Höstlöv säger: Våra liv kan se olika ut vad gäller förutsättningar & livsvillkor. Ofrivillig ensamhet av partner/vänner finns överallt. Bjud över nån, det är helg!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

snömannen
Skapat 2020-09-07 av snömannen, man, 53 år, Västerbottens län.
Nervsmärta
Någon som har erfarenhet av detta och nått bra tips att ge. Har själv nervsmärta i händerna o fötterna, stort sett värk hela tiden i händerna, fötterna går fram o tillbaka, kommer från cellgiftsbehandling. Jobbade som grävmaskinist, men fick sluta pgr av sånn värk i händerna, sjukskrivning olika mediciner. Förmodar att de finns fler som har detta bekymmer..

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-09-09 av Anonym
Har ingen erfarnhet men många som har ledsmärtor lyckas bli av med smärtorna genom en lågkolhydrat kost.
Det var nervsmärtor du har men det kanske finns en chans att dina smärtor lindras med hjälp av den kosten.

Själv äter jag lågkolhydrat och kan säga att det var en av mina livs bästa beslut. Hade en mängd olika problem och åkommor som jag inte ens visste att jag hade. Näst intill allt försvann efter ett par månader.

Mina ögon öppnades upp och jag började ifrågasätta om kostråden som diverse hälsomyndigheter rekommenderar verkligen är bra. Men det är en annan historia :)
snömannen
#2. Publicerat 2020-09-09 av snömannen
Tack för svaret, kan säkert finna en hemlighet i de! :)
Ferguson
#3. Publicerat 2020-09-09 av Ferguson
Någon som har erfarenhet av detta och nått bra tips att ge. Har själv nervsmärta i händerna o fötterna, stort sett värk hela tiden i händerna, fötterna går fram o tillbaka, kommer från cellgiftsbehandling. Förmodar att de finns fler som har detta bekymmer..
Jag gick igenom ett antal cellgiftsbehandlingar inför en stamcellstransplantation och hade efteråt en väldig nervsmärta på ovansidan hö fot. Dr sa att förhoppningsvis klingar det av vilket det gjorde men det tog några år innan den var borta helt.
Anonym
#4. Publicerat 2020-09-09 av Anonym
Någon som har erfarenhet av detta och nått bra tips att ge. Har själv nervsmärta i händerna o fötterna, stort sett värk hela tiden i händerna, fötterna går fram o tillbaka, kommer från cellgiftsbehandling. Förmodar att de finns fler som har detta bekymmer..
Har du provat Amitriptylin?
snömannen
#5. Publicerat 2020-09-09 av snömannen
Jag gick igenom ett antal cellgiftsbehandlingar inför en stamcellstransplantation och hade efteråt en väldig nervsmärta på ovansidan hö fot. Dr sa att förhoppningsvis klingar det av vilket det gjorde men det tog några år innan den var borta helt.
Va skönt att de klingade av och gick tillbaka, upplever själv att de snarare blivit lite sämre.
snömannen
#6. Publicerat 2020-09-09 av snömannen
Har du provat Amitriptylin?
Tror de var den jag åt för ngr år sedan, den bet inte så bra.
Anonym
#7. Publicerat 2020-09-09 av Anonym
Vet ju egetligen inte helt säkert men har läst om människor som blivit friska av : Gaps dieten, Ketogenic diet. Dessa två metoder går ut på bland annat att bli fri från inflammationer. Finns mycket videos om dessa metoder på Youtube.
Anonym
#8. Publicerat 2020-09-10 av Anonym
Sticker och domnar i armar och ben här, varierande från hela benen/armen till ibland bara fötterna händerna. Enda sättet som jag funnit bra är att distrahera huvudet med något så att jag "glömmer" att känna efter.
Roffe
#9. Publicerat 2020-09-12 av Roffe

Psykossjuka tog själva över träningen

Ett forskningsprojekt som bara skulle hålla på några månader, har nu pågått i flera år. Orsaken är att deltagarna, de psykossjuka, själva tog vid där forskningen slutade. De utbildades till tränare och kunde visa på positiva effekter hos sina medpatienter med psykossjukdom. Under pandemin har de fortsatt träna utomhus. Tränarna Cecilia och Gustaf känner att bänkpress och hantlar gör att de mår bättre, och Gustaf tycker att han återfått beslutsförmågan.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1564085
Anonym
#10. Publicerat 2020-09-12 av Anonym
Men vad har detta med nervsmärta att göra? Men visst att röra på sig är bra för mycket.

Psykossjuka tog själva över träningen

Ett forskningsprojekt som bara skulle hålla på några månader, har nu pågått i flera år. Orsaken är att deltagarna, de psykossjuka, själva tog vid där forskningen slutade. De utbildades till tränare och kunde visa på positiva effekter hos sina medpatienter med psykossjukdom. Under pandemin har de fortsatt träna utomhus. Tränarna Cecilia och Gustaf känner att bänkpress och hantlar gör att de mår bättre, och Gustaf tycker att han återfått beslutsförmågan.
https://sverigesradio.se/avsnitt/1564085
Höstlöv säger: Våra liv kan se olika ut vad gäller förutsättningar & livsvillkor. Ofrivillig ensamhet av partner/vänner finns överallt. Bjud över nån, det är helg!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen