Lilla snöflingan säger: Ja, nu firas d centrala i kristendomen: Påsken, högtiden då Jesus dog/uppstod; Från "mörker till ljus" & "död till liv". Tack, JC!!! Bless y'all <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

sailias2
Skapat 2021-04-12 av sailias2, man, 59 år, Västra Götalands län.
Vem riktar du dig till i bön?
Jag tänker på de i kristna sammanhang vanligast tänkbara alternativen.

Det här kan vara känsligt. Så skippa gärna svara.
Jag vill inte att denna fråga ska störa denna den troligen innersta och viktigaste relationen som vi kan ha.
(det är en privatsak mellan dig och Gud)

Själv vänder jag mig mer ofta till Fadern.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-04-12 av Anonym
Tänker på att vi går genom Jesus när vi vill nå Fadern.. Vi ärar Fadern genom Sonen.. och vi tillber Fadern genom Sonen..
Det står:
..Och allt vad ni gör i ord eller handling, gör det i Herren Jesu namn och tacka Gud Fadern genom honom." Kol 3:17

Men det kommer en tid, och den är redan här, när sanna tillbedjare ska tillbe Fadern i ande och sanning. Sådana tillbedjare vill Fadern ha. Joh. 4

Jesus sade till honom: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. Joh 14

Fast som du säger: Det är högst personligt då relationen med Gud är personlig.
Tillit
#2. Publicerat 2021-04-13 av Tillit
Jo, men om vi får tro den där uppdelningen av Gud i kvinnligt och manligt, så borde väl kvinnor relatera mer till hon Anden?

(Kunde inte hålla mig... )

Väldigt bra Vingen, vill jag tillägga :)
Anonym
#3. Publicerat 2021-04-14 av Anonym
Till Mamma Pappa Jesus Gud
Lilla snöflingan säger: Ja, nu firas d centrala i kristendomen: Påsken, högtiden då Jesus dog/uppstod; Från "mörker till ljus" & "död till liv". Tack, JC!!! Bless y'all <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen