Forum > Religion och tro > Diskussion

Klas Vegas
Skapat 2020-11-11 av Klas Vegas, man, 59 år, Skåne län.
Jag skrev ett oetiskt inlägg här på KD
Jag placerar mitt inlägg under tro. För jag menar att det handlar om hur jag skall vara som människa snarare än politik. Hur skall man agera som kristen.

I en tråd om Michael Wiehe skrev jag att han är en av de människor jag är tvärsäker på har en odiagnosticerad autism diagnos (därför att det både syns i utseende och i tal).
Jag har svårt att förstå hur det kan vara ok att hylla massavrättningar (rakt emot 10 guds bud, sumeriska rättegångar (rakt emot 10 guds bud) censur och diktatur, men oetiskt att påpeka att X mycket märkliga världsbild med all sannolikhet bottnar i....

Inte heller var det något jag bara kastade ur mig. I 10 år var jag med i ÅSS, svenska ångestförengsällskapet där jag försökte lyssna på folk och stötta människor, arrangera sociala aktiviteter såsom badminton, bowling, sommarläger mm. Och en väldigt stor del av de som besökte oss var just människor med asperger/autism. Det kallades "social fobi" då, men precis alla som jag känner till och som fortfarande haft kontakt med psykiatrin har fått dessa ändrade till "autismspektrum".

Många var högfungerande så att vi kunde ha djävligt kul, jag kom många riktigt nära, men det kunde också vara jobbigt med en grupp på 7 personer där alla tycker att det skall vara precis så som de tycker och helt utan förståelse för andras perspektiv (det kallas avsaknad av "theory of mind" och måste finnas för att få diagnosen).
Men jag tappade också lusten mot slutet då jag tyvärr måste konstatera att den här totala avsaknaden av förståelse för andra människor också är farligt. Men nu får som tur var inte de stora flertalet av dessa möjlighet att vara farliga.

Under min livstid har jag sett välmenande människor utan konsekvenstänk och förståelse för andra perspektiv riva våra städer, rasera skolan, ödelägga svenska kyrkan och nu senast förvandla det lilla trygga landet i norr till en islamsk krigszon. Och med min bakgrund är det inte heller svårt att se att många av dessa välmenande människor uppvisar tydliga drag av autism.

För att ta några exempel så ser ju jag direkt att Palme, Eva Brunne, Anders Lindberg och Henrik Arnstad har autism. Eller vad sägs om Tegnell (som jag bara är till 85% säker på). Och jag menar att dessa människor är direkt farliga.
Tegnell har inte haft ett rätt sedan Coronan bröt ut, ändå får han fortsätta bre ut sig på tvärs mot hela den övriga forskarvärlden.
Carl Bildt (stark misstanke) är ett annat bra exempel. När Sverige hade 500% ränta kunde inte Carl inte ta in det i sina system utan hävdade att det var fel på verkligheten och inte hans teorier så han gjorde ingenting.

På det lokala planet såg jag en diakon med odiagnosticerad diagnos riva ner kyrkans verksamhet, och sedan när det var raserad bara söka en annan tjänst. Och här står vi med spillrorna. (Hon har själv berättat att hon egentligen inte var behörig att bli antagen (men Ersta ville vara snälla), om de gigantiska problemen hon fick under utbildningen (men Ersta ville inte döma), att hon inte borde ha vigts då hon inte kunde något (men Erst

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-11-11 av Anonym
Konstigt att du hänvisar allt till Autism det finns många andra typer av diagnoser som kan vara orsak till problem i världen. Psykopater, sociopater, narcissister, machiavellister alla dessa saknar konsekvenstänk.
Klas Vegas
#2. Publicerat 2020-11-11 av Klas Vegas
Nu förhåller jag mig till autism här eftersom det är ett problem. Och då det är lätt att se att det är välmenande idioter som rivit våra städer, raserat skolan och svk. Inte onda människor.

Hur skall man som medmänniska tex förhålla sig till Tegnell. Skall vi avfärda vår oro med att det bara var lite Corona och det har ju bara dött 6000 i sverige (fler än våra likvärdiga grannländer tillsammans).
Förstår ni vad som hade hänt om det nu varit digerdöden och Tegnell hade fått huvudansvaret för att bekämpa detta?

Och det är egentligen det som är så svårt för mig. Hur skall jag förhålla mig?
Anonym
#3. Publicerat 2020-11-12 av Anonym
Nu förhåller jag mig till autism här eftersom det är ett problem. Och då det är lätt att se att det är välmenande idioter som rivit våra städer, raserat skolan och svk. Inte onda människor.

Hur skall man som medmänniska tex förhålla sig till Tegnell. Skall vi avfärda vår oro med att det bara var lite Corona och det har ju bara dött 6000 i sverige (fler än våra likvärdiga grannländer tillsammans).
Förstår ni vad som hade hänt om det nu varit digerdöden och Tegnell hade fått huvudansvaret för att bekämpa detta?

Och det är egentligen det som är så svårt för mig. Hur skall jag förhålla mig?
Tycker du att det är friskt att du sitter på ett forum och sätter diagnos på en massa människor och kallar dem välmenande idioter? Vad har du själv för diagnos i så fall?
Anonym
#4. Publicerat 2020-11-12 av Anonym
Kanske är tegnell autist eller inte har du sett dokumentären på SVT där uppdrag granskning går igenom kritiken mot hans och gruppens agerande? Då får man en lite annan bild det handlar mycket om hur maktfördelningen ser ut med egna regioner som tar ansvar därav en viss tröghet i systemet. Långsam regering och en hel del annat.
Alice
#5. Publicerat 2020-11-12 av Alice
Varför tror du att du har fått en sån fixering vid att ge alla som inte delar just dina åsikter, en autismdiagnos?
Är det en diagnos du eller någon anhörig fick själv men förkastade?
Anonym
#6. Publicerat 2020-11-12 av Anonym
Klas Vegas, här har du något som verkligen oroar, hur vi ska förhålla oss till detta är helt enkelt livsviktigt...

Kolla tiden ut, en timme, och en skepnad av det otroliga framträder..

https://www.svtplay.se/video/28102936/dokument-utifran-konspirationernas-forenta-stater