Anonym
Bra att du är på banan! Vi tittar på andra svar här än de vi blir påjagade av politiker och korrumperad gammelmedia.

Den som redan bestämt sig för en ståndpunkt har sedan svårare att sakligt kontrollera fakta. Detta avslöjar sig i språkbruket. Använder man uttrycket "double jabbed", då är det inte objektiv journalistik man ägnar sig åt. Kan vara bra att ha i åtanke...

Själv är jag öppen för att covid-vaccinen eventuellt kan göra mer skada än nytta på lång sikt. Men jag har alltså inte bestämt mig för att det är så och kan därför mer objektivt överväga den info som kommer.

Till saken då: En lägre nivå av N-antikroppar i dubbelvaccinerade, som det rapporteras om i det refererade dokumentet, lyfts fram som en alarmerande signal om att vaccinet förstör immunförsvaret. MEN, det finns en annan tolkning av resultatet, som den med en antivaxx-agenda antingen inte ser eller väljer att inte berätta för oss:

N-antikroppar är de som producerats som resultat av en infektion. Och eftersom mängden av dessa är beroende av hur allvarligt sjuk man varit, är det logiskt att nivån är lägre hos den som blivit sjuk trots vaccin och som då haft ett mildare sjukdomsförlopp.

Dessutom står det inte i rapporten att försämringen av immunförsvaret skulle vara permanent. Det är iaf inget som jag sett i texten. Har du, Tirsa?

Här är en annan artikel om den nämnda rapporten. https://www.christianitydaily.com/articles/13729/20211026/covid-vaccines-destroy-natural-immunity-to-make-people-dependent-on-booster-shots-uk-health-security-agency-reveals.htm

Här nämns den tolkning jag just redogjort för: "... These N antibody levels that appear to be lower is because these people got the COVID vaccine. Note that the nucleoprotein N assays only detect post-infection antibodies, which may mean that the person who got vaccinated against COVID and then got a breakthrough infection has a lower rate of N antibody levels because he or she got a mild case of COVID."

Men man beskriver också en annan mekanism, som skulle kunna göra en vaccinerad mer sjuk än en ovaccinerad. Detta har jag inte undersökt närmare än - referens till en publicerad undersökning finns i länken ovan: "...&
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen