Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2020-11-04 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep.22: Tungotal och raggningstips från Moses, Jesus och Mohammed


Cilla85 mottog precis tungotalets nådegåva och är därför sprudlande i anden inför veckans avsnitt. Jag planerar att hålla ett kort referat av Michael Grenholms kommande bok som handlar om just tungotalet. Med oss i programmet kommer även Frederic Brusi från Stockholms Universitet för att diskutera dejting ur ett religionshistoriskt perspektiv.

Hur ser era tankar och frågor ut inför veckans tema?

Svar på inlägg

Alice
#1. Publicerat 2020-11-05 av Alice
Låter intressant med dejting ur ett religionshistoriskt perspektiv.
Vad betyder sprudlande i anden? Är det sprudlande glad i anden d i menar? Eller kan Cilla bara tala i tungor just nu när anden sprudlar??? Har någon tolkat tungotalet? Vad sa Gud?
Eller var det mera att hon kände Guds närvaro så starkt så talförmågan blev till sluddrigt nonsens (som såklart inte är nonsens inför Gud men för oss människor)?
KarinW
#2. Publicerat 2020-11-05 av KarinW
Mohammed??
Alice
#3. Publicerat 2020-11-05 av Alice
Det vore nåt, raggningstips och tungotal från både Jesus, Moses och Mohammed
Popah
#4. Publicerat 2020-11-06 av Popah
Låter intressant med dejting ur ett religionshistoriskt perspektiv.
Vad betyder sprudlande i anden? Är det sprudlande glad i anden d i menar? Eller kan Cilla bara tala i tungor just nu när anden sprudlar??? Har någon tolkat tungotalet? Vad sa Gud?
Eller var det mera att hon kände Guds närvaro så starkt så talförmågan blev till sluddrigt nonsens (som såklart inte är nonsens inför Gud men för oss människor)?
Ja, precis!
Näé det tungotal hon fick var den personliga bönens tungotal (tror jag), saknar förmågan att uttyda tungotal - så jag vet egentligen inte. :-)

Hur som helst ligger avsnittet ute nu, så lyssna gärna!! :-)

https://www.podbean.com/eu/pb-32wt2-f140f6
KarinW
#5. Publicerat 2020-11-06 av KarinW
MEN MOHAMMED??!! Varför ska vi kristna beblanda oss med honom och hans religion? Mohammed och islam har satan som gud och du kommer alltså här och vill att vi kristna ska ta del av satan´s raggningstips?
Alice
#6. Publicerat 2020-11-06 av Alice
Popah ok kul för Cilla ja jag får lyssna på podden hur ni får ihop allt, spretigt tema den här gången.

Karin, alla människor är Guds skapelse som söker sig till Gud, att alla inte får förmånen att lära känna Jesus är tråkigt men det kan vi försöka ändra på eller hur?
Tror dock inte det fungerar genom att kasta skit på Mohammed.
KarinW
#7. Publicerat 2020-11-06 av KarinW
Popah ok kul för Cilla ja jag får lyssna på podden hur ni får ihop allt, spretigt tema den här gången.

Karin, alla människor är Guds skapelse som söker sig till Gud, att alla inte får förmånen att lära känna Jesus är tråkigt men det kan vi försöka ändra på eller hur?
Tror dock inte det fungerar genom att kasta skit på Mohammed.

Att alla människor ska få rätt att lära känna Jesus har jag väl aldrig förnekat!? Vad du fick det ifrån vet jag inte!
Mohammed är död sen länge men hans lära = Islam är från satan själv. Så frågan är då hur vi som kristna kan ta del av satans raggningstips förblir för mig en gåta då Jesus själv säger att vi inte ska ha med satan att göra! Det handlar inte om att kasta skit på någon utan se sanningen i vitögat! VARFÖR vill popa och cilla förmedla satans raggningstips till kristna? Att överhuvudtaget ha med islam och mohammed i ett sånt här projekt är smaklöst och faktikst väldigt illa sett ur ett kristet perspektiv! Det är röd varningsflagga här!

