Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2021-03-10 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
KDP #Glorious-AW #ExtraAllt med Alexander Bard
Mina vänner!!??????
Nästa PK Live! kommer bli något utöver det vanliga, då Pennys Kultursällskap - PK samkör med Kristna Dejtingpodden för en alldeles #Glorious #ExtraAllt #Afterwork där vi gästas av Alexander Bard för att snacka om män och manskultur.??

Cilla Eriksson är laddad till tänderna och redo att bombardera Alexander med allt hon någonsin velat veta om män och attraktion!??

Vi kommer livestreama intervjun via Zoom mot FB, men de som föredrar att lyssna på podden kommer kunna ta del av samtalet i efterhand - hoppas vi ses!!??????

#thebestisyet2come #kristendate #manosfären

För mer info, klicka på länken och bjud in era vänner:
https://fb.me/e/3shqpeG3P

Svar på inlägg

HerrF75
#1. Publicerat 2021-03-10 av HerrF75

Detta blir kul. Bard är en favorit så kan bli lite förutsägbart. Håller med honom i ungefär lika mycket som jag inte håller med honom. HAHA!

Började gilla honom mer när det visade sigm att handigga personer jag diggar som exempelvis: Candace Owens, Ben Shapiro och Jordan Peterson.


Oavsett mår världen lite bättre, blir lite intressantare och skulle vara betydligt tråkigare utan en viss andel Bard.

När det gäller relationer är han intressant. Han går djupt men mer som en tekniker och går rakt på. Långt ifrån det vanliga som vi möter hos terapeuter, betandeföreläsare och liknande. Han är väääääldigt fyrkantig och inte så lite kategorisk.

Som sagt. Det blir kul även om jag kanske inte förvänt mig något nytt.


Zoroastrianism är ett kapitel för sig.


Popah
#2. Publicerat 2021-03-11 av Popah

Detta blir kul. Bard är en favorit så kan bli lite förutsägbart. Håller med honom i ungefär lika mycket som jag inte håller med honom. HAHA!

Började gilla honom mer när det visade sigm att handigga personer jag diggar som exempelvis: Candace Owens, Ben Shapiro och Jordan Peterson.


Oavsett mår världen lite bättre, blir lite intressantare och skulle vara betydligt tråkigare utan en viss andel Bard.

När det gäller relationer är han intressant. Han går djupt men mer som en tekniker och går rakt på. Långt ifrån det vanliga som vi möter hos terapeuter, betandeföreläsare och liknande. Han är väääääldigt fyrkantig och inte så lite kategorisk.

Som sagt. Det blir kul även om jag kanske inte förvänt mig något nytt.


Zoroastrianism är ett kapitel för sig.

Jo, men vi tänkte så. Han har engagerat sig mycket i det här med manskultur, så det vore intressant att höra honom prata lite om det i kontexten kring dejting och vilka normer och värderingar han ser finns hos sekulära män och hur de skiljer sig från frikyrkans kultur. :-)
Anonym
#3. Publicerat 2021-03-11 av Anonym
Alexander Bard är numera engagerad i "Burning man"- rörelsen och synteism (syntetisk teism, där man först måste vara ateism och sedan skapar en egen gud).

Han säger:
Synteismen kommer att bli religionen i vår tid helt enkelt, för det är det enda vi kan tro på.

Burning man lockar folk från hela världen.

Varför väljer ni Bard, till er podd?
Anonym
#4. Publicerat 2021-03-11 av Anonym
Alexander Bard är numera engagerad i "Burning man"- rörelsen och synteism (syntetisk teism, där man först måste vara ateism och sedan skapar en egen gud).

Han säger:
Synteismen kommer att bli religionen i vår tid helt enkelt, för det är det enda vi kan tro på.

Burning man lockar folk från hela världen.
Inte bara det, han är öppet drogliberal, har varit engagerad i Satanistkyrkan och har öppet, vid flera tillfällen, kallat kvinnor som går ut och berättar om sexuella övergrepp för lögnare. Blev så chockad i morse när jag såg att ni valt just honom för att lära oss om mansrollen. Detta är en man som gör mig illamående i själen, och många medier har valt att stänga av honom för att inte ge honom mer utrymme för alla sina uttalanden, och så kommer ni och ger honom mer utrymme?
Om ni menar på att han ska representera sekulära män så är ni också fel ute, de flesta vettiga män, sekulära eller troende, vill inte förknippas med honom.
KarinW
#5. Publicerat 2021-03-11 av KarinW
Mina kära trogna bröder och systrar i Herren, varför blir ni förvånade?
Detta är vad som sker när man inte har Jesus som Herre utan går sina egna vägar.

Cilla och den andra poddaren är vargar i fårakläder som kommer till en kristen sajt för att lura till sig lyssnare ut på den breda vägen bort från oss troende. De har aldrig varit kristna, de talar aldrig troget utan kör sitt eget race. Ska de vara trogna kan de använda Bard till att tala om Herren och visa Bard vem Jesus är. Allt annat är bara vad deras hjärtan själva söker. Skönt att ni nu insett och ser vad jag ser efter så många varningar.

Vi ska inte lyssna på dessa två personer, deras podd eller ha något med dem att göra. Inte heller borde kristendate sponsra dessa. Det är avskyvärt. Det är dags att vakna nu innan fler dras med i detta.
Popah
#6. Publicerat 2021-03-11 av Popah
Alexander Bard är numera engagerad i "Burning man"- rörelsen och synteism (syntetisk teism, där man först måste vara ateism och sedan skapar en egen gud).

