Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-12-06 av Anonym.
Orsak till sjukdom, medicinskt missionsarbete i kristider, Walter Veith &Martin Smith

Walter Veith & Martin Smith - Orsak till sjukdom? Medicinskt missionsarbete i kristider - WUP 92 (rumble.com)

”I avsnitt 92 diskuterar vi hur vilseledd världen är med alla berättelser som drivs genom propagandamaskinen, och hur alla målmedvetet blir förvirrade. Vi tittar på vilka de möjliga orsakerna till sjukdom kan vara och hur vi kan använda denna kunskap för att utföra medicinskt missionsarbete i denna kristid.”

Läs även denna artikel av den erfarne läkaren, docent Sture Blomberg, om stor bildning av blodproppar efter ”vaccinering”:

Omfattande bildning av blodproppar (del 16) – anthropocene

Svar på inlägg

SweKiwi
#1. Publicerat 2021-12-07 av SweKiwi
Hur många trådar ska du skapa i det här ämnet?

På ett kristet dejtingforum dessutom...

/ Kiwi
Anonym
#2. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Hur många trådar ska du skapa i det här ämnet?

På ett kristet dejtingforum dessutom...

/ Kiwi
Coronahysterin är ständigt aktuell och en pågående statskupp mot demokratiska fri- och rättigheter med livsfarliga "vaccin" som medel. För övrigt ganska vanligt att man är här enbart för forumet, vilket du är exempel på.
Anonym
#3. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Coronahysterin är ständigt aktuell och en pågående statskupp mot demokratiska fri- och rättigheter med livsfarliga "vaccin" som medel. För övrigt ganska vanligt att man är här enbart för forumet, vilket du är exempel på.
Anonym
#4. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Från den undre länken i öppningsinlägget:

COVID-19: en blodkärlssjukdom

De symptom man såg i samband med spridda små blodproppar var bröstsmärtor, hjärtinfarkt, hjärnblödning, TIA-attacker, huvudvärk – antingen blödning eller propp, eller njursvikt. Antifosfolipidsyndromet är en liknande men autoimmun sjukdom där antikroppar angriper de egnas organen, där symptombilden är ungefär densamma som vid spridda små blodproppar. Flera veten-skapliga artiklar börjar nu beskriva COVID-19 som huvudsakligen en sjukdom som drabbar blodkärlen (t. ex. i lungan). Är det då konstigt att Covid-19 vaccinerna ger ungefär samma symptom, frågar sig dr. Kilian. Hon frågade sina kollegor inom allmänmedicin och kardiologi om de såg samma sak som hon gjort, dvs. skyhöga D-dimer utan att man kunnat finna några blodproppar.

Modernas mRNA-injektion: består av 40.000 miljarder mRNA-molekyler, varav endast 25 % stannar kvar vid injektionsstället medan 75% transporteras vidare med lymfan till hjärtat och sedan ut i hela kroppen. mRNA-molekylerna går in i cellerna och ribosomerna producerar sedan spikeproteiner som i sin tur ger upphov till antikroppar. Men när spikeproteinerna har producerats, så förs de upp på endotelcellens yta och blir en del av endotelcellen. Systemet kommer då att upptäcka att dessa celler inte är som andra endotelceller i kapillärer och därför angripa dessa celler som ”främmande” med hjälp av T-mördarceller. Då uppstår skador i blodkärlet och dessa skador repareras med hjälp av blodproppsbildning över de skadade ställena. På så sätt uppstår det små blodproppar överallt.

Fortsättning.