Ja vi ska försöka få muslimerna till att tro på Jesus - Korrekt. MEN detta handlar ju om att cilla och popah tycker det är okej jag blanda in islam i kristendomen, blanda lite som de vill! Ta del av mohammeds raggningsrepliker! De verkar inte se någon fara i det. Isåfall kan vi lika gärna avsäga oss kristen tro och ta del av islam istället. Ingen kan tjäna två gudar. Antingen håller man sig till Jesus 100% och inte blandar in islam ALLS! Vi ska inte ens nämna mohammed och hans tro i sånt här sammanhang!
KarinW
#8. Publicerat 2020-11-06 av KarinW
För att förtydliga texten lite för er som inte förstår vad jag säger.

Jag skulle kunna skapa en podd där jag läser ur satanistiska bibeln ger er tips därifrån.
Skulle även kunna ge er raggninstips och annat gött från New age läror.
Sen kan jag gå till buddisterna och ta del av dem och dela med er till er.
Efter det kan jag ge er sköna avslappnande tips från ett hinduistiskt tankesätt.
Sen kan jag dra till kyrkan och använda grova porr-repliker på singlar som förmodligen uppskattar det. Eh, ingen fara va? Det är OK? Menar, hur skulle jag uppfattas av andra i kyrkan om jag använde en raggningsreplik från tex mohammed? FOLK skulle bli GALNA! Troligtvis de äldre som fortfarande har kvar sin sunda barnatro, den yngre generationen skulle väl inte reagera på samma sätt för att de inte är vaksamma eller helt överlåtna till HERREN.

Om ingen reagerar på detta så är det någonting som är fel! VAKNA!

Vad som är rätt är att vi behöver inte ta del av NÅGOT av dessa på smörgåsbordet för att det ska gå rätt. Enda vi behöver är den sanna vägen - Jesus! Håller vi oss till Honom och INGET annat så är vi på rätt väg! Men släpper vi in annan skit så är det lätt att vi hamnar snett (vilket jag ser här och i sextråden).
Anonym
#9. Publicerat 2020-11-06 av Anonym
KarinW, jag tror du kan tagga ner lite. Poddarna spetsar bara till det i rubriken, lite skämtsamt, som man gör i blogg- och poddvärlden för att väcka intresse för ett avsnitt. Det framgår ju sen i texten att de ska prata om det här med parbildning ur ett "religionsvetenskapligt perspektiv", och det är knappast fel.

Med lite kunskap om tiderna och kulturerna det handlar om så inser vi dessutom lätt att ordet "dejting" inte betyder riktigt vad vi lägger in i ordet idag...

PS
Varför har du fortfarande inte registrerat din profil korrekt? Du vill förstås vara helt anonym? Av ditt sätt att skriva tror jag dock att jag vet vem du är...
Anonym
#10. Publicerat 2020-11-06 av Anonym
KarinW, jag tror du kan tagga ner lite. Poddarna spetsar bara till det i rubriken, lite skämtsamt, som man gör i blogg- och poddvärlden för att väcka intresse för ett avsnitt. Det framgår ju sen i texten att de ska prata om det här med parbildning ur ett "religionsvetenskapligt perspektiv", och det är knappast fel.

Med lite kunskap om tiderna och kulturerna det handlar om så inser vi dessutom lätt att ordet "dejting" inte betyder riktigt vad vi lägger in i ordet idag...

PS
Varför har du fortfarande inte registrerat din profil korrekt? Du vill förstås vara helt anonym? Av ditt sätt att skriva tror jag dock att jag vet vem du är...
Det är förbluffande likt personens som försvann..precis innan KarinW dök upp..och bad om ursäkt för personen som försvann.
Precis som andra här i forumet har exakt samma sätt att uttrycka sig som andra profiler som dyker upp i andra namn.