Han säger:
Synteismen kommer att bli religionen i vår tid helt enkelt, för det är det enda vi kan tro på.

Burning man lockar folk från hela världen.

Varför väljer ni Bard, till er podd?
På grund av att han är engagera i den sekulära mansrörelse som växt under de senaste åren och vi därför finner det intressant att kontrastera den mot den kultur som rådet bland frikyrkomän.
Popah
#7. Publicerat 2021-03-11 av Popah
Inte bara det, han är öppet drogliberal, har varit engagerad i Satanistkyrkan och har öppet, vid flera tillfällen, kallat kvinnor som går ut och berättar om sexuella övergrepp för lögnare. Blev så chockad i morse när jag såg att ni valt just honom för att lära oss om mansrollen. Detta är en man som gör mig illamående i själen, och många medier har valt att stänga av honom för att inte ge honom mer utrymme för alla sina uttalanden, och så kommer ni och ger honom mer utrymme?
Om ni menar på att han ska representera sekulära män så är ni också fel ute, de flesta vettiga män, sekulära eller troende, vill inte förknippas med honom.
Han är en av många röster som tillsammans bidrar till att lägga tillvarons puzzel. Personligen är jag stark motståndare till idén om deplattformering utan tror på ett samhälle där vi alla kan samtala med varandra kring ämnen vi är intresserade av.
Popah
#8. Publicerat 2021-03-11 av Popah
Mina kära trogna bröder och systrar i Herren, varför blir ni förvånade?
Detta är vad som sker när man inte har Jesus som Herre utan går sina egna vägar.

Cilla och den andra poddaren är vargar i fårakläder som kommer till en kristen sajt för att lura till sig lyssnare ut på den breda vägen bort från oss troende. De har aldrig varit kristna, de talar aldrig troget utan kör sitt eget race. Ska de vara trogna kan de använda Bard till att tala om Herren och visa Bard vem Jesus är. Allt annat är bara vad deras hjärtan själva söker. Skönt att ni nu insett och ser vad jag ser efter så många varningar.

Vi ska inte lyssna på dessa två personer, deras podd eller ha något med dem att göra. Inte heller borde kristendate sponsra dessa. Det är avskyvärt. Det är dags att vakna nu innan fler dras med i detta.
Ja, självklart. Vår hemliga plan har hela tiden varit att få er alla att tillbe djävulen.
George Soros ger oss dessutom duktigt med pengar för att kunna fortsätta denna påverkansoperation, så ta dig i akt syster. Ev. kan några farliga demoner hoppa på dig, bara genom att du skriver med mig här.
Anonym
#9. Publicerat 2021-03-11 av Anonym
Men, Popah, vill ni inte diskutera med vanliga sekulära män i kontrast till de frikyrkliga?
Ni ställer nu frikyrkovärlden emot en annan andlig värld, som inte representerar vanliga mäns manskultur.
Du ser vad Bexy skriver.

Har Bard inget alls att göra med uppmärksamhet som dragplåster och lyssnarfiske genom kontroversiellt kändisskap?
KarinW
#10. Publicerat 2021-03-11 av KarinW
Ja, självklart. Vår hemliga plan har hela tiden varit att få er alla att tillbe djävulen.
George Soros ger oss dessutom duktigt med pengar för att kunna fortsätta denna påverkansoperation, så ta dig i akt syster. Ev. kan några farliga demoner hoppa på dig, bara genom att du skriver med mig här.

"Tillbe djävulen" har jag aldrig sagt: Jag skrev Gå sin egen väg på den breda vägen" det har inget som helst att göra med djävulen endast en själv. "Demoner som ska hoppa på mig", du är allt för insöad i detta tänk vilket är helt fel och jag tycker synd om dig. Att du överhuvudtaget nämner Demoner och djävulsdyrkan visar ju på hur fel ute du är i din tro. Plus allt annat skräp du förmedlar i text och podd. Din frukt syns/hörs, den innehåller inget kristet.

Du vet väl att mycket av eländet inte har med djävulen att göra överhuvudtaget utan ens ego och själviskhet.
Djävulen kan ibland ha endast en pytteliten del i det hela och då tillåter Gud honom att locka oss sen gör vi människor resten själva. För att vi ska kunna se och välja vår egen väg eller Hans väg. Det mesta elände skapar vi på egen hand utan djävulens hjälp. Du lägger all skuld på djävulen när det är DU (människor själva) som skapar eländet. Det där demonsnacket måste du kasta bort för det är en falsk lära (förmodligen från trosrörelsen?).

"Nästa fredag gästas vi av "manskonsulten" Alexander Bard. Är det några frågor ni tycker vi borde ställa? :-)"
Ja, du kan ställa dig själv frågan vad du som "kristen" har att göra med Bard och allt annat köttsliga dynga eran podd består av. Sen välja om du vill kalla dig kristen eller inte. Vi kristna vill inte ha med Bard att göra eller höra hans ideologi. Om du vill göra din podd och prata med icke-kristna, FINE men gör det på fritiden och håll oss kristna utanför. Ska du ha en kristen podd håll dig till kristendomen svårare än så är det inte.
Du kan inte ha båda. VÄLJ!