Anonym
#5. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Sättet att upptäcka detta är att göra ett D-dimer test, som visar aktuell blodproppsbildning. Det media hela tiden talar om är de riktigt stora blodpropparna, som man upptäcker med CT-scan, MRI, kranskärls-röntgen och ultraljud, och dessa är förhållandevis sällsynta i förhållande till antalet givna mRNA-injektioner. Dr. Charles Hoffe tog D-dimer test på alla sina patienter som fått mRNA-injektioner 4-7 dagar innan. 62% av dessa patienter visade upp blodproppsbildning, så detta är ett gigantiskt problem, menar han. Majoriteten av patienterna har således bildat blodproppar, som de inte har en aning om. Dr. Charles förklarar nu några av hans patienters klart försämrade kondition efter mRNA-injektionen med försämrad blodcirkulation på grund av de små blodpropparna. Detta kan naturligtvis vara en delförklaring, men vi har i del 5 sett hur antikropparna korsreagerar och angriper både energiförsörjningen, genom att slå ut mitokondrierna, samt direkt försvaga hjärtmuskeln via korsreaktion med F-aktin, liksom att skapa förtjockade väggar i lungblodkärlen och hjärtsvikt. Dessa skador kommer bara att bli värre och värre ju fler boosterinjektioner man tar.
Anonym
#6. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Miljoner människor har tagit vaccinet eftersom de vill medverka till att virusets framfart och konsekvenser stoppas, eller åtminstone minskas.
Jaha.
Alla dessa människor har tagit sprutorna ovetande om eller utan tanke på allt det som nu skrivs.. dessa har i rimlighetens namn följt myndigheternas uttalanden och råd; vaccinet kan minska virusets farlighet vid sjukdom, och minska risken för smitta.
Att biverkningar finns vet varenda en, exakt som vid alla mediciner, men trots det följer man uppmaningen med syftet att dämpa och jämna ut smittan...
Ok.
Här uppstår en fråga till alla som vill beskriva faran med vaccinet.
Är det meningen att alla dessa människor, de som tagit vaccinet, ska läsa om vaccinets farlighet och sedan oroligt gå omkring, år efter år, och vänta på att detta ska visa sig i kroppen?
Bör alla dessa som läser om de som skrivs om "biverkningar", och långvariga sådana som påverkar kroppen negativt, försöka plocka ut vaccinet på något sätt för att få lugn och ro?.. Eller är det verkligen meningen att människor som i god tro följt regeringens råd ska hamna i en livssituation där oro och ångest skall följa dom framöver.. "När kommer detta att visa sig i kroppen... när och hur... "

Ja ni förstår säkert vart jag är på väg... min sista fråga blir: Är detta en kristen troende människas uppgift idag?
Ska vi sprida oro och ångest omkring oss i vår strävan att bevisa hur fel myndigheterna har och hur rätt vi själva har...?
Anonym
#7. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Björn Olsen berättade igår att en ny studie visar att utan ansiktsmask (5-lager) så är smittorisken 90% att smittas med Covid.
Men använder både den smittade och alla andra ansiktsmasker så minskar smittorisken av Covid till 0,4%!

Något att tänka på, för precis alla därute!

(Från "Efter fem" igår.)
Anonym
#8. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Miljoner människor har tagit vaccinet eftersom de vill medverka till att virusets framfart och konsekvenser stoppas, eller åtminstone minskas.
Jaha.
Alla dessa människor har tagit sprutorna ovetande om eller utan tanke på allt det som nu skrivs.. dessa har i rimlighetens namn följt myndigheternas uttalanden och råd; vaccinet kan minska virusets farlighet vid sjukdom, och minska risken för smitta.
Att biverkningar finns vet varenda en, exakt som vid alla mediciner, men trots det följer man uppmaningen med syftet att dämpa och jämna ut smittan...
Ok.
Här uppstår en fråga till alla som vill beskriva faran med vaccinet.
Är det meningen att alla dessa människor, de som tagit vaccinet, ska läsa om vaccinets farlighet och sedan oroligt gå omkring, år efter år, och vänta på att detta ska visa sig i kroppen?
Bör alla dessa som läser om de som skrivs om "biverkningar", och långvariga sådana som påverkar kroppen negativt, försöka plocka ut vaccinet på något sätt för att få lugn och ro?.. Eller är det verkligen meningen att människor som i god tro följt regeringens råd ska hamna i en livssituation där oro och ångest skall följa dom framöver.. "När kommer detta att visa sig i kroppen... när och hur... "

Ja ni förstår säkert vart jag är på väg... min sista fråga blir: Är detta en kristen troende människas uppgift idag?
Ska vi sprida oro och ångest omkring oss i vår strävan att bevisa hur fel myndigheterna har och hur rätt vi själva har...?
Ska vi istället hoppa över att oroa andra genom att tysta ner fakta? Som ett slags förträngande skyddande strutsbeteende..?
Jag hade velat veta om farorna INNAN jag vaccinerade mig, om det hade varit aktuellt. Men nu verkar dessa biverkningar öka för varje vaccinboost, och det finns de som ännu inte tagit den tredje spruten..eller någon av de första.
Är det bättre att gå ovetande, och lita på vad alla myndigheter säger..eller är det bättre att ta reda på fakta och försöka att hjälpa människor genom att visa dem?
Om symtom dyker upp i kroppen, efter vaccineringen, så kan det vara bra att veta om vilka farliga biverkningar som vaccinen ger. Alla är inte uppräknade på listor. Alla är inte offentligt ihopkopplade till vaccinen.
Den som inte vill veta någonting kan väl sluta läsa..om rubriken verkar handla om vaccinen? Och den som vill veta saker kan gå in och läsa?
Svårare än så är det väl inte. Vad det än handlar om. Likadant när vi diskuterar villoläror och annat. Den som stör sig kan väl låta bli att läsa..eller?
Allt handlar om omsorg om sin nästa. Inte för att det är roligt och spännande på något sätt..
Det finns så mycket tystande, och försök att motbevisa både det ena och det andra här, och kanske allra mest detta med Covid och vaccinerna. Är detta kämpande rätt eller är det fel?
Visst ska vi försöka att lyfta upp allt som inte är enligt Bibeln i ljuset, och avslöja det, men att tysta fakta som är angelägna och akuella för hela landets och världens befolkning, just nu mitt i en pandemi, det anser inte jag vara rätt.
Anonym
#9. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Ska vi istället hoppa över att oroa andra genom att tysta ner fakta? Som ett slags förträngande skyddande strutsbeteende..?

Jag hade velat veta om farorna INNAN jag vaccinerade mig, om det hade varit aktuellt. Men nu verkar dessa biverkningar öka för varje vaccinboost, och det finns de som ännu inte tagit den tredje spruten..eller någon av de första.

Är det bättre att gå ovetande, och lita på vad alla myndigheter säger..eller är det bättre att ta reda på fakta och försöka att hjälpa människor genom att visa dem?

Om symtom dyker upp i kroppen, efter vaccineringen, så kan det vara bra att veta om vilka farliga biverkningar som vaccinen ger. Alla är inte uppräknade på listor. Alla är inte offentligt ihopkopplade till vaccinen.
Den som inte vill veta någonting kan väl sluta läsa..om rubriken verkar handla om vaccinen? Och den som vill veta saker kan gå in och läsa?
Svårare än så är det väl inte. Vad det än handlar om. Likadant när vi diskuterar villoläror och annat. Den som stör sig kan väl låta bli att läsa..eller?

Allt handlar om omsorg om sin nästa. Inte för att det är roligt och spännande på något sätt..

Det finns så mycket tystande, och försök att motbevisa både det ena och det andra här, och kanske allra mest detta med Covid och vaccinerna. Är detta kämpande rätt eller är det fel?
Ok.. så alla dessa trådar med rubriker som definitivt visar innehållet "farligt farligt" är helt ok då...

Och uppgiften att varna alla som inte tagit sprutan är lagd på en kristen troende, och jämförs här med villolärarens uppgift..?

Samtidigt som en följd av att varna för sprutan blir att starta en oroshärd bland dem som tagit vaccinet...
Jaja... vi tänker olika, precis som vi fungerar olika vid krissituationer.
Vi kan ju även tänka att varje människa kan tänka själv... kan kolla själv.. men ibland tänker vi att medmänniskorna måste få draghjälp för att kunna tänka själv... jaja...

Bäst är väl att låta varje enskild människa ta sitt beslut utan påtryckningar från varken det ena eller det andra hållet... Orsaken till sprutan sägs ju vara två: Att reducera eller ta död på halva befolningen eller att försöka stoppa en pandemi som orsakar samhällskris..i världen.
Det är bara att välja..
Nåja, jag ska inte tjata mer men nog är vi nästan alltför hjälpsamma ibland.. Det kan leda till passivitet.. tänker jag...
Anonym
#10. Publicerat 2021-12-07 av Anonym
Hade jag fått höra att någon av mina vänner satt inne på en massa viktig information angående vaccinen..men inte talade om det för mig..så hade jag frågat:

"Men varför sa du ingenting? Varför fick jag inte reda på det innan? Hur kunde du låta bli att berätta det du vet, när du visste att jag skulle vaccinera mig? Bryr du dig så lite om mig..?"
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen