Dafred säger: Ha en välsignad helg, alla ni på KD :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-04-20 av Anonym.
SE UPP FÖR BEDRAGARE (fortsättning)
lSE UPP FÖR BEDRAGARE (fortsättning eftersom allt inte rymdes i tidigare inlägg)

I samband med att varningsklockorna ringde som värst så besökte jag min bank och berättade om omständigheterna. Fick träffa en bankman som direkt sa att han var 100% säker på att hon var en bedragare. En våg av sådant drar fram över världen och har oftast sitt säte i USA, Turkiet och Tyskland. Under de senaste åren hade han personligen pratat med flera hundra människor som blivit svindlade enligt det mönster som jag ovan beskrivit. Somliga hade betalat upp till en miljon kronor. Exempelvis äldre damer blir ofta svindlade av bedragare som utger sig för att vara soldater från USA. Andra på annat sätt. Unga som gamla. Det följer samma mönster. Se upp!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-08-21 av Anonym
Hej! Stort tack för varningen.
Nybliven medlem här.
Blev snabbt kontaktad av någon profil från Gotland, som jag hade tänkt svara på när jag hade mer tid för det hela. Hon ville omedelbart gå över till privat kommunikation via en G-mail adress.

Döm om min förvåning när mailet jag såg natten innan, som jag för ett par timmar sen tänkt svara på var puts väck, raderat, och hela profilen var raderad!!

Hann inte ens och agera innan vederbörande fick kalla fötter.
Kan det ha att göra med att jag såg ditt inlägg precis efter att jag läst det väldigt smickrande mailet från Gotland, som helt klart lät för bra för att vara sant.

Enormt stort tack Oson för varningen.

//
Communication
Anonym
#2. Publicerat 2020-08-21 av Anonym
Hej, när någon anmäler en scam så försvinner allt, mail profil, allt. När jag är 100% säkert så anmäler jag.
Fått mer mail från scam än från mån som faktiskt finns.
Tråkigt att det finns här men kan bero på att det är billigt att vara medlem. Bra att detta tas upp. Ha en bra dag/ helg.
Anonym
#3. Publicerat 2020-08-23 av Anonym
Hej Kaffemamsen!
Tack för ett utförligt och bra svar. Då vet jag att man tyvärr måste vara på sin vakt till och med här.
Ja oerhört tråkigt att det finns folk som spelar på medmänniskors godtrogenhet med uppdiktade storys till och med på denna sidan. Den kunskapen ska jag bära med mig. Stort tack än en gång! Ha en fortsatt bra helg!
Anonym
#4. Publicerat 2020-09-06 av Anonym

Program på svt-play om romansbedrägeri!! VANLIGARE än man tror?

”Lurad på Kärlek och Miljoner” Del2 om hur bedragarna AGERAR!
Anonym
#5. Publicerat 2020-09-11 av Anonym

Program på svt-play om romansbedrägeri!! VANLIGARE än man tror?

”Lurad på Kärlek och Miljoner” Del2 om hur bedragarna AGERAR!
Såg båda delarna ikväll. Faktiskt ansvarslöst att inte Kristendate gör mer för att varna sina medlemmar för detta- när det faktiskt leder till personlig konkurs, självmord och t.o.m fängelse (och dödsstraff!) för offren....
Dafred säger: Ha en välsignad helg, alla ni på KD :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen