BoazNovax säger: En liten sång till alla som längtar efter en solstrålande vän.. ”You Are My Sunshine!” https://youtu.be/4Oc6PTtcthA?feature=shared
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-10-17 av Anonym.
Det stora uppvaknandet
Det stora uppvaknandet handlar om hur de globala multinationella företagen är ihopkopplade med varandra, och om hur mindre än en procent superrika individer äger och kontrollerar mer än 99 procent av de globala företagen och därmed indirekt världens befolkning. Har du hört talas om "World Economic Forum" och Klaus Schwab, och om hur dessa ultraglobalister styr världens regeringar? Vilken roll spelar "Covid-19" och "pandemin" i globalisternas planer för oss? Klaus Schwab står som författare till en bok om just detta. "Du ska vara lycklig över att inte äga någonting" - detta kallas "Den stora återställningen" i skuggan av pandemin. Men det kan också kallas "Den nya världsordningen" eller global kommunistisk statskupp. Filmen visar också vilka individer och familjer som döljer sig i skuggan av kulisserna som utgör WEF och frontfigurer som Klaus Schwab, George Soros och Bill Gates.

Se denna film och berätta vilka intryck filmen gör, vilka tankar du får av den. Är detta början på det som beskrivs i 2 Thess 2:1-11, om vad som ska föregå Jesu andra återkomst, och vad kan vi göra, vad bör vi göra?

MONOPOL: Vem äger världen? – "Bästa dokumentären någonsin!" (stopworldcontrol.com)

Svar på inlägg

MrIroni
#1. Publicerat 2021-10-18 av MrIroni
Var har du fått de siffrorna från att mindre än 1% äger 99% av globala företagen?

Vad är ett globalt företag för något?

Att den rikaste 1% äger mer än resterande 99% kan jag hålla med om. Men även det beror på hur man räknar ut dessa tal. Ett företag kan värderas högt, men det är ju som först när man säljer företaget man vet värdet. Såvida man inte räknar omsättningen/vinsten.

Jag kan äga en bil, som är värderat till en miljon. Men lyckas inte sälja den för som mest 800 000. Är jag då miljonär om jag äger bilen?
SweKiwi
#2. Publicerat 2021-10-18 av SweKiwi
Nu har jag inte sett hela dokumentären, och jag vet inte om jag orkar det heller, men jag följde samma spår som »berättaren« gjorde. Vilka företag som äger andelar i olika företag.

Även om det är några få företag som är »största aktieägare« i väldigt många bolag världen över, så är deras andelar ganska små. Ingen verkar komma över tio procent på egen hand. Och tillsammans handlar det kanske om en femtedel, fjärdedel eller som mest en tredjedel (beroende på hur många man räknar in). Men för att komma över 50 procent så krävs det att väldigt många företag slår sig samman och samarbetar.

Detta nämns inte, åtminstone inte under den tid som jag tittat. I stället fokuseras det på att de är »top institutional holders«. Det är ju som när någon här försökte visa på att Bill Gates minsann var den största ägaren av boskapsmark i USA, men vars andel i det stora hela var försvinnande liten...

Sedan är väl flera av dessa ägarbolag egentligen en sorts fondförvaltare. Det är alltså inte 2-3 personer som sitter överst och äger allting. Lika lite som att de personer som styr Tredje AP-fonden skulle äga de hundratals miljarder kronor som förvaltas. Eller?

/ Kiwi
Anonym
#3. Publicerat 2021-10-18 av Anonym
Nja,skall man verkligen parafrasera och jämföra väckelse och uppvaknande inför tro,omvändelse och pånyttfödelse med ett uppvaknande i fråga om märkliga samhällsutvecklingar?
Det tror inte jag.
Men för all del,i fråga om uttalandeen från Klaus Schwab och andra om den utveckling där man vill få bort privat ägande och" du kommer inte äga något,men du kommer vara lycklig"kan man ju med all rätt undra om de själva innefattas av detta.En trovärdig ledare föregår ju med ett gott exempel.
Snarare verkar det tyvärr som man planerar en " fantastisk" värld fri från nationsgränser,privat ägande och allmän frihet under ansvar. Prognosen visar väl också på en värld utan glesbygd och jordbruk och kanske i förlängningen en värl fri från organiska familjer som själva reproducerar sig och kan leva enligt Guds vilja.
Jag kan inte förstå farligheten med privat ägande. Marxistiska ideer om kollektivt ägande eller styrning av livsnödvändigheter riskerar och tenderar att bli mera korrumperade och mera dysfunktionella än privat ägande och ett monetärt system.
Men vi vallas ju med morot och piska mot en framtid där alla problem skall fixas och suddas ut.
Syndbegreppen och den kristna synen och lösningen på det anses förlegad och nya lösningar på mänsklighetens problem planeras och lanseras mer och mer. Den som är emot dessa lösningar kommer väl städas bort i godhetens namn
Anonym
#4. Publicerat 2021-10-19 av Anonym
Förkunnaren Per - Arne Imsen har stora kunskaper i ämnet. Han säger att Rotchild bara väntar på en stor kris eller den perfekta stormen för att omdana ekonomin och jämna vägen agenda 2030 och allt vad det nu innebär. Mycket som händer i vår tid.
Tritonus
#5. Publicerat 2021-10-30 av Tritonus
Min kunskap och världsbild korrelerar i stort med filmmakarens.
Invändningen att de sällan ensamma kommer upp i 50% kommenterar jag så här:

* Det finns skäl att tro att samma personer är storägare i flera av investmentbolagen på de översta platserena.
* vissa av bolagen på de högsta platserna äger andra på samma lista.
* I ett bolag där de flesta äger enstaka procent eller promille är den största ägaren tongivande även om ägarskapet endast är 20%.

* Flera tusen personer är med i andra sammanslutningar där uppfattningar likriktas, bland annat ordnar. Om en fond har 50 stora ägare och alla dessa är med i samma eller likartade ordnar finns stor samhörighet.
Även andra samarbetsorgan är forum för planering av stora skeenden. WEF nämns, WHO, FN, Romklubben, Bilderberggruppen, Bohemian Grove, Trilterala komissionen osv.

Jag såg videon för några dagar sedan. Ingen information var ny för mig, men det var en bra sammanställning.

Den stora frågan för mig när det gäller denna typ av information är varför Facebook, youtube mfl tillåter denna video och likande att synas. de deplattformerar ju varenda liten bloggare som går emot den sozialistiska värdegrunden. Vad tror ni i denna fråga?
Anonym
#6. Publicerat 2023-09-23 av Anonym
Man kan ju säga att de lyckats väldigt bra, fast de fuskade och använde sig av psykologer som sysslar med beteendemanipulation.

SAGE... 41:39 om man inte vill titta på hela klippet
BoazNovax säger: En liten sång till alla som längtar efter en solstrålande vän.. ”You Are My Sunshine!” https://youtu.be/4Oc6PTtcthA?feature=shared
Skriv Skriv här Skriv i megafonen