Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Constantine
Skapat 2021-05-02 av Constantine, man, 28 år, Skåne län.
Bank ID
Hej.

Som konservativ, kristen och traditionell av mig så hade jag gärna velat testa denna sajt, men tydligen måste man har Bank ID för att testa en månad. Detta har inte jag av diverse anledningar, och jag tänker ju inte betala ett helt års medlemskap innan jag ens har provat.

Finns det en lösning på detta eller ska jag avsluta medlemsskapet bara?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-05-03 av Anonym
Om du kopplar ditt kort så dras det varje månad... och du kan avsluta när du vill
Constantine
#2. Publicerat 2021-05-03 av Constantine
Jo, men problemet är ju att jag måste signera med Bank-ID när jag kopplar kortet, och eftersom jag inte har Bank-ID så går ju inte det.
Anonym
#3. Publicerat 2021-05-03 av Anonym
Ok... så var det inte innan om jag minns rätt
Lycka till med att hitta ngn annan lösning
Anonym
#4. Publicerat 2021-05-04 av Anonym
Avsluta och kontakta banken att det inte fortsatt får dra från ditt konto men och en undran hur kom du in här egentligen utan legitimation av något slag.Vill du svara på det!!!!!

bank ID har ju alla idag, varför inte du, det är ju nästan ett måste idag
Skaffa dig det för du kommer att behöva det,
(unge man det är bara vi äldre som är lite efter inom det tekniska, men även vi måste hänga med)
Anonym
#5. Publicerat 2021-05-04 av Anonym
Avsluta och kontakta banken att det inte fortsatt får dra från ditt konto men och en undran hur kom du in här egentligen utan legitimation av något slag.Vill du svara på det!!!!!

bank ID har ju alla idag, varför inte du, det är ju nästan ett måste idag
Skaffa dig det för du kommer att behöva det,
(unge man det är bara vi äldre som är lite efter inom det tekniska, men även vi måste hänga med)

Skapa ett konto och skriva på ett forum är gratis och det kan man göra utan BankID.
Det är när man ska betala för att kunna skicka och ta emot mail man måste identifiera sig via BankID.
Anonym
#6. Publicerat 2021-05-04 av Anonym

Skapa ett konto och skriva på ett forum är gratis och det kan man göra utan BankID.
Det är när man ska betala för att kunna skicka och ta emot mail man måste identifiera sig via BankID.
TACK Cutecissi, då vet vi alla detta
Ha en bra vecka
Constantine
#7. Publicerat 2021-05-06 av Constantine
Haha, största anledningen till att jag är här inne på denna sidan är just på grund av att jag är inte som alla andra "moderna" människor. Jag trivs inte med alla moderna grejer som man måste skaffa sig annars blir man utanför. Känns obehagligt med elektroniska saker som man inte kan ha i handen.
Anonym
#8. Publicerat 2021-05-18 av Anonym

Hej Constantine - bra att du är konservativ, 25 år...

Du hittar mina - TroärGottPeter - inlägg under "Politik och samfund" - "Trump's era kan gå ett andra varv..." - fortsätter snart - m fl - Forum...

Jag läser dig, din skepsis;
- "Digipassdosa" (nödlösning) fungerar, dock sämre för mig 67 år pga minimalistiskt format, dålig ergonomi...
- "BankID-dosa" dvs "kortläsaren" för USB-datorbruk (utgår snart?)... jättedålig ergonomi, svåranvänd...
- "Mobilt BankID-appen" för smartphone >98% användare, extremt säker, lättanvänd, tagit över hos operatörerna - "verifierar" KD.se-användare, inga "fejkade konton"...
Övrigt... du kan "månadsprenumerera a 49 SEK" via sk första betalning med Bankkort som då kopplas att automatiskt dra 49 SEK på första datum exv den 15:e i månaden då du betalade med kortet... då den 15:e varje månad måste 49 SEK finnas på kontot...
Se menylisten överst - "FÖRSTASIDA" (m fl) - längre ned till höger i sidmarginalen: "Tjänster" - nederst: "Konto" - Betalning - Avsluta mitt konto - Logga ut... dock är "Betalning" inte optimalt beskrivet för sk "kundvänlighet"...

Jag har störningar i "Forum" och Kundservice hos KristenDate.se - löses med Norgesätet, Olso, Oyvind Andre Isaksen DL SL, post@socialgarden.no... Obs - "Svar måste vara mellan 3 och 4000 tecken"... VARFÖR?... KD.se har sk formatfel mellan Office Word och "KD.se" som beror på att KD.se inte är sk OpenXML-format kompatibelt... - jämför att texten här nu omfattar vid direkt skrivning här på KD.se = 1909 tecken... men om denna nu kopieras från KD.se till Word och ordräknare blir = 1804 tecken är färre = Varför???... sedan infogas åter från Word till KD.se så räknar KD.se blir = 3202 tecken är mera = VARFÖR?????... = Alltså, inte OpenXML-kompatibelt...

Vänligen,

Anonym
#9. Publicerat 2021-05-26 av Anonym
Popah, jag har kopierat detta från "Ep 43: Kvinna, Kristen, Singel och 40+ i församlingen!"...

Svar #46. Postat i dag kl 17:12 av TroärGottPeter. - 2021-05-26, Onsdag …

Hej igen Popah, ref här senast #44 och #45 - där jag här går vidare i den delen som behandlas i "BankID".
Jag föreslår här att jag och du öppnar dialog på tema - "... KD.se har formatfel och är inte OpenXML-kompatibelt med ex Office Word...".
Jag startar och inleder dito, du behöver endast bidraga med dina synpunkter etc, som vi har i dialog med - KD.se Oslo Oyvind Andre Isaksen DL SL post@socialgarden.no...
Popah, du ser själv att jag alltid uttrycker mig vänligt och korrekt.
Jag återkommer således i dito "tema".
Vänligen,
Peter
Anonym
#10. Publicerat 2021-05-26 av Anonym
Popah - dito "Ep 43: Kvinna, Kristen, Singel och 40+ i församlingen!" och "BankID"...

Men, visst - överens.

Popah, det är antagligen en äldre version av aktuell Website... nyare är kompatibla med OpenXML-format...

Popah, under tiden som Oyvind och programmerarna jobbar... har jag emailat - att "Svar måste vara mellan 3 och 4000 tecken"... SKALL tas bort - eftersom det inte påverkar servrarna... Obs = CENSURERANDE !!!...

Vänligen,
Peter
Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen