Höstlöv säger: Våra liv kan se olika ut vad gäller förutsättningar & livsvillkor. Ofrivillig ensamhet av partner/vänner finns överallt. Bjud över nån, det är helg!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Tillit
Skapat 2021-04-09 av Tillit, man, 59 år, Stockholms län.
Fick mig ett gott skratt av ett PM som kom idag...
Från momma2110 i dag kl 01:30

God dag,

Det här är Avery Estella, jag är en gud som fruktar och tränar kristen med god tro på den heliga treenigheten, jag är singel och jobbar trevligt, jag gillar din profil, kanske vi kan träffas eller träffas någon gång.. du kan skriva till mig direkt till min privata e-post (estellanicol21 på g.... mail.com)


Guds ljus xx

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-04-09 av Anonym
Några minuter tidigare fick jag också ett brev från Avery Estella,"hon" verkar vara på hugget.
Det enda jag kan se att vi har gemensamt är "jag är singel och jobbar trevligt"
Tillit
#2. Publicerat 2021-04-09 av Tillit
Ja, "en gud som fruktar och tränar" låter ju intressant... Kanske ingår i den där fyrenigheten som nämndes i den andra tråden...
MrIroni
#3. Publicerat 2021-04-09 av MrIroni
Ja, "en gud som fruktar och tränar" låter ju intressant... Kanske ingår i den där fyrenigheten som nämndes i den andra tråden...
Jag tror du ska bjuda på fruktsallad första dejten!

Nä, hon kanske fruktar Gud? Eller är det frukten av den helige ande som hon syftar på? Jag förstår liksom inte vilken frukt...
Tillit
#4. Publicerat 2021-04-09 av Tillit
Jag tror du ska bjuda på fruktsallad första dejten!

Nä, hon kanske fruktar Gud? Eller är det frukten av den helige ande som hon syftar på? Jag förstår liksom inte vilken frukt...
Du kan ju mejla och träffas eller träffas (vad det nu är för skillnad dem emellan), så får du se
MrIroni
#5. Publicerat 2021-04-09 av MrIroni
Du kan ju mejla och träffas eller träffas (vad det nu är för skillnad dem emellan), så får du se
Det finns tre olika innebörd i ordet träffas.
Ett att man bara råkar träffas, att det inte var planerat att ses. Det kan det ju inte betyda då man ska mejla varandra.

Det andra är att man kommer ses, alltså bestämma över att man träffar varandra någonstans.
Det tredje är att man blir träffad av ett skott. Alltså att man blir skjuten.

Så jag tackar nej till att spela rysk roulett inom dejtingen. För det måste ju menas att antingen träffas vi eller skjuter jag dig.

Vad jag tror:
Antingen är det någon som har tråkigt och bara hittar på något.

ELLER: Det jag mest tror är att den som mailat har inte betalat något medlemskap och vill bli kontaktad över mail istället. Om någon går på det och mailar så kommer den här "Estella" att vilja ha en låg summa pengar, för tex bussbiljett, och när betalningen har skickats så hör man inget mer från personen.
Eftersom det både är dålig svenska OCH en låg summa pengar så brukar de som blivit lurade inte våga gå till polisen eller säga något för det känns så uppenbart. Så det är ett hyfsat enkelt sätt att tjäna lite pengar på.
Höstlöv säger: Våra liv kan se olika ut vad gäller förutsättningar & livsvillkor. Ofrivillig ensamhet av partner/vänner finns överallt. Bjud över nån, det är helg!